Na hoeveel tijd leer je de kinderen van je nieuwe partner kennen?

Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen. Mijn zoontje ziet hij vaak omdat hij hier vaak over de vloer komt, maar zijn kinderen heb ik nog nooit gezien. Hij vind het vervelend als ze papa met een andere vrouw zien. Toch wil ik graag een keer wat leuks doen met onze kinderen. Hoe kan ik dit het beste voorstellen, en met een reden komen waarom het niet zielig zou zijn voor zijn kinderen om hun vader met iemand anders te zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Nou, voor ik iets leuks ga doen met de kinderen zou ik eerst maar eens gaan praten met je vriend... Ik vind het heel normaal en zelfs verstandig dat hij niet meteen zijn nieuwe vlam aan zijn kinderen voorstelt en eerst een poos kijkt of het blijvend is.
Maar een jaar lijkt me nu wél weer rijkelijk lang...
Hij zou het niet vervelend moeten vinden om jou aan zijn kinderen voor te stellen. Als hij van je houdt en het serieus meent is het onderhand wel tijd. In ieder geval dan om het zijn kinderen te gaan vertéllen. Ik weet niet of hij gescheiden is of weduwnaar maar in beide gevallen kán het lastig voor de kinderen zijn om een andere partner van een ouder te ontmoeten. Maar ja, dat hoort er wel bij als hij echt met jou verder wil.
Dus, eerst toch maar eens vragen of hij jullie relatie als iets voor de lange termijn inschat. En dan nog maar eens vragen waarom hij zijn kinderen niet over jou inlicht, het zal toch een keer moeten als jullie verder willen gaan dus...

Maar om nu meteen gezellig iets samen met de kinderen te willen doen lijkt me iets te enthousiast :-)
Ze weten niet eens van je af!
Eerst dient je partner ze over jou te vertellen, en ze de mogelijkheid te geven er vragen over te stellen, aan het idee te wennen.
Dan eens een keer een korte ontmoeting van jou met hen en misschien nog eens. Dan eens een paar uur of zo, nou ja, je begrijpt me wel. Je kan het beter zorgvuldig opbouwen lijkt mij, voor je met z'n allen iets gaat doen.

Maar eerst mag papa wel met een goede reden komen waarom hij geen openheid geeft. En jij kan er beter ook eens goed over nadenken want in het ergste geval houdt hij je aan. Dat is niet wat je verdient want naar mijn gevoel meen jij het serieus in deze relatie.

Ik hoop echt dat het goed voor jou uitpakt en dat hij van gedachten verandert omdat hij veel van je houdt.
Het is soms ook heel moeilijk ten opzichte van de kinderen, maar als hij blijft zwijgen is het nog veel moeilijker voor hen om er na jaren achter te komen dat hun vader al die tijd al een relatie heeft zonder dat zij het weten.
Nu kan hij zich nog nét achter "zorgvuldig handelen" verschuilen maar al heel gauw gaat dat de grens over van (stiekem) verzwijgen.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!! +
Kristal
12 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (2)

Dit is heel verschillend en kan ook HEEL moeilijk liggen.

Het zou ook kunnen zijn dat de moeder van de kinderen heel erg tegenwerkt en dat hij daarom wat terughoudend is.

Na een jaar zou ik zelf zeggen dat een kennismaking wel op zijn plaats is anders worden zijn kinderen (bij wijze van) ineens met het huwelijk van hun vader geconfronteerd

Misschien kun je DAT ook als argument gebruiken, dat ten eerste JIJ ze heel graag wil ontmoeten (en terecht, ze maken toch onderdeel van ZIJN leven uit) EN dat ze dan rustig kunnen wennen aan het idee dat hun vader een relatie heeft.

Wil hij echt niet vind ik dit zelf HEEL ernstig klinken, dan lijkt het wel of jij maar bij de helft van zijn leven mag zijn. Dat komt vaker voor en loopt bijna nooit goed af helaas
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker de laatste alinea: +
Zijn de kinderen misschien nog niet over de scheiding heen of denken ze dat het nog goed komt? Of is je vriend er nog niet overheen en hoopt hij dat het nog goed komt?
Is zijn ex vrouw aan het chanteren. Heeft hij de scheiding wel verwerkt en zijn eigen aandeel goed in beeld. Het kan ook zijn dat hij zich nog niet helemaal zeker voelt over jullie relatie en daarom niet wil dat de kinderen een band met jou opbouwen en er vervolgens weer een afscheid moet komen. De reden die hij noemt klinkt afstandelijk. Jij bent niet zomaar "een andere vrouw"maar zijn nieuwe partner. Of dan tenminste een bijzondere vriendin waarmee hij hoopt iets moois te gaan opbouwen. Probeer eerst eens duidelijk te krijgen hoe hij nu echt in jullie relatie staat.