kan je zwanger worden als je het onveilig doet 2 dagen na het einde van je ongesteldheid?

Vannochtend hebben mijn vriend en ik onveilig sex gehad. ik slik de pil niet, maar omdat ik 2 dagen geleden voor het laatst ongesteld was (echt bloedde) dachten we dat hij gewoon in mij klaar zou kunnen komen dus is hij in mij gekomen. Nu twijfel ik toch of ik niet zwanger zou kunnen zijn. En zoja, waar zou je een morning-afterpil kunnen halen? En nee, tot hoeveel dagen na je ongesteldheid heb je geen kans op zwangerschap? Ik hoop op snel antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K

Antwoorden (5)

Ja, je kan zwanger worden. Morning after pil kan je bij drogist of apotheek krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere maand ben je een aantal dagen vruchtbaar. De dag van de eisprong ben je het meest vruchtbaar en is de kans op een bevruchting het grootst. Om er achter te komen wanneer je vruchtbare dagen zijn, moet je weten wat de lengte van je menstruatiecyclus is.

De menstruatiecyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen.

De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats. Tijdens de eisprong komt een rijpe eicel vrij. Zodra de eicel is vrijgekomen, is de eicel vruchtbaar en kan de eicel worden bevrucht. De eicel blijft na de eisprong tot 12 uur in leven.

Je bent het meest vruchtbaar in de periode van twee tot drie dagen rond de eisprong. Maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om een bevruchting als gevolg te hebben. Aangezien de eicel na de eisprong nog maar tot 12 uur in in leven kan blijven, is het na de eisprong lastiger om zwanger te worden omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt en je dus te laat kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Copy paste, maar geen concreet antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is knip- en plakwerk, maar wel concrete info waar vraagster iets aan heeft. Dus snap echt deze min niet. +je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord zou opgevat kunnen worden als: ' Er zijn 'veilige dagen' voor mensen die goed kunnen rekenen.' Geloof me, die zijn er niet. De wereld zou een stuk leger zijn als er veilige dagen zouden zijn. En verder twijfel ik ernstig aan de rekenvermogens van de vraagstelster. Ik denk dus niet echt dat ze hier iets aan heeft, hoe correct het antwoord ook zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje kan lezen en rekenen, dan is er niks mis met mijn antwoord. Maar goed, minnetjes geven is makkelijk he?
Ja, je kunt zwanger raken als je onveilige seks hebt. Ook als je net ongesteld bent geweest. De kans is welliswaar ietwat kleiner, maar dringen advies om de morning-afterpil te halen, mits die nog werkt na 2 dagen. Vraag advies aan je huisarts of vraag het bij de apotheek waar je de morning-afterpil kan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.S. Je bent minderjarig, maar hoe oud ben jij? Als ik naar je andere vragen kijk doe jij echt domme dingen op het gebied van seks. Wacht met seks tot je in ieder geval weet hoe het werkt.
Periodieke onthouding wordt niet voor niks 'Roomse roulette' genoemd. Het maakt niet uit wanneer je het tijdens je cyclus doet, je loopt altijd risico om zwanger te worden als je geen voorbehoedmiddelen gebruikt. Om over SOA's nog maar te zwijgen.

Als je het risico wilt en kunt lopen om zwanger te worden, moet je het vooral niet laten, maar als je echt geen kind kunt gebruiken over 9 maanden, zou ik maar snel naar de apotheek gaan voor de moring-afterpil.

En dan hopen dat dat ding bij jou WEL werkt, die maand onzekerheid is dan een mooie periode om eens goed na te denken over de manier waarop je met seks en met je eigen lichaam om wil gaan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Mag ik je ook nog even terug herinneren aan je reactie bij http://www.goeievraag.nl/vraag/kans-zwanger.238060 van 'n maand geleden? 'Als dit allemaal voorbij is ga ik aan de pil!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor het antwoord én de briljante toevoeging...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ja dat kan, al is de kans wel vaak iets kleiner, het kan zelfs tijdens je menstruatie
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zullen we een clubje voor ervaringsdeskundigen oprichten? Ik heb hele grappige ervaringen met de morning after pil ;)