Heb je een betere relatie wanneer je met je partner lang kan praten?

Bijvoorbeeld dat je altijd samen uren aan de telefoon kan zitten babbelen over van alles..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt van mij een punt (altijd?) omdat je zo weinig te verteren hebt.....

Antwoorden (13)

Praten is afstand, theebeker... Zwijgen is één zijn... in zwijgen ben je één, in praten is er twee partijen... Je kunt elkaar naderen, maar één wordt je nooit in praten...

En als je urenlang praat, dan zijn het de stiltes ertussen die de eenheid maakt... Kijk maar of het klopt wat ik zeg...

Toegevoegd na 22 minuten:
En wat schiet je op met praten, het is per definitie gebakken lucht... Luchtige opschudding... luchtbeweging lopend van opschudding tot stilte (lees eenheid)...

Toegevoegd na 24 minuten:
.

Kun je samenzijn met je partner terwijl je zwijgt een dag lang? Dan heb je een partner, die deelneemt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel waar +1, maar men 'ziet' dit vaak niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer genoeg niet, wimmie...
Elkaar zonder woorden begrijpen is nog veel mooier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk wel van af waarover je praat. Maar over het algemeen lijkt me dat gesprekken de mogelijkheid openen om je gedachten met anderen te delen. Zwijgen op zijn tijd is ook prima, maar te veel zwijgen lijkt me funest voor een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms zijn er echt woorden nodig om iets aan elkaar duidelijk
te maken.
Soms zijn dat veel woorden, soms weinig woorden.
Soms moet je heel veel bijelkaar aftasten en daar zijn dan heel veel woorden voor nodig.
Soms is het gewoon heerlijk om heel veel met elkaar te delen, van oppervlakkig tot diepgaand. Heb je ook al die woorden voor nodig.
Soms kun je met een enkel woord of zelfs een blik toe.
Soms hoef je helemaal niets meer te zeggen. Je weet het al van elkaar.
Sommige mensen hebben het ook nodig veel te praten, voor anderen is het gewoon niet hun ding.
Dus het een noch het ander wil veel zeggen, sommige mensen zeggen veel in hun relatie anderen heel weinig.
Het zegt helemaal niets over de kwaliteit van de relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd: Hij praat, zij luistert.
Verloofd: Zij praat, hij luistert.
Getrouwd: Beiden praten, de buren luisteren.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat mag best hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Als je met je partner goed kunt praten is dat prima voor je relatie. Maar uren aan de telefoon,lijkt me meer iets voor 2 vrienden/vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan je beste vrienden zijn in een relatie, maar het is soms prettig om lekker met andere vrienden/vriendinnen te kletsen en af te spreken.
Je hebt een ideale relatie wanneer je elk woord begrijpt dat je partner niet zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heerlijk zijn om bijvoorbeeld samen urenlang te filosoferen over het leven, elkaar te vertellen over je dagelijkse bezigheden, je hobbies, elkaar dingen uitlegd over je interesses die de ander niet deelt, noem maar op...
Steeds weer kom je nieuwe dingen van elkaar te weten of blijkt weer dat jullie het samen eens zijn...
Het kan heerlijk zijn en vergroot je kennis in elkaar en je band...

Het lijkt me zeker een goede eigenschap voor een relatie om samen urenlang te kunnen praten; hoe kun je een leven lang samen blijven wanneer je elkaar simpelweg niets nieuws te melden hebt?

Het kan juist leuk zijn om jullie verschillen en gelijkenissen op te sporen en samen te kunnen praten, en ook dit is heel goed mogelijk al ken je elkaar van binnen tot buiten.

Het kan heerlijk zijn om in zwijgen samen te zijn, wetende dat de ander je toch wel begrijpt, maar het lijkt me saai als dit dag in, dag uit het geval is.

Daarnaast, zelfs een pittige discussie of kleine ruzie kan soms verhelderend of verlichtend werken voor een relatie. Nee, eeuwig zwijgend een relatie doorgaan lijkt mij helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de duur niet zoveel uitmaakt. Je kunt heel veel praten over niks, en je kunt heel veel zeggen met weinig woorden. Als je maar communiceert, elkaar voelt en blijft voelen, dan is het goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de lengte van de gesprekken zeggen niks over je relatie. De inhoud van de gesprekken des te meer.

Je kan urenlang over helemaal niks met elkaar praten. Zeker in het begin van de relatie zie je dat vaak.
Maar het is vaak fijner om te vertellen wat nodig is, en daarna samen te kunnen genieten van de stilte.
Als je samen van stilte kan genieten zeg je vaak meer dan 1000 woorden.
En als het nodig is is het natuurlijk wel belangrijk dat je ook lange gesprekken met elkaar kan voeren.

Wat voor wordt gezegt is dat communicatie een van de belangrijkste factoren van een relatie is. Dat is waar, want zonder communicatie is er niet veel. Maar dat moet je gaan forceren door het teveel te willen. Want communicatie is niet zo lang mogelijk praten, maar inhoudelijk zo goed mogelijk praten of zelfs zwijgen. Met je lichaam en ogen kan je ook hele verhalen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeft niet altijd want als je uren babbelt over koetjes en kalfjes maar niet over persoonlijke dingen wilt of durft te praten bereik je er dus ook niet veel mee in je relatie ,want dan praat je geen problemen uit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de inhoud, en die inhoud kan ook bestaan uit simpelweg samenzijn zonder woorden. En hoe beter is beter? Of is goed goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
communiseren is wel belangrijk in een relatie dat is een onderdeel van een relatie.Of het daardoor een goede relatie is dat ligt ook aan andere aspecten in die relatie.Het is niet alleen de communicatie.