Hoe krijg je een sterkere band na een ruzie?

Ik heb met en vriendin ruzie gekregen, hoe kan ik het oplossen en een sterkere band krijgen met haar?

Ik vind haar leuk maar de liefde is niet wederzijds en ze weet nog niet dat ik haar leuk vind

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Sowieso eerst proberen om de ruzie uit te gaan praten. Als dat weer helemaal okay is, dan samen leuke dingen gaan doen en een leuke vriendschap proberen op te bouwen. Wie weet groeit er op een gegeven moment weer meer uit de vriendschap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten zien dat het je spijt en gewoon doen wat je hart zegt wat je moet doen ! En jezelf blijven wil ze dan nog niks ? Dan zijn er genoeg andere leuke meisjes dus laat jezelf niet zakken tot een lager niveau ! ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een gesprek met haar aan te gaan. Doe dit op een moment dat je allebei nuchter en rustig bent. Geef van te voren aan, ik wil even met je praten en vraag of ze tijd heeft. Probeer rustig te blijven.

Als je vriendin het gesprek niet wil aangaan, verlies dan niet gelijk de moed. Blijf nog even een poosje wachten en probeer dan eens een gesprek aan te gaan.

Probeer de ruzie uit te praten. Begin dan bij jezelf. Begin met excuses voor je eigen fouten. Vertel waarom jij dingen zo gezegt of zo gehandeld hebt. Probeer te begrijpen waarom ze het niet met je eens en geef haar de kans haar woord te doen. Laat haar dan ook uitpraten.

Probeer ook eventuele verbeterpunten voor zowel je eigen gedrag als haar gedrag aan te reiken. bijvoorbeeld ik had dit beter zo en zo kunnen doen. Als je haar een verbeterpunt aanreikt, gebruik dan de feedbackregels: eerst iets positiefs benoemen, benoem daarna het negatieve (niet boos) en geef een beterpunt. Blijf altijd reageren vanuit jezelf, bijvoorbeeld: ik vind.. (dit is heel belangrijk, want anders bezorg je haar een negatief gevoel. ze kan dan denken dat iedereen die negatieve punt van haar ziet en iedereen haar negatief vind).

Probeer de liefde tijdens dit gesprek even op de achtergrond te laten. Laat je niet leiden door je gevoelens (ik weet het, het is moeilijk!), maar blijf nuchter en vooral RUSTIG! later zou je over de liefde kunnen praten. Geef haar de tijd om 'bij te komen' en laat haar rustig over de situatie nadenken.

Veel sterkte in deze moeilijke situatie en ik hoop voor je dat het goed komt! de ruzie uitgepraat en misschien....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefde is volgens mij dat je een klik hebt samen. Veel overeenkomsten in je manier van denken. Als je nu al ruzie hebt is dat een slecht voorteken.
Ik denk niet dat het meer wordt dan een vriendschap. Als je ruzie hebt gehad kun je sorry zeggen als vindt dat dat nodig is. Dat is wel goed voor je band met haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij feitelijk probeert is iets van liefde op te wekken/wakker te maken bij dat meisje.

Je hoopt dat je haar kunt winnen door het 'goed te maken'

Maar voor liefde is méér nodig. Er moet een vonkje voor jou in dat meisje zitten en als dat vonkje er niet is..kun je misschien wel een sterkere band met haar verkrijgen door 'de minste te zijn'.. maar liefde is dat dan nog lang niet.

Het bovenstaande even als inleiding tot mijn verhaal.

Wat je kunt doen om dat meisjeshart te veroveren is..haar een brief (Géén mail) schrijven...wellicht vergezeld van een (liefdes)gedicht.

In die brief probeer je 'het goed te maken' en neem je wellicht all schuld op je.

Schrijf haar daarna van je gevoelens voor haar en vraag haar of ze..of ze een keertje met je uit wilt.

Desnoods beschouwt ze dat uitje dan als een goedmakertje.. maar dat kan jou natuurlijk niet schelen.

Misschien ontdekt zij tijdens dat avondje uit wel..dat zij méér voor je voelt..dan zij eerst meende..en ontstaat er iets dat op liefde lijkt.

En aldus heb je dan uit die onenigheid/ruzie met haar een sterkere (liefdes)band weten te halen.

Veel succes hoor!

Groet,

Ton