Hoe kan iemand helpen bij verwerking situatie?

Mijn eigen ex wil me helpen met het verwerken van dat ik het uit heb moeten maken. Maar hoe kan ze dat het best doen? Ze woont tilburg, ik zoetermeer dus sowieso via msn, sms, telefoon.

Ik ben autistisch en heb een hoge gevoeligheid..

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik heb het dus niet uitgemaakt omdat ik het wilde, het moest. Door mijn autisme en hoge gevoeligheid had ik depressief kunnen worden, door een situatie die zich voordeed. Zij wil mij nu dus helpen mezelf te verbeteren, om dingen beter aan te kunnen en dergelijke. Ja, ik weet dat het normaal niet kan, maar dit is totaal anders. Ik hou gewoon van haar en zij van mij.

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik ga btw geen antwoorden minnen, tenzij ze echt niet relevant zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Geloof me, het is beter als je iemand uit je omgeving helpt met het verwerken, dus niet je ex. Je moet over haar heen komen, realiseren dat 't over is en -makkelijker gezegd dan gedaan- naar een volgende relatie toe. Dat gaat dus niet als je nog steeds contact houdt met haar. Vraag het aan een goede vriend, of voor mijn part je ouders.

Onthoud: je hebt pas een verleden als je het hebt losgelaten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan jou ex je niet bij helpen, je kan beter iemand uit je omgeving zoeken die je daarbij helpt.
Wanneer je hierover blijft praten met je ex, kom je nooit los van haar.
Eerst moet je aanvaarden dat het over is, je leven weer op de rit krijgen, en dan zou je evt vrienden kunnen zijn met je ex, nu is dat te vroeg.