Volgens mij niet hoor, mijn man heeft geen "typische, zware mannenstem" maar we zijn al 12 jaar samen en gelukkig!
Ik denk dat 't 'm veel meer zit in dingen als karakter en hoe je omgaat met een vrouw.

Kort door de bocht, mijn antwoord zou dus "Nee" zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vrouwen onthouden zware mannen stemmen beter... dus volgens mij Ja het is doorslaggevend... Maar volgens mij heb ik je vraag ook nog verkeerd begrepen... If so dan zal ik m verwijderen

Toegevoegd na 2 minuten:
Doordat ze zware stemmen (lucky me) beter onthouden heb je sneller een plekje in haar hoofd en is de kans groter dat ze op je valt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb absoluut geen zware stem, maar wel (vind ik zelf) prima relaties met vrouwen. Al jaren getrouwd, en een paar heel goede vriendinnen en ga ook prima om met vrouwelijke collega's.
Ik heb niet de indruk dat mijn stem daar (in veel gevallen) een belemmering of zelfs een factor van grote invloed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het gaat om het totaal plaatje en een zware stem zou daarvan een onderdeel van kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen een zware mannenstem is niet doorslaggevend.
Wel de zwaarte van de portemonnee van de man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ff voor je gedaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo waar +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn portemonnee is best zwaar als er veel munten in zitten. Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat veel briefjes van 50 € veel lichter wegen.
Kristal
12 jaar geleden
Hangt toch echt van het type vrouw af hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij toevallig vandaag les gehad van een biologielerares in Utrecht?
Het klopt wel wat je zegt.
Nou laten we eerlijk zijn, de meeste vrouwen vallen niet op een man met een hoge stem,
dat klinkt gewoon niet echt mannelijk,een heel leuk voorbeeld is de aflevering van Fans het programma van sbs 6, en dan moet je de aflevering van de fans met lady Gaga maar bekijken
Die man heeft een hele hoge stem, en ja oordeel zelf maar .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of kunnen zien
Ja, in ieder geval toch volgens de Amerikaanse antropologe Coren Apicella van Harvard University. Zij onderzocht de invloed van stemgeluid op de keuze van een partner bij leden van de Hadza, een primitieve stam van jager-verzamelaars in Tanzania. Bij het experiment luisterden vrouwen naar verschillende stemmen van het andere geslacht.

Een zware stem wordt volgens de onderzoekster vooral geassocieerd met goede seksuele prestaties. Vrouwen die op zoek zijn naar een partner om zich voort te planten, zijn meer geïnteresseerd in een man met een zware stem omdat het duidt op goede genen. Vrouwen voelen zich het meeste aangetrokken tot zware mannenstemmen, behalve als ze hulp nodig hebben bij de verzorging van een kind.

Volgens Apicella is haar onderzoek representatief voor vrijwel alle volken. “De Hadza-stam is een bevolkingsgroep die evolutionair relevant is”, zegt ze. “Ze leven zoals wij 200.000 jaar geleden leefden. De meeste van onze psychologische voorkeuren zijn in die tijd ontstaan.” Bij een eerder onderzoek toonde Apicella aan dat mannen met zware stemmen over het algemeen meer kinderen verwekken.