Moet ik hem vertrouwen? en hoe pak ik dat aan?

Ik wil al heel graag mijn verhaal kwijt aan iemand.. een leraar van school.
Ik ben 1 keer van klas verandert dat ging niet en toen ben ik van school gegaan nu zit ik op een nieuwe school gegaan en ik wil graag iemand kunnen vertrouwen. Zo nu en dan bespreek ik iets met mijn mentor maar ik wil zo graag met die ene persoon praten omdat ik denk dat hij het wel snapt.
Ik ben alleen bang dat hij naar mijn mentor gaa of mijn ouders belt of zo.
IK ben zo vaak verraden zo vaak laten vallen.
Ik wil hem vertrouwen.

Maar hoe moet ik dat doen? moet ik gewoon naar hem toegaan en zeggen;
Nu zou ik wel eens willen praten.
het is nogal een verhaal en ik ga niet mailen (slechte ervaring)

hoe moet ik hem vertrouwen?
Hoe moet ik het aanpakken?

ik ben zo bang dat ik hem daarna niet meer onder ogen durf te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wij kunnen die persoon niet persoonlijk, dus kunnen wij ook niet zeggen of jij hem of haar kan vertrouwen dat kan alleen jij bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet voor niks bang... iets is er dat je zegt dat je die persoon niet kan vertrouwen.
Het heeft tijd nodig om te bepalen of je iemand kan vertrouwen. Je moet eerst iemand leren kennen, dan pas weet je of iemand te vertrouwen is.

Kun je ook met anderen over je probleem praten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het juist, hij is een van de enige die ik wil vertrouwen, maar daarom juist, als hij me laat vallen ben ik het kwijt. Ik weet niet of ik het wil proberen. IK ben zo bang dat het weer fout gaat..
maar wel bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gaat toch niet om wie je wíl vertrouwen maar wie je kán vertrouwen.
Ik weet niet precies waarom je dat zo wil, en wat je problemen zijn.
Maar je kunt via Sensoor (voor mensen die ergens mee zitten) ook chatten, geheel anoniem. Mss heb je daar meer aan en kunnen ze je beter advies geven dan hier. Hier is het gissen en kunnen we met je beperkte informatie moeilijk advies geven.
Op veel scholen heb je een vertrouwenspersoon (of iets in die richting). Speciaal voor leerlingen die problemen hebben en er graag met iemand willen praten. Zij mogen niks doorvertellen (daar kunnen ze hun baan door verliezen), tenzij ze denken dat jij en/of anderen serieus in gevaar zijn. Als jij zegt dat je zelfmoord gaat plegen, of een ander wat aan zal doen bijvoorbeeld.

Je kan natuurlijk ook met een docent praten als je hem of haar beter kent, en dat liever hebt. Met "hem" bedoel je jouw leraar, als ik het goed begrepen heb? Ga een keer naar hem toe en vraag of hij vanmiddag even tijd heeft. Als je les van hem hebt kun je voor de les vragen of hij na de les even tijd heeft, dat je hem wilt spreken. Ook hij mag niets doorvertellen, hetzelfde verhaal.

Je kunt bij zoveel meer mensen je verhaal kwijt.. Heb je weleens gehoord van het JIP? Of de kindertelefoon? Jeugdzorg?

Google even.

Ik vind het al heel knap van je dat je de stap durft te zetten om met iemand te praten! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben anti-vertrouwenspersonen. alles wat ik vertelde hebben ze doorverteld aan mentoren rectoren etc. (op mijn oude school dan.) en toen ik dat ging zeggen (het was niet dat ik zei dat ik zelfmoord zou plegen, totaal niet.) ontkenden ze (ja meervoud!) het!! echt waar!!! zo van: wij hebben niks gezegd. terwijl de rector aan wie ik het zei het wel gehoord had (hij had mij en mail gestuurd daarover) ik heb het niet via via gehoord ik was er zelf bij. ik weet het 100 % zeker. zo niet eerlijk. ik wil met die leraar praten, niemand anders. dat klinkt verwend. maar meer vertrouwen heb ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh sorry heel onbeleefd. nog bedankt voor je antwoord! haah ga ik even zitten zeuren terwijl jij moeite voor mij doet :P
En dan bedank ik je niet.
hierbij dus bedankt :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je hem als enige vertrouwt, maar niet weet of hem kan vertrouwen, je spreekt jezelf tegen; blijkbaar ben je er onzeker over. Daarom zou ik het niet doen. Ik zou de huisarts proberen, het Jongeren Informatie Punt, de kindertelefoon, of de psycholoog. Ik heb mezelf aangeleerd dat de dingen waarvan ik NIET wil dat iedereen ze weet, ik gewoon lekker bij me moet houden tenzij we 't hebben over iemand met een "beroepsgeheim".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet erg, hoop dat je er wat aan hebt!
Je kunt misschien beter de Jongerentelefoon bellen. Daar kan je anoniem je verhaal kwijt en advies krijgen. Niemand kijkt je er om aan, en op school hoef je voor niemand bang te zijn.
Het nummer is 102. Ze zijn elke dag te bellen van 16 uur tot 22 uur, behalve op zon- en feestdagen. Het is volledig gratis en het gesprek komt niet op jullie telefoonfactuur te staan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal het eens proberen, misschien kan ik aan hun vragen of ik hem moet proberen te vertrouwen. Ik wil graag met iemand man-tot-man praten laat maar zeggen. dat voelt veilig. dat klinkt heel dubbelzijdig. het is moeilijk uit te leggen. maar bedankt voor het nummer
Je hebt blijkbaar een speciaal gevoel bij die leraar, omdat je het liefste met hem zou willen praten. Dan zou ik er voor gaan. Verzamel moed en spreek hem aan. Vraag of hij even tijd voor jou kan vrijmaken, dat je graag iets met hem zou bespreken. Tijdens het gesprek zal je wel 'aanvoelen' of je hem echt àlles kunt toevertrouwen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga erover nadenken bedankt voor je antwoord! xx