Lastige thuis sitiuatie, waar moet ik heen?

Sinds mijn ouders zijn gescheiden woon ik bij mijn vader. Alleen het probleem is dat ik constant ruzie heb met mijn vader. Hij heeft sinds kort een nieuwe vriendin en hij is echt heel erg veranderd door haar. Ik wil heel graag weg uit huis maar ik weet niet naar toe. Ik ben een meisje van 20 jaar oud dus bureau jeugdzorg enzo die helpen mij niet meer. Maar ik weet niet waar ik heen moet ik trek het niet meer bij me vader thuis ik ontloop hem nu zo vaak mogelijk aangezien er iedere dag wel ruzie is wat nog net niet op slaan uitloopt. Ik ben echt bang dat hij me op een dag zal slaan. Kan iemand mij informatie geven welke instantie ik kan aanschrijven en of er een instantie is die mij helpt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe is je band met je moeder?

Het beste antwoord

Je kan naar het jongereloket gaan .
Die helpt jongeren tot 24/25 jaar ongeveer. Ze helpen je met werk en school. Maar ook kunnen hun opvang voor je regelen. Een vriendin is daar wel eens heengegaan toen ze op straat kwam te staan. Ze kon diezelfde avond nog naar haar nieuwe opvang adres !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat de huisarts je eerste contact punt is waar je een doorverwijzing kan krijgen naar maatschappelijk werk
en tja als je toch wilt verhuizen dan ligt dat natuurlijk aan je werk of school of inkomen maar je bent 20 dus kan je zelfstandig een uitkering krijgen of gaan werken
en een huisje vinden
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maatschappelijk werk kun je zelf op af stappen.
Een meisje van twintig is een volwassen vrouw. Tenzij er iets met je aan de hand is waardoor je niet zelfstandig zou kunnen wonen, lijkt dit me een prachtig moment om op kamers te gaan of een huisje voor jezelf te zoeken.

Afhankelijk van je eigen situatie (studeren, werken) ga je op zoek naar een woonvorm die bij jou past en dan pak je je spulletjes. Daar zijn geen instanties voor, dat moet je zelf doen.

Om de situatie bij je thuis te bespreken kun je b.v. contact opnemen met maatschappelijk werk. Die zoeken geen woonruimte voor je, dat moet je echt zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er wel mee eens dat 20 een mooie leeftijd is om zelfstandig te gaan wonen. Ik ben benieuwd waarom je niet aan deze mogelijkheid denkt. Gewoon een kamer gaan zoeken, net zoals zo veel leeftijdsgenoten, en daar langzaam maar zeker echt zelfstandig worden. Als jullie elkaar niet meer dagelijks in de haren zitten, kun je misschien ook weer normaal communiceren met je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, een vrouw van 20, die zichzelf Little Princess noemt...
Meisje van twintig ????? VROUW van 20 zul je bedoelen. Op die leeftijd woonde ik al ZEKER twee jaar op mezelf, en ik ken zelfs mensen van die leeftijd met kinderen - al vind ik dat wat aan de vlotte kant. Jij hebt duidelijk het punt bereikt dat je op eigen benen moet gaan staan. En nee, jeugdzorg heeft haar handen vol aan kínderen met problemen, een vrouw van jouw leeftijd wordt geacht haar eigen boontjes te kunnen doppen.

Als je daar nog erg onzeker in bent of de weg niet weet, zou je contact kunnen opnemen met het maatschappelijk werk, of het jongeninformatiepunt (JIP) in je woonplaats c.q. dichtstbijzijnde grote stad die je de weg naar kamerbewoning kunnen wijzen.l Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat je een inkomen krijgt ; dus werken of studiefinanciering voor uitwonenden aanvragen. Maar hulp ? Nee, daarvoor zul je toch echt iets moeten mankeren (lichamelijk, verstandelijk of psychisch) en anders wordt je in dit land gewoon geacht daar zelf achteraan te gaan. Er is dan ook wel een eindeloze stroom informatie voor handen.

Steek gewoon je licht op, informeer overal, en ga een leven voor jezelf creeeren, want te lang samenwonen met je ouders als je zelf volwassen bent, da's twee kapiteins op een schip en dat werkt inderdaad niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens.+
Maar of dat gaat werken voor een vrouw van
20 die zichzelf "little princess' noemt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja....rond die tijd was mijn eerste alias Big Mamma; dat is denk ik toch wel al een teken van een ander soort instelling.
Hallo ,ik weet niet in welke regio je woont maar anders zou je eens op de site vanwww.oosterpoort.org kunnen kijken of www.iriszorg.nl kunnen kijken.ook al ben je 20 jaar hun kunnen jou gewoon helpen het is juist voor mensen in jou situatie .met vriendelijke groet Anja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo ga onder dak zoeken bij een vriendin of ga een leuke vriend zoeken en dan tot huis uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een baan of zit je nog op school? En hoe is de band met je moeder? Je kunt proberen je bij de woningstichting in te schrijven voor een zelfstandige woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 jaar dan ben je al bijna volwassen.je hebt misschien ook wel ervaring met verliefdheid of relatie. je vader en nieuwe vriendin zijn ook soort pubers die elkaar weer moeten herontdekken.ja volwassenen zijn ook jong,en dat kan natuurlijk botsen met jou
er is niemand die je moeder vervangt of je vader ,maar bedemk wel vaer hod van jou,maar wil ook net als jij ook geluk in leven .denk maar even op na en als je ouder bent begrijp je het ook beter
s6