Als je aan het daten ben, en je hebt iemand 2 keer ontmoet, mag je dan ook ondertussen andere mensen (daten) ontmoeten?

Als je iemand twee keer hebt ontmoet, en er zit een derde date aan te komen, is het dan geaccepteerd om ondertussen andere dates hebben, of wordt dat over het algemeen gezien als vreemdgaan?

Of is dit een gewetensvraag van jezelf waar alleen jijzelf antwoord op kan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.2K
Amadea
12 jaar geleden
Vreemdgaan is het toch pas als er sprake is van een relatie? Drie afspraken met iemand hebben gehad zou ik geen relatie willen noemen...
Annswers
12 jaar geleden
Leuk dat je zelf je eigen antwoord geeft +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja? En wat is dan me eigen antwoord?? Ik weet het niet, daarom stelde ik deze vraag...

Het beste antwoord

Het kan wel zijn dat de persoon in kwestie dan denkt van Tsja,,, ze vind me niet leuk genoeg, of ik ben toch 2de keus... dus laat maar zitten... en laat die 3de date ook maar zitten...... Tsja,, ik denk dat je gewoon ff moeten denken: wat zou ik ervan vinden als hij met ook nog iemand date?
en dan heb je een antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhelderdend....

Andere antwoorden (11)

Je hebt geen relatie met de eerste date, dus het is geen vreemdgaan. Maar als je behoefte hebt aan nog een andere date, kan je, je afvragen of die eerste wel wat gaat worden. Als je diegen heel leuk vind het je geen behoefte aan een andere date.
Ik zou het overigens niet zeggen tegen date 1. Voor mij zou dat een reden zijn om niet meer af te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dt het vooral een gewetensvrag is, maar iemand met goed fatsoen denkt er niet eens aan(sorry) gewoon uit respect voor de ander, en voor een goede relatie later doe je het niet. Maar het blijft je eigen beslissing, je moet het zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daten is geheel vrijblijvend, je hebt immers pas met elkaar als je dit als zodanig afspreekt. Geef wel aan dat je verder aan het daten bent, dat is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder vreemdgaan verstaan we verschillende dingen. De ene persoon vind alleen pure seks vreemdgaan, de ander vind het al als je met een andere man/vrouw uitgaat zonder dat er ook maar zelfs een gewone zoen op de wang aan te pas komt.

Je mag met zoveel mensen tegelijk daten, daar is niets strafbaars aan, hooguit kan er een date (of dates) tussen zitten die het niet leuk vinden om achteraf te horen want die hadden meer gevoelens voor jou en willen jou niet delen want die kregen de indruk dat het jou puur om hun te doen was. In dat geval zien hun het als bedrog en kunnen jou meteen aan de kant schuiven. Ze kunnen jou zien als een flierefluiter die met iedereen date.

Het is netter om meteen met de deur in huis te vallen en te vertellen wat je doel is met daten. Gaat het jou om het vinden van de ware of kan je je niet binden en vind je het gewoon 1 x spannend en ga je daarna weer op zoek naar een andere man? Dan weet de ander of die eraan kan voldoen of dat hij naar iemand anders op zoek moet met hetzelfde doel als hij/zij zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ben ik het altijd met je eens? :p Ik ben alleen bang van je slang. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, maar slang bijt niet hoor :-) (Is overigens niet van mij hoor).
Als je met iemand voor de derde keer afspreekt krijgt die ander toch het gevoel dat je hem (haar) leuk vindt .
Stel dat jij met iemand aan het daten bent die je leuk vindt en die ander spreekt ook nog me anderen af...
dan kun je je daar behoorlijk rot over voelen neem ik aan.
M.a.w. behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.
Succes hoor !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de eerste dat je echt leuk lijkt zou ik het niet doen. Niet zozeer omdat het onfatsoenlijk zou zijn of zo maar meer omdat je dan minder kans maakt bij die eerste date. Het kan zijn dat je potentiele partner jou niet meer zo serieus neemt als zij weet dat je verder date met anderen. Je kan het ook niét vertellen natuurlijk maar ja, dan ben je voor je eigen idee mogelijk niet eerlijk. Ik zou zeggen, doe datgene waarbij je jezelf eerlijk voelt. Dat is een goede basis voor een eventuele start van een relatie.
Wanneer je echter voelt dat die 1e date het niet gaat worden, wees dan ook open daarover. En ga verder onderzoeken of je misschien iemand anders wél leuk vindt.
Succes! :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
"zij" is ook "hij" natuurlijk ;-)
Kristal
12 jaar geleden
het hangt er van af hoe die genen er op reageert. vraag het anders aan die persoon waarmee je dat en laat ook weten wat je zelf er van vind.
er zijn verschillende mensen die dat goed vinden maar er zijn ook mensen die dat liever niet willen.
prat er over en je komt het te weten. als je een date hebt kan er ook een vriendschap onstaan maar het kan soms ook uitlopen tot een seriuese liefdes relatie, dan zal ik advieseren ( als het zo ver is) dan even niet te daten, afspreken met vrienden natuurlijk wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
tenzij je ook je,je geliefde mee neemt naar een date, een date hoeft niet altijd uit te lopen tot een liefdes relatie maar kan ook uitlopen tot een leuke vriendschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat wees wel eerlijk tegenover de persoon waar je mee date.

Het feit dat je ook met andere mensen wilt daten wilt zeggen dat je het niet 100% ziet zitten met je vorige date laat dit ook merken.

Als je ziet dat jouw vorige date bij de komende dates meer interesse toont en zaken laat merken dat hij interesse heeft en verder wil gaan dan alleen daten... Laat het dan merken en zeg dat jullie het best andere mensen zien.

Het is totaal geen probleem als je tegen andere persoon eerlijk bent wanneer hij denkt dat het meer wordt.

Anders is het een vorm van gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ik jouw date was zou ik me meer gekwetst voelen als ik dacht dat er iets groeit en er misschien meer volgt dan alleen dates "een relatie" en ik te horen krijg wanneer we al meer dan maanden aan het daten zijn dat we beter kunnen stoppen.

Dan dat ik op de derde date te horen krijg dat we beter er mee stoppen omdat jij het niet zo serieus ziet als ik.

Herinnerd me aan een relatie die ik had we hadden 4 maanden lang afgesproken we hadden eigenlijk al een relatie althans zo leek het in mijn opzicht.. Toen ze zei dat het al van het begin niet werkte Ik zou het niet zo erg gevonden hadden als ze het in de eerste maanden zei wanneer ze wist dat het serieus aan het worden was.

maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel met al mijn voorbeelden succes !!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog niet hebt afgesproken om exclusief te daten met je eerste date, zou het moeten kunnen. Maar wees er wel eerlijk over, en sta niet verbaasd te kijken als date nummer 1 afhaakt. Niet iedereen houdt ervan om te daten met iemand die met meerdere mensen tegelijk date.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk. Je mag altijd daten. Daar is op zich niets mis mee en daar bestaan geen regels voor. Alleen moet je voor jezelf uitmaken wat je met die dates wil. En daar eerlijk over communiceren. Zo schep je ook geen te hoge verwachtingen.
Het is niet verkeerd enkele dates te hebben vooraleer je een "relatie" begint met iemand (als dat je uiteindelijke bedoeling is). Zo kan je vergelijken, voelen bij wie je je goed voelt en bij wie niet. Je krijgt zo een beeld van welke type partner jij verlangt.
Natuurlijk kan dit niet oneindig voortduren, maar als je echt een partner zoekt zal je vroeg of laat vanzelf wel iemand kiezen.
Een "gewetensvraag" en "vreemdgaan" lijkt me in dit stadium al heel vergaand als uitgangspunt. Je exploreert, en daar is niks mis mee.
Trouwens : ook als je een relatie hebt met iemand mag je nog met (mannelijke en vrouwelijke) vrienden omgaan. Of je daarom nog verder moet daten is een andere vraag.
Ik heb een vriendin die gelukkig getrouwd is maar in allerlei chatrooms, dating sites e.d. zit om vriendschappen op te bouwen. Zij "ontmoet" hierbij mannen én vrouwen voor een babbel, filmpje, opera....maar blijft 100% trouw aan haar man. Het is gewoon haar manier om mensen te ontmoeten. Enkele dates van haar zijn ondertussen vriend(in)-aan-huis en kennen haar man ook.Haar man kan dit best hebben. Maar ik kan me goed voorstellen dat mijn vriend dit niet zou appreciëren mocht ik dit willen doen.
Toch is er hier geen "goed" of "slecht". Iedere relatie is anders en dat is prima zolang beide partners zich er écht in kunnen vinden.
liveisgreat
12 jaar geleden
Nee, dat is geen vreemdgaan. Waarom zou je niet met meerdere mensen mogen daten? Je kunt er ook voor kiezen om het eerlijk te zeggen.
Pas als je een relatie hebt en je hebt seks ga je vreemd.
Of je moet met de 1 na de ander naar bed gaan... ja dat gaat wel tever... vind ik dan...maar goed.. Leg je nog niet vast zou ik zeggen. Zoek rustig naar een partner die bij je past.. En als dat zo is wil jij echt niet meer verder daten.