Hoe lang wacht je op iemand die aangeeft eerst vriendschap aan te willen gaan?

Ikzelf wil een vaste relatie starten, maar hij wilt eerst de kat uit de boom kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (7)

Dat valt niet in exacte tijdseenheden te bepalen. Als jullie allebei een goed gevoel hebben om een vaste relatie te hebben, is het moment daar! Een vaste relatie start je niet, die ontstaat vanzelf door wederzijds vertrouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik er helemaal niet op wachten. Als hij zo nodig de kat uit de boom wil kijken, dan kiest hij maar fijn een ander katje. Ik zou me hier niet voor lenen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier een - voor gegeven. Iemand die vanuit een vriendschap rustig aan wil bouwen aan een relatie is zeker wel het 'wachten' waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarin verschillen we dan van mening.
Dank voor je uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan wacht je en blijkt hij er niets voor te voelen en inmiddels een ander katje te hebben gevonden, liefde op het eerste gezicht. Al het wachten voor niets geweest. Een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Dank je wel :)
Met "de kat uit de boom kijken" bedoelt hij misschien niks verkeerds en hij zegt ook niet dat hij nooit een vaste relatie met je wil. Maar als jij zegt : "ik wil een vaste relatie starten" klinkt dat best zakelijk en rationeel. Zover is hij nog niet en dat kun je ook niet forceren.
Leer elkaar eerst eens kennen als goede vrienden. Ga gezellige dingen ondernemen, heb samen lol, doe tikkertje in het bos, huur een roeiboot,maak een nachtwandeling bij maanlicht of ga samen koken, ga vals zingen in een karaoke bar en klets tot diep in de nacht. En dan voel je of er wat moois ontstaat. Een bepaalde blik, het gevoel dat je steeds vaker bij elkaar wilt zijn.Verliefd worden of misschien al een houden van. Dan zit er meteen al wat meer diepgang in je relatie en bouw je het samen langzaam op. Dat moet natuurlijk geen jaren gaan duren
maar geef het gerust en paar maanden tot een jaar. Je voelt zelf wel als het genoeg is of als er niet meer uitkomt dan vriendschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt eigenlijk niet als een goede match

"Een vaste relatie starten", misschien bedoel je het anders maar ik zou het ook spaans benauwd krijgen als iemand met wie ik net contact heb en waarmee ik alleen deel dat we elkaar mogelijk leuk vinden dit zo verwoordt.

EN als jij al heel zeker weet dat hij leuk genoeg is voor een vaste relatie en hij wil vriendschap dan is helaas de kans aanwezig dat hij JOU niet leuk genoeg vindt maar dat niet durft te zeggen.

Vandaar mijn eerste zin.

Dus eigenlijk moeten jullie dan allebei niet op elkaar gaan zitten wachten, een relatie ontwikkeld zich, die kun je niet starten en een vriendschap eigenlijk ook niet, dat groeit ook en opeens bedenk je dat het er is
12 jaar geleden
Wachten tot hij aangeeft dat hij bereid is om verder te gaan. Hij heeft tot dat moment de touwtjes in handen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij iets voor iemand voelt dan kun je wachten.
Dat heb je er dan voor over.
Geef degene de kans ervoor.
Het is het waard.
Liefde kent geen tijd.
En geduld wordt beloond.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als bijvoeging ik ken personen die hun hele leven hebben gewacht op die ene persoon en alleen gestorven zijn.
Heel extreem maar helaas waar.
Het is nooit verder dan een vriendschap gekomen.
Dus liefde kent echt geen tijd.
12 jaar geleden
ga af op je eerste onverwachte indruk, probeer mekaar te zien op een onverwacht moment, dan weet je hoe hij is als hij zich niet heeft voorbereid, en vergeet niet " de eerste indruk is de belangrijkste....