Hoe kan je het beste met elkaar omgaan nadat je uit een relatie gestapt bent?

Is het goed om een tijd afstand te nemen, of juist slimmer om het aantal ontmoetingen af te bouwen? En hoe kan je het het beste doen wanneer je wel contact wilt blijven houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Als ik het goed begrijp ben jij uit de relatie gestapt. Misschien is je ex daar erg verdrietig over dus geef hem de tijd om weer een beetje op zijn pootjes terecht te komen. Zoek niet al te veel contakt anders krijgt hij misschien weer hoop. Maak meteen duidelijk dat je geen liefdesrelatie meer wilt maar wel vriendschap. Als hij ook vriendschap wil informeer je af en toe hoe het met hem gaat.
12 jaar geleden
zachte heelmeesters maken stinkende wonden wordt wel gezegd. Wanneer je elkaar na uit raken van de relatie "gewoon" blijft zien, begrijpt de ander wellicht niet dat het over is. Direct een tijd elkaar niet zien, verplicht de ander tot het onder ogen komen van de verandering dat jullie geen stel meer zijn. Als dat eenmaal duidelijk en geaccepteerd is kun je gaan bouwen aan een relatie op vriendschapbasis.
sterkte, want je zult zelf ook aan de verandering moeten wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie je er goed bij voelen, elkaar te blijven
ontmoetenmoet je dat vooral doen.
Heeft er een van jullie moeite mee?
Dan zou ik af gaan bouwen.
Maar dan kom je natuurlijk niet zo
makkelijk los van elkaar.
Dus wat wil je?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel af gaan bouwen als je
elkaar liever minder ziet
12 jaar geleden
Aangezien jij die relatie beëindigd lijkt te hebben, acht ik het 'verstandig' van jou, je vriend geen valse hoop te geven door te doen alsof er niets gebeurd is.

Ik raad je daarom aan de eerste tijd ..is een paar maanden..enige 'afstand' in acht te nemen en dat hem ook vooraf te vertellen.

Wanneer jullie daarna weer als goede vrienden met elkaar gaan omgaan..hoeft hij niet het gevoel te krijgen 'dat er weer hoop' voor hem is..en kan die vriendschap wellicht een goede kans van slagen hebben.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je pijjn doet kun je beter even afstand nemen, anders blijft het pijn doen. Ga je richten op je eigen dingen in je leven. Naderhand kun je altijd nog verder gaan als vrienden, waarom niet?

Het is heel persoonlijk. Als het gewoon ok gaat en er geen pijn is tussen jullie kun je ook gewoon nu al met elkaar om blijven gaan. Wat voel je zelf dat goed is? Zie hem gewoon eens een weekje helemaal niet en heb ook geen enkel contact dan, geen sms, telefoon chatten bellen real life wat dan ook., of langer als je dit al gewend was. En kijk dan eens hoe het gaat. En wat hij wil. Vraag hem dat ook natuurlijk. Dit is iets tussen jullie samen.

En al neem je na een jaar pas weer contact op dan kan dat ook nog steeds.