Wanneer is een klik met iemand de juiste klik voor je?

In relaties is het belangrijk dat er een klik is. Kan deze klik verschillen in variatie..? En wanneer weten we wanneer we een goede klik hebben en hiermee verder moeten gaan? Wanneer weetje dat het een goede klik is en de klik met andere zijn dan allemaal dezelfde klikken maar op een ander aspect?

Kortom.. wanneer weten we dat we een juiste klik met iemand hebben?
Want je kan met de één een onwijze klik hebben omdat jullie beide op elkaar lijken maar met een ander een klik hebben omdat beide in evenwicht zijn..

Hoe weetje wat juist is voor jezelf?

Je vriend/vriendin is anders dan jij op sommige punten je hebt een goede klik met diegene..
Heb je een sterkere klik met iemand die niet veel van jou verschilt of juist wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (9)

voor mij toch wel met iemand die "spannend" was, meer durfde dan ik. En evengoed voldoende herkenning om niet helemaal van de ene in de andere verbazing te rollen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De klik met iemand is de "juiste klik" als jij dat voelt.

Dat hoeft niet voor de rest van je leven te zijn, je hoeft ook niet te weten of dat voor altijd is of maar voor de tijd dat het duurt; op dat moment is dat gewoon zo.
Je hebt iemand ontmoet, je voelt je er geweldig bij en van binnen weet je dat het goed zit.

Je kunt er niet voor kiezen een bepaalde klik met iemand te voelen; dat heb je gewoon. Dit hoeft niet eens maar met 1 persoon te zijn, dit kan ook met meerdere.
De ene keer misschien met iemand die op je lijkt, de andere keer misschien niet.

Alles hangt af van de situatie; hoe voel je je in die tijd, waar heb je op dat moment behoefte aan, welke ervaringen heb je achter de rug en hoe zit het met de huidige situatie van diegene aan de andere kant.

Het is immers niet dat JIJ de klik hebt met de ander; die heb je samen. Het zijn twee levens die elkaar kruizen precies op het juiste moment; precies in de juiste sferen, de juiste situaties, de juiste ervaringen die jullie hebben opgedaan... en hoppa; het valt als een puzzeltje in elkaar.

Als dit moment zo ver is, twijfel je daar ook niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, Theebeker -- ik zie steeds dezelfde soort vragen van jou langskomen. Daarom eens een antwoord dat van het gebaande pad afwijkt. Ik denk dat dat nuttig voor je is.

Mijn indruk is dat je ongelooflijk piekert. Over alles, en vooral over relaties. En over je gedrag, je houding daarin.

Waarom?

Zou je niet veel meer rust kunnen vinden door de dingen niet meer te overpiekeren, maar te accepteren?

Met de ene persoon heb je een klik, met de andere niet. Met de ene persoon heb je een ander soort klik dan met een ander.

En weet je: dat is dan gewoon zo. Punt.

Niet over piekeren. Misschien is er wel geen "waarom". Of is het waarom voor altijd onkenbaar.

Dan kun je er eindeloos over piekeren, maar je komt geen steek verder. Dat piekeren houdt je tegen. Niet alleen kom je het antwoord niet te weten, want er is geen antwoord - maar je komt ook met de rest van je leven niet verder.

Dus: accepteer!

Accepteer dat de klik zo is als hij is. Accepteer dat de klik soms niet is. Accepteer dat de klik groter of kleiner kan worden, of anders. Dat is dan gewoon zo. Punt.

En daarna zeg je: kom, we gaan verder.
14 jaar geleden
Bij mij werkt een klik als je energie krijgt van iemand.En als je energie van elkaar krijgt en je zit op de zelfde lijn qua humor en je hebt ook nog de zelfde interesses dan kan je wel spreken van een klik.
Als je niet veel van elkaar verschilt lijkt het mij dan dat je een sterke klik hebt met elkaar ...de tijd zal het leren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ken je de klik uit de antwoorden van uit deze vraag uithalen.
Succes

Toegevoegd na 21 seconden:
http://m.goeievraag.nl/vraag/22961
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik wat je noemt een rustig type met veel geduld en ik denk altijd goed na voor ik iets zeg of doe. Ben ook niet direct spontaan. Dat is nu eenmaal mijn natuur. Mijn beste vrienden of vriendinnen zijn altijd volledig tegengesteld van mij. Druk, spontaan, hart op de tong en het lijkt erop dat alleen dan een "klik"is. Men zegt niet voor niets, dat tegenstellingen elkaar aantrekken. Dit werkt goed, omdat ik wat spontaner wordt en zij wat rustiger, het vult elkaar aan. Mijn man is helemaal het tegengestelde van mij en misschien klikt het daarom zo goed. Wij hebben elkaar zo geaccepteerd zoals we zijn. Hij komt bij mij tot rust en ik wordt door hem meegesleept in zijn enthousiasme. Daardoor heb je het gevoel dat je niet zonder elkaar kunt, omdat je elkaar zo aanvult. Het lijkt me ook niet spannend om met iemand samen te leven die precies is zoals jij bent. Maar dat is mijn mening. Voor een ander kan datwel gelden.
amc
14 jaar geleden
Zolang je twijfelt of de juiste klik er is, is hij er niet.

En zodra hij er is, dan *weet* je dat gewoon tot in de diepste vezels van je botten:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat voel je meteen,,, een klik is een klik als je die ervaart... Soms komt het voor dat er een wederzijdse klik is, en geloof me dat is maar heel zelden... Velen jokken erom, als die ander een klik heeft, dan ben jij even sterker, even belangrijker... En dan is er geen wederzijdse klik en dat kan niet blijven duren, dat gaat geheid fout op den duur...

Het wederzijdse geeft diepte en duurzaamheid aan een klik in een relatie en niets anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt met iemand een klik omdat er een wederzijdse herkenning is.
Dat hoeft niet meteen te zijn, maar kan ook een hele tijd duren. Of die klik is er niet, en een paar jaar later kom je iemand weer tegen en dan is die klik er wel.
Een klik heb je op vele manieren, met je partner, maar bijv. ook met je beste vriend(in), of met een goede collega.
Dit heeft niets te maken met het feit of je van elkaar verschilt of juist niet, maar omdat je op een bepaald vlak herkenning bij elkaar vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, bijvoorbeeld eenzelfde gevoel voor humor. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is het dan juist handig om op meerdere gebieden een klik te hebben of juist niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En.. wat komt er dan nog meer bijkijken totdat het je partner wordt? ;-) Want dan kan je ook een relatie beginnen met je beste vriend of buurman met wie je een andere klik heb ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
handig? Wat is handig? Soms heb je met iemand een eenmalige klik. Je staat bijv. in de supermarkt in de rij, en kijkt elkaar op hetzelfde moment aan omdat je hetzelfde denkt over de kassière of een andere klant.
Maar met anderen heb je een langere klik. En dat hoeft niet persé op meerdere gebieden te zijn. Ik denk dat jij het specifiek hebt over de klik op partnerniveau, en als ik naar mijn eigen situatie kijk zijn er een hoop punten waarop mijn man en ik geen klik hebben. Maar daarover kun je weer praten. Wederzijdse herkenning, daar gaat het om, op wat voor punt dan ook.
Heb je overigens alle reacties bij cryofiel gelezen? Ga er wat mee doen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar met je beste vriend of buurman heb je niet de klik EN de sexuele aantrekkingskracht die je wel bij je partner hebt. En dat is nu juist dat beetje meer.
(tenzij jij je sexueel aangetrokken voelt tot de buurman natuurlijk :-)