Kun je verliefdheid uitlokken? en zo ja hoe?

Kun je verliefdheid uitlokken en zo ja hoe doe je dat dan #dtv

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is verliefdheid? wat versta je daaronder? Is verliefdheid nodig?

Antwoorden (7)

Nee dat is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk proberen iemand te versieren en hem/haar zo verliefd op je te laten worden, maar je kunt degene niet dwingen. Ditzelfde geldt voor jezelf; je kunt versierd worden en verliefd worden, maar jezelf dwingen verliefd te worden is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is waar wat men hierboven schrijft, maar toch... Er zijn mensen die de "sleutel" schijnen te hebben om iemand te versieren. En anderen die even mooi, lief e.d. zijn en die toch aan de kant blijven staan. Ik ken zelfs mensen die echt niet aantrekkelijk zijn noch echt verzorgd en die "het" toch hebben...
Volgens mij kan je dus wel degelijk verliefdheid uitlokken, er is ook een serieuze commerciële uitbouw van "leren flirten" e.d. (boeken, e-books...).
Het gaat (zeggen die bronnen) erom je een beetje te kunnen "verkopen", kunnen invoelen waar de andere op valt, hoe je de andere kan benaderen. Aan de andere kant is het nooit goed je te grabbel te gooien, dat geeft zeker geen kans op verliefdheid. Mensen moeten het idee hebben iemand speciaals ontmoet te hebben en er toch een klein beetje moeite voor te moeten doen.
Tot zover wat ik erover gelezen heb. Maar in de realiteit zie ik dat de liefde ook onvoorspelbaar is, dat ze je gewoon kan overvallen.
Hoe dan ook, verliefdheid is een begin. Het is niet omdat iemand "verliefd" op iemand anders wordt dat dit meteen betekent dat die de partner voor het leven is of iets in die aard. Een goeie relatie moet je verdienen, daar moet je voor werken, elke dag opnieuw. Niet persee door diepgaande gesprekken maar veeleer door liefdevol te zijn tov elkaar, elkaar te respecteren, elkaar ruimte te geven, in alle drukte tijd te maken voor romantiek etc. En zo telkens opnieuw verliefd op elkaar worden!
liveisgreat
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi antwoord, +1
op een leuke manier zogenaamd per ongeluk zijn of haar aandacht trekken.. lief lachen, en als je denkt dat het mischien wederzijds is wel aandacht geven maar onbereikbaar lijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ehm, voor hoe lang? onbereikbaar blijven? ;-)
Jazeker, dat is niet eens zo moeilijk. Let maar eens op hoe mensen reageren als je ze wat extra aandacht geeft. Goed opletten wat hij/zij leuk vindt/graag hoort en daarop inspelen. Tweede is echter of je dat moet willen. Want als jij hier zo bewust mee bezig bent betekent dat dat jij je aanpast (diegene is nu immers blijkbaar niet verliefd) terwijl het in een relatie juist zo belangrijk is dat je jezelf blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan flirten en beetje grapjes maken enzo maar je kan niet iemand dwingen om verlieft op je te worden je kan met zo overkomen dat iemand je misschien leuk gaat vinden (is bij mij ook een keer gebeurd)

succes verder
xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand proberen zover te krijgen is uitproberen; aanraken, lachen geintjes maken. Lukt het niet dan doe je misschien teveel je best. Het tegenovergestelde gedrag zeer afstandelijk en weinig begripvol werkt soms ook prima want dan zet je die ander aan het werk om je alsnog te leren kennen. Neem de tijd veel partners leren elkaar kennen in vriendenkring en in de nabije omtrek.
Je kunt ook zeggen dat je speciale gevoelens hebt voor iemand met valentijnsdag bv. Veel geluk met het veroveren van dat speciale plekje in zijn/haar hart