Als je iemand waarop je knalverliefd bent geweest na 8 jaar nog precies in je gedachten ziet , is het dan zo dat je bij elkaar hoort?

lang verliefd blijven op iemand hoor je dan bij elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

nee, dat zegt niks. immers een relatie moet van twee kanten komen. jij kan nog zo verliefd zijn, maar als de ander dat niet is, dan horen jullie dus niet bij elkaar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Sowieso hoor je niet bij elkaar.
Dan zou diegene kunnen denken dat hij/zij bij de ander hoort, maar dat hoeft natuurlijk niet andersom.

Maar zo'n situatie is bij iedereen anders, de persoon zelf kan (volgens mijn mening) dat het beste zelf beslissen

Toegevoegd na 10 minuten:
Dat laatste stukje hoort er niet bij, sorry.

Toegevoegd na 11 minuten:
; Het stukje va: ''de persoon...zelf beslissen''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent knalverliefd, dan ben je dus verknocht aan degene. Dat wil helemaal niet zeggen dat je bij elkaar hoort. Het is wel duidelijk dat je, je aangetrokken voelt aan degene.
Mijn mening is dat je niet bij elkaar hoort, maar je kiest voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een stukje jeugdsentiment zijn. Je herinnert je alleen de leuke dingen, en in 8 jaar verander je veel. Vooral als je nog jong bent. Ik weet niet of je je jeugdliefde nog wel eens ziet, maarals dat niet zo is, dan zou het wel eens erg tegen kunnen vallen als je elkaar wel tegenkomt
12 jaar geleden
ja dat betekent dat je nog verliefd op der bent je zou der op nieuw verkering kunnen vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als de liefde niet wederzijds is, dan hoor je niet bij elkaar. Als je zo knalverliefd geweest bent dan kan het gewoon zo lang duren eer je dat verwerkt hebt. Zeker onbeantwoorde liefdes kunnen erg veel impact hebben, en het duurt vaak erg lang, soms jaren, om erover heen te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook. Langzaam ben ik het meer en meer vergeten.

Zoiets is; Vlinders in je buik, krijg je maar één keer in je leven. Dit is echt een hevige ervaring, ook al gaat zij naar Timboektoe, dan wil je haar volgen. En dan zou je ook heel veel over hebben voor zo'n persoon, maar ervaringen leert van vele en ook van mij, dat die persoon je echt enorm kan kwetsen, die persoon kan zelfs niet eens in de gaten hebben wat je verliefdheid inhoudt, en wat diegene met je doet, na zo'n moment sterf je een beetje van binnen, als het gaat om je goedheid en vertrouwen in de ander.

Je zou de test kunnen aangaan om te weten of jullie bij elkaar horen.

Ten eerste; moet ze interesse in je hebben, als je verhaaltjes verteld of je verteld hoe je tegen de dingen in het leven aankijkt en ze luistert niet, is het de moeite niet waard (voor een relatie). Als ze je niet kan volgen dan vraagt ze uit voorzichtigheid wat je bedoeld, dat wil zeggen, ze gaat je niet imponeren met haar wijsheid. Jou verliefdheid moet zeker interesse in haar zijn, bijvoorbeeld in wie zij is? Anders ben je niet verliefd.

Ten tweede; Vrouwen zijn als diepe grotten, alleen een dwaze zal zonder fakkel in die grot gaan om het te verkennen. Dat wil zeggen; als je haar wil leren kennen, moet je vragen stellen, zonder vragen of zonder interesse ben je met valse hoop, en dan ga je zeker verkeerd denken over haar omdat je haar niet goed kent. Praat niet te veel, daar leer je niks van. Van luisteren wel, dus laat haar uitpraten, probeer het van haar kant te zien. Als ze zegt; Ik heb hier of daar last van, zeg dan niet; Oh, ik niet. Vraag dan liever bijvoorbeeld; Hoe dat komt? En of je haar kan helpen.

Denk goed aan de wederzijdse interesse. Je kan alleen weten of ze bij je hoort, door haar interesse die ze over jou heb. Probeer haar vrienden te leren kennen, en er erachter te komen hoe ze daar mee omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Na acht jaar ben je niet meer verliefd op een persoon, maar op een ideaalbeeld - dat weinig tot niets met de persoon in kwestie (meer) te maken hoeft te hebben. In acht jaar kan het zelfs een totaal ander ' persoon' met een volslagen ander leven zijn geworden, waar je nooit meer op zou vallen. En wellicht vice versa.

Echte liefde is juist van elkaar blijven houden ondanks het leven en alle veranderingen en verouderingen die daar bij komen kijken, het samen groeien van fase naar fase. Met zeker ook fasen van verliefdheid, maar als bijzaak, niet als hoofddoel.

Verliefdheid is feitelijk niet meer dan een hevig, heftig, intens, allesoverheersend en overweldigend maar slap aftreksel van liefde. Een voorbode. Een ' fase 1' .
Daarin blijven hangen is ongeveer net zo gezond als in andere intens emotionele fasen blijven hangen - rouw bijvoorbeeld.

Je weet dat je bij elkaar hoort als je na acht jaar, of achttien, of achtentwintig, of achtendertig nog steeds 100 % weet : met deze man of vrouw wil ik oud worden. En steeds weer voor elkaar blijft kiezen.