Wat voor soort kaart stuur je naar mensen die kortgeleden hun zoon zijn verloren na een lang en vervelend ziektebed?

Bekenden van mij zijn hun zoon verloren en omdat ik niet kon komen wil ik ze graag een kaart sturen.. Maar wat voor kaart is gepast en wat zet je er eigenlijk in? Heb het namelijk nog nooit eerder gedaan. X

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastige vraag, maar als het goede bekenden zijn is het misschien beter om een keer langs te gaan. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit wat in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga inderdaad ook nog eens langs na de crematie of begrafenis, vaak komt er voor veel en na de plechtigheid weinig bezoek, mensen hebben ook erna veel behoefte om hun verhaal kwijt te kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, tijdje terug nog een reclame geweest over een soortgelijke gebeurtenis. Dat mensen die tegen hun einde aan lopen plotseling niets meer horen van bekende etc. Dit komt op hetzelfde neer. Ik denk dat het niet uit maakt wanneer je komt, als je je maar minstens even vaak laat zien als voorheen. Plotseling niet meer komen kan erg vervelend overkomen.

Antwoorden (6)

Ik denk aan een rouwkaart met de tekst 'met oprechte deelneming'. Wat meestal veel zegt, is een persoonlijke tint aan de kaart. Een spreuk die je gepast vind bij de situatie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een passende kaart uit. Het hoeft niet eens een speciale rouwkaart te zijn, als de zoon gek was op honden of motoren, mag dat ook. Vertel hoe verdrietig je er van bent, je kunt ook zeggen dat je niet kunt troosten omdat je niet weet wat nodig is nu. Of iets van die strekking. Doe wat je hart je ingeeft, dan is het nooit fout
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Heel goed antwoord.
Die passende kaart is beter dan een standaard rouwkaart.Is persoonlijker.
En idd doe wat je hart je ingeeft.
Ik heb dat gezien bij mijn tante,toen haar zoon(mijn neef) overleed en die zei het zelf zo:' maakt niet uit wat je zegt,of zelfs als je niets zegt,als je er maar bent of iets laat horen'( een kaartje,een gedichtje)
Ik heb onlangs heel slecht nieuws gekregen. Ik merk dat iedereen denkt dat ze iets speciaals moeten zeggen ofzo.
Maar die mensen denken echt niet: we wilden graag een bruine kaart en nu stuur je een zwarte!
Zo gaat het niet...
Je hoeft niet heel moeilijk te doen of heel bijzondere dingen te schrijven.
Zeg gewoon dat je het triest vindt, of wat dan ook in JOUW woorden.
Dan is het gewoon goed, geloof me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rouwkaart. Wat er op staat heeft geen belang. Elke vorm van medeleven wordt door die mensen gewaardeerd en als vorm van troost ervaren. Als tekst kan je er misschien een gedichtje in schrijven. Het gedichtje hieronder kreeg ik van iemand bij het overlijden van mijn zoon.

Terwijl hij weg is

En jullie enkel leegte laat

Vermoed ik onverwoord

Dat hij nog steeds bestaat

Dat je hem nog kan horen

En met hem kan spreken

Want alle liefde die er was

Kan zelfs de dood niet verbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Wat vreselijk van je zoon,Siska..
Mijn tante kreeg deze van iemand na het overlijden van haar zoon:
'Words can be said and forgotten
Life can be given and taken
But love ,special love is there
It,s given,it remains and no one or nothing
not even death ,can take it away... En zo is het,dat geloof ik echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Laurena.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ prachtig antwoord Siska
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt crea.
Er zijn massa's standaard voorgedrukte kaarten, meestal dragen ze de woorden 'met oprechte deelneming'.
Dat zijn op zich hele nette kaarten maar weinig persoonlijk. Zo'n kaart zou ik eerder sturen naar iemand met wie ik me niet heel erg verbonden voel.
Kaarten die in zo'n geval toepasselijk zijn kunnen ook een kaart met een mooie foto van een zonsondergang, een bloem of een vogel zijn. Kies er het liefst een zonder voorgedrukte tekst want dat geeft meer ruimte voor je eigen woorden.
En wat als je dan geen woorden hebt? Dan schrijf je dat op: ...zonder woorden...
Een kreet als 'ik denk aan jullie' kan ook heel waardevol zijn. Een bestaand gedichtje of mooie tekst is natuurlijk ook mooi, kies er dan wel een uit die bij jou en deze mensen past. Het mooiste is een kaart die recht uit het hart komt, en dat is vaak geen al te voor-geknutselde tekst.
Het belangrijkste: niet vergeten te versturen! Want als mensen zo'n groot verlies meemaken kunnen ze zich soms zo vergeten en alleen voelen. Laat horen dat je met ze meeleeft, dat is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Inderdaad niet vergeten te versturen.
Liever het meest 'lullige' cliché kaartje,dan niks laten horen.
Mensen moeten van de omgeving ook al zo snel 'vergeten' valt mij op.Dat is al erg genoeg.
ik zou geen kaart sturen.
Een persoonlijk berichtje ,hoe erg je het vind en ze sterkte wenst voor de toekomst.Je kan dit natuurlijk ook op een mooie kaart schrijven