De tante van een vriendin van mij weigert dat haar vriend blijft logeren, mag dit?

Ze woont daar namelijk in en ze betaalt geld voor haar kamer, dan mag ze zelf wel bepalen of haar vriend blijft slapen of niet en de betreffende weekend waar het om draait, ze is in dat weekend ook jarig!

Toegevoegd na 1 uur:
Kan iemand eventueel uitleggen wat dit meisje met zo'n dominante vrouw kan doen? Ze kan nergens naar toe, want ze heeft geen geld hiervoor. De communicatie met tante verloopt ook niet goed, haar wil is wet en wat zij zegt is juist en dat van andere niet en ze wilt niet luisteren naar wat dit meisje te zeggen heeft. Ze kan niet eerlijk alles zeggen, alles wordt tegen haar gebruikt. Wat kan ze doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Jammer voor die vriend, alleen die tante is eigenaar van het huis. Dat houdt in dat je zelf mag bepalen wie er blijft slapen. De vriend mag wss overdag wel langskomen, dus daar zal ie zich bij neer moeten leggen. Tenzij er contractuele afspraken gemaakt zijn hierover, mag tante nog altijd zelf beslissen over haar eigen huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Degene van wie het huis is bepaald wie er binnen mag en wie er mag blijven slapen. Of je nu betaald voor de kamer of niet, doet niet ter zake.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar tante is nu eenmaal hoofdbewoner van dat huis en haar voogd/opvoeder waarschijnlijk dus die heeft recht om over haar te beslissen zolang ze nog onder het dak van haar tante woont. Als ze minderjarig is heeft de ouder/voogd/verzorger zo en zo het recht seksueel verkeer te weigeren en als ze meerderjarig is is je vriendin zo en zo vrij een eigen woonruimte te zoeken, maar dan moet ze wel inkomsten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alles eerst even gelezen had dan had je gezien dat het "meisje" een volwassen vrouw van 22 is.