Hoe ga ik met iemand om die stemmingswisseling heeft?

het is niet echt een vriendin maar meer een crush, ze heeft me vertelt dat ze stemmingswisseling heeft.
Ik ben er een beetje van geschrokken omdat ik bang ben dat het later uit de hand loopt

Maar toch wil ik het proberen, hoe ga ik met zo iemand om moet ik me afgewezen voelen als ze niet uit wilt met me? (soms wil ze wel mee en soms weer niet) hoe ga ik met haar om als ze even de draad kwijt is, (ze is soms heel droog maar volgens haar komt dat dus door die stemmingswisseling)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterrenbeeld Kreeft ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Sherpa, Weegschalen kunnen er ook wat van hoor! LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht dat het gewoon het sterrenbeeld vrouw was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha lees nu dat je dat ook al in je antwoord aangeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@adrem5 -en dan maak je er geen luchtige grappen over !- Jawel, ik en mijn vriendin en wel meer mensen die ik ken hebben ook wel eens stemmingswisselingen en maak er blijkbaar ook nog grappen over, dat het om stemmingswisselingen gaat waar niet over gelachen kan worden heb je vooral zelf bedacht. Het is niet grappig of een lolletje alszodanig, maar waar ik, na een bepaalde situatie meegemaakt te hebben, nog grappen over maak is mijn eigen zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik de enige die niet weet wat een 'crush' is?
Snuffel
12 jaar geleden
crush is verliefdheidje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik de enige die meteen aan Borderline moet denken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@scarface: je kunt het zo dramatisch maken als je zelf wilt, van PMS tot borderline, maar dat zegt de vraagsteller niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben ik de enige die gelijk aan Kreeft denkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik de enige die meteen aan verpletteren denkt?
Kristal
12 jaar geleden
Ben ik de enige Kreeft?

Antwoorden (6)

bewaak en bescherm je eigen grenzen .
laat je niet mee slingeren in het giga heen en weer gaan .
blijf bij je eigen .

geef duidelijk aan wat je niet accepteerd je hoeft niet alles te pikken qwa stemmingen.

Vat het niet te persoonlijk op als ze in een bepaalde stemming is .
Vaak is iemand die dit heeft (stemmingswisselingen ) zich er niet bewust van de uitwerkingingen die het bijhet ander doet .
Dit is geen opzet of onwil maar een onvermogen.

is de stemming anders zal ze ws ook toegeven dat ze het zo niet had bedoelt etc .
dan voelt ze zich erg schuldig en ook weer Kl..tn .

Ga niet niet in discussie als ze in een bepaalde mood is .
Jekunt het beste dan voor de gehele situatie het afkaderen .
voor je eigen en haarwelzijn .

succes gewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Stemmingswisseling"?

Je doet net alsof dat een ziekte is.

Dat is het niet.

Heel veel mensen hebben vaak last van stemmingswisselingen.

Vrouwen hebben dat vaak tegen de tijd dat ze ongesteld moeten worden.
Hoort o.a. bij menstruatieklachten.
Of in de overgang. Kijk maar in de bron. Misschien kan het je vriendin helpen.
Want in negen van de tien gevallen hebben ze te maken met schommelingen in de hormonen.
En je zegt niets over leeftijd ofzo.

Ik vind dat niemand dat als excuus zou moeten gebruiken voor wat dan ook.

Het kan ook zijn dat het ernstiger is, manisch depressieve mensen hebben door ook last van natuurlijk. Maar je vertelt niet dat ze soms ook manisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig dat je beweert dat iemand kort door de bocht is en dan zelf met stellingen komt als: -wat ik lees heeft het niks met de hormonen of manisch te maken.
-daarvoor is het te serieus.
-je zult ermaar maar hebben of er mee moeten dealen. (ik neem aan dat je bedoelt: Je zal het maar hebben of er mee om moeten gaan, maar de vraag is wat dan exact?) Blijkbaar weet jij wel hoe dit precies zit na tweeënhalve zin. Aan de andere kant, geef nou eens precies aan welke zin van momopoyolo onjuist is. Ze zegt voornamelijk algemene dingen terwijl jij specifiek reageert op dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er staat zijn : ' stemingswisselingen' niets meer. Er staat helemaal geen oorzaak bij.
Stemingswisselingen hebben we allemaal.
De een wat extremer dan de ander.
De meeste ontstaan onder invloed van hormonen, dus is het logisch dat je bij zo weinig informatie, uitgaat van wat ver weg het meeste voorkomt.
En dan zijn stemmingswisselingen zo normaal dat je daar geen specifieke manier van omgaan, voor nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrem5: ik zie een hoop projectie in jouw reacties, volgens mij is dat omdat je zelf ervaring hebt met de psychiatrie. Het is dan lastig om er afstand van te nemen en het te bekijken vanuit de 'gemiddelde mens'. Pas op dat je niet iedereen meteen een stempeltje opplakt omdat je dat denkt te herkennen vanuit je eigen situatie. Ik heb zelf ook wel eens de neiging om overal autisme achter te zoeken omdat ik een zoon heb met Asperger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrem5: quote: momo je reactie of antw zijn vaak kort door de bocht valt me op .
Ben je het niet mee eens zijn vermoed ik .unquote Daar ben ik het heel zeker wel mee eens adrem5.
Dat is niet hetzelfde als iets niet serieus nemen.
Dat doe ik n.l. wel.
Daarom maak ik nog niet een drama van alles wat ik lees.
En zeker niet met zo weinig informatie. Mood is gewoon :
the state of a person's feelings, temper, mind etc at a particular time: “What kind of mood is she in?”
stemming. Ik heb geen ervaring in de psychiatrie, dus kan het niet van die kant bekijken en wil dat ook niet.
zoals er al geopperd is: besluit voor jezelf waar de grens ligt. tot waar is het voor jou nog prettig, en wat gaat je gevoelsmatig en emotioneel te ver ver/heeft teveel impact.

stemmingswisselingen kunnen heel heftig zijn. je kan er alle begrip voor hebben, maar ook voor jouw kan het toch nog heftig en heel intensief zijn.

surfen op de moods van een ander is gewoon niet haalbaar. je hoeft er dus niet in mee te gaan. het beste is om iemand even met rust te laten, en er op een rustiger moment op terug te komen.
(ik begrijp dat je me even niet wilde zien, maar waarom was dat/wat ging er op dat moment in je om)

met het antwoord hoef je je natuurlijk niet aan te passen/in te dekken bij elke mood, maar je kan er misschien met kleine dingen rekening meer houden (wat de stemmingswisseling ook veroorzaakt, en zijn gewoon kleine triggertjes waar je misschien van op de hoogte gebracht kan worden)

hou het bespreekbaar, kijk wat ze aangeeft en wanneer het bespreekbaar is, maar blijf ook trouw aan je zelf zodat het jouw stemming niet gaat beïnvloeden.
ga dus niet over je persoonlijke grens heen.

ik weet niet wat de oorzaak ervan, maar misschien kan ze er zelf ook beter mee leren omgaan, of in ieder geval aangeven wat er speelt en waarom voordat dingen mogelijk uit de hand kunnen lopen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het is trouwens een goed teken dat ze dit aan jou durft te vertellen. Dan vertrouwt ze je. Met de stemmings wisselingen, Hoe erg is het? Vraag aan haar Hoe ze het beste behandelt wilt worden als ze bv boos is. Wil ze dan met rust gelaten worden of juist niet? Als dat een keertje gebeurt ga dan niet vragen waarom ze boos is maar slechts erbij zitten. Zo voelt ze zich gesteunt. Ook al zegt ze dat je zei moet, ga dan een paar meter verder op staan. Stemmings wisselingen zijn niet zo erg als je denkt, respecteer ze. Als ze verdrietig is geef haar een knuffel of misschien wel een klein kusje. Erg goed dat je er niet helemaal van bent weg gerent.

Toegevoegd na 12 minuten:
Probeer niets te grote veranderingen toe te passen in omgang weer niet bang en laat merken dat je haar leuk vindt zo als ze is. Het beste is om duidelijke afspraken te maken over je grenzen. Word ze al geholpen met de stemmings wisselingen? Zo niet is het handig dat ze even naar de huisarts gaat. Echt waar ik waardeer het dat je met haar door gaat , er komt vanzelf een goede balans. En denk maar aan haar, zij heeft de moet bijelkaar gepaart om te vertellen. Net als bij dyslexie en andere stoornissen heb je een bepaald sterkte. Is het héél heftig? Welke richting? Wanneer is ze even de weg kwijt en Hoe moet daarmee omgegaan worden? Maak daar duidelijke afspraken over. Want dit soort stoornissen zijn meestal niet zo extreem zoals je meestal hoort. Dat is echt niet zo. Dus wat er ook gebeurt probeer zo rustig mogelijk te blijven

Toegevoegd na 13 minuten:
Blijf bij jezelf en steun haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stemmingswisselingen hebben we allemaal, maar sommige mensen hebben er VEEL meer last van dan andere.
Ik heb er zelf ook last van en mijn omgeving is daar niet altijd blij mee. Gelukkig voor mezelf weet ik dat ik er last van heb en weet ik er goed mee om te gaan. Werkelijk, het is niet het einde van de wereld.

Maar goed, ze heeft last van dat. Nou en? Neem een relatie met haar als je haar leuk vind en heb het gezellig. Als ze van stemming wisselt en ze wil nergens heen, dan blijven jullie lekker thuis. Je niet afgewezen voelen, je weet waar je aan begint.

Maar goed, zoals ik al zei, het is niet het einde van de wereld. Het is best makkelijk om mee om te gaan. Je weet van te voren al wat je gaat krijgen. Valt echt heel erg mee.

Succes met je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk mens heeft stemmingswisselingen..dus je vriendin wijkt wat dat betreft niet af van anderen.

Pas als ze ziekelijke en irritante vormen aan gaat nemen..wordt het voor de omgeving wat moeilijker.

Het kan zijn dat je vriendin je vooraf wat waarschuwt zodat je weet waaraan je begint..

Het kan echter ook zo zijn dat je vriendin bij voorbaat al een excuus zoekt om aldus gewoon haar gang te gaan.

Als jullie een relatie willen..is het zaak beide..met elkaar rekening te houden.

Zij mag zich niet zonder enige terughouding laten gaan en jij moet haar wat ruimte gunnen..wellicht wat extra ruimte.

Praat dus met elkaar en vraag haar ook rekening met jouw gevoelens te houden..

Groet,

Ton