Hoe kan ik dingen herinderen die een beetje ben vergeten?

Een tijdje geleden zijn we met de klas wezen zwemmen, toen zijn er wat dingen voorgevallen.
Ik ben dit een beetje vergeten.
Graag wil ik het weer verhinderen.
Om te kijken of ik gelijk heb.

Wie weet hoe ik deze dingen weer kan herinderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein tipje: het is 'herinneren' en dus niet 'herinderen'. Ik dacht dat je dat misschien wel zou willen weten... Veel succes met het ophalen van je herinneringen!

Het beste antwoord

Ga in je hoofd terug naar het moment dat het ongeveer is gebeurd. Denk dan aan het moment en de dingen die je wel kunt herinneren.
Misschien weet je nog dat je het zwembad binnen ging. Dat je je hebt omgekleed. Dat je door de hal liep.
Begin bij de herinneringen die je nog wel weet en werk van daaruit naar de situatie toe. Zorg ervoor dat je er echt weer bent in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het klinkt stom maar bij mij helpt het soms om voordat je gaat slapen aan het voorval te denken en dan heb je kans dat je er s'nachts over gaay dromen en alles nog een keer herbeleefd.
Misschien kom je er zo achter wat er ook alweer geneurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt belangrijk voor je is zou je naar een hypnotiseur kunnen gaan. Onder hypnose komen vaak dingen uit het onderbewustzijn wel naar boven. Misschien moet je je ook eens afvragen waarom je je die dingen niet kan herinneren, misschien wil je onbewust eigenlijk niet echt weten wat er is gebeurd omdat het traumatisch voor je was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geur is ook een belangrijk onderdeel van herinneringen. Zoek de geuren van de gebeurtenis op door bijv. een zwembad te bezoeken. Vaak ruik je het al bij de ingang.