Wat moet ik doen om mijn relatie weer te laten worden zoals het was?

Eergisteren avond was ik met mijn vriend op de koffie bij zijn familie. Ik kreeg toen een sms van een jongen uit mijn klas. Geen liefde of seks gerelateerde sms, maar min of meer onzin, hij smst wel vaker. Ik heb gezegd dat de sms van een vriendin kwam, omdat ik het raar vond lijken dat ik in de volle kamer zou zeggen dat het van een jongen uit mijn klas kwam (ookal ging het nergens over). Later toen we terugfietsten vroeg mijn vriend er nogmaals naar, ik loog weer. Ik had door dat hij het niet geloofde. Toen we bij mij thuis aankwamen en hij er weer over begon, heb ik het eerst nog een keer ontkent, ik wou er eigenlijk helemaal niet over liegen maar ik dacht dat als ik zou zeggen dat het van een jongen uit mijn klas kwam hij rare dingen zou denken die absoluut niet waar zijn. Uiteindelijk heb ik het toch maar gezegd. Hij werd ontzettend boos en is naar huis gegaan. Ik kon 's nachts alleen maar huilen. De volgende dag hebben we gepraat, ik heb alles uitgelegd. Hij zegt dat hij me geloofd, maar dat er een deukje is ontstaan. Hij blijft wel bij me. Hoe zorg ik ervoor dat het weer wordt als voor die avond? Gewoon als normaal. Ik hou zoveel van hem. Ik snap niet dat ik zoiets kon doen en dat ik het daardoor zo heb verpest. Terwijl het eigenlijk niks was om over te gaan liegen. Ik heb echt zo erg spijt. Ik wil dat hij me weer volledig kan vertrouwen. Ik vind namelijk absoluut niet iemand anders leuk oid. Ik hou alleen van hem. Dat heb ik hem ook gezegd. Wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In gezelschap sms'en of bellen of twitteren etc. is al niet aan de orde. Daar krijg je dit soort dingen van. Zet je telefoon eens uit, zeker als je ergens op bezoek bent!

Het beste antwoord

In het vervolg altijd eerlijk zijn van wie je smsjes zijn. Als hij een sms van een meisje krijgt maar zegt dat het van een jongen komt en je komt er later achter, vind jij dat toch ook niet leuk? Bovendien, je zegt zelf, die jongen van de sms is slechts een vriend. Wáarom zou je zoiets verbergen? Ik krijg ook wel eens smsjes van een gewone vriend van me, die mag mijn vriendje best lezen hoor.
Zeg sorry tegen hem, en vertel waarom je het verborg, misschien snap ie het dan. En nooit meer liegen, over de kleinste dingetjes niet. Want wie kan liegen over kleine dingen, kan dat ook over grote, en je kunt geen relatie hebben, gebaseerd op leugens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, wat je zegt heb ik vanmiddag gedaan. We hebben nog een keer goed gepraat. Het is nu 'afgesloten' en ik zal echt altijd eerlijk zijn, over alles. Hij gelooft me, en we gaan weer gewoon verder samen :).

Andere antwoorden (5)

Nou hij heeft het je vergeven. dus dat is een goed begin. voortaan eerlijk zijn want eerlijkheid duurt het langst en is de belangrijkste basis in je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap t probleem van hem niet is ie zo erg jaloers dan das toch niet goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hem om het feit dat ik lieg over iets wat dus idd niks voorstelt... hij denk van: als ze daar al over liegt.. waar dan nog meer over? Snap je..
Weet je wat het nare is? Als je eenmaal gelogen hebt, kun je dat niet meer terug draaien. De schade aan zijn vertrouwen in jou is gedaan. Nu zal je geduld moeten hebben en dat terug verdienen. Wees altijd eerlijk tegen hem en als de tijd voorbij gaat, zal je dat vertrouwen terug verdienen.

Wat moet je doen? Wees jezelf en eerlijk.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je had KUNNEN doen is: in de volle kamer met zijn familie erbij zeggen dat het van een klasgenootje kwam. Dan houd je in het midden of het een hij of een zij is.
Zodra jullie alleen waren had je meteen moeten vertellen:"Dat SMS je kwam van een jongen uit mijn klas die wel vaker SMSt. Ik wou het niet zeggen waar je familie bij was want ik weet niet hoe ze er op zullen reageren.
Goed, zo kun je volgende keer doen.
Nog beter: je telefoon uitzetten, dan kom je ook niet in de verleiding om te kijken.

Het is stom geweest. Niet het SMS je zelf, maar het gelieg erover. Dan lijkt het inderdaad net of je inderdaad wat te verbergen hebt.
Het is nu uitgesproken, en de sfeer zal nog wel even wat kil zijn. Maar dat slijt wel. Zet je beste beentje maar voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
prachtig antwoord +
laat je vriend het sms je alsnog lezen ,als het toch nergens over ging .

Als je niets te verbergen heb, hoef je ook niets te vrezen .

btw, blijkbaar kunnen mensen niet even zonder hun mob .
in gezelschap/ visite of tijdens gesprek oid een sms lezen vindt ik storend .