Hoe overtuig ik mijn liefde om te komen praten, en zijn gevoelens te uiten?

Hij wil ook niet dat ik hem sms. Hij sluit me compleet buiten, maar ik zit nog met heel veel vragen. Wat nu?! Geen verdere vragen alsjeblieft; dit is mijn vraag en de rest vd situatie doet er niet toe. Dank jullie wel alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt twee vragen en vertelt niets over de omstandigheden.
Dat is niet te beantwoorden. Is het je ex?
Is het iemand waar je verliefd op bent?
Is het over?

Het beste antwoord

Soms heb je wel eens dat je te veel bij elkaar bent. kleine irritaties worden ruzies. Maar het kan ook wat anders zijn. Kort om laat elkaar even met rust. Wacht met sms'en, het is niet handig om te vragen, daar jaag je hem alleen maar nee weg. Sluit het contact met hem tijdelijk af, zonder dat je het zegt, ookal is het zo moeilijk. Over een lang termijn kan je weer contact smet hem proberen te leggen. Wees voorzichtig met je vragen. Je hebt grote kans dat hij heel graag jou wil zien. Verwacht niet te veel als je hem weer ziet, laat hem lachen en blijf je zelf. Een radiostilte is in dit soort situaties het beste. Veel succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij heeft denk tijd nodig. Probeer niet op dringerig te zijn, als je het gevoel hebt dat het weer goed is, kan je voorzichtig je vragen stellen. Luister goed naar hem. Knik af en toe geïnteresseerd met je hoofd, dat heeft hem een gevoel dat hij alles aan je kan vertellen. En dat zal hij dan ook doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi antwoord, dankjewel ^_^

Andere antwoorden (6)

Laat er wat tijd overheen gaan. Dat relativeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door rustig hem/haar uit te laten praten, of je doet lieve dingen zoals knuffelen enzo hint geven. dan komt hij/zij meestal wat losser. En belangrijkste op een rustig en stille plek vragen van mag ik je wat vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt 2 heel verschillende vragen en geeft wel heel weinig info. je noemt hem je liefde maar uit je toelichting maak ik op dat jullie nu uit elkaar zijn (en mogelijk heb ik het helemaal mis).

De twee vragen kun je niet met één antwoord oplossen

Vraag 1 is: hoe krijg ik hem zover dat hij met mij praat?
Vraag 2 is: hoe krijg ik hem zover dat hij mij zijn gevoelens vertelt

Om met vraag 2 te beginnen. Eigenlijk kun je daar niemand toe "dwingen" en als iemand een ex geliefde is ben jij helaas de laatste op de wereld wat dat betreft.

Vraag 1 is een redelijke vraag. Je zou van iemand moeten kunnen vragen om nog een keer met je te praten over iets waar jij mee zit. Dus zo zou je het moeten brengen, dat het gaat over iets van JOU

MAAR hij moet dan niet de angst hebben dat je wil dat hij zijn gevoelens uit want als hij dat niet wil is het begrijpelijk dat hij liever de boot helemaal afhoudt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thankx ^_^
Niet.
Iemand die niet wil praten kun je niet overtuigen.

Ik ga er maar van uit dat jouw liefde jouw ex is.
[ geen verdere informatie, waardoor deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden is]

Hij is er klaar mee.
Hij wil niet praten en geen contact.

Respecteer dat.
Geef hem ruimte.

Schrijf jouw vragen op in een dagboek, in een schrift, op de pc: maakt niet uit.
Jezelf uiten is belangrijk.
Maar niet naar hem toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip, dankjewel!
Het is enorm pijnlijk als jij nog wel van hem houdt en hij niet meer van jou. Maar hij is er wel duidelijk in...
Wat voor jou moeilijk is, is het te accepteren, je wilt met hem praten, zélfs dat hij zijn gevoelens uit.
Maar als iemand geen contact meer met je wilt gaat hij echt zijn gevoelens niet uiten, dat is een intimiteit die nu niet meer past, die hij niet meer wil.
Hij zal daarbij mogelijk bang zijn dat je hem om wilt praten om bij je te blijven, en het zou kunnen dat de mogelijkheid bestaat dat je dat lukt omdat je een aanhoudertje bent, maar hij wil niet vanuit zichzelf bij je blijven en verbreekt daarom dus maar alle contact.
Ook om duidelijkheid naar jou te verschaffen.
Wat je nog kan doen is hem, op een ouderwetse manier een brief schrijven. Met daarin vragen waar jij mee zit maar niet om hem over te halen terug te komen want dan krijg je zeker geen antwoord. Hou het bij jezelf, vraag bijvoorbeeld: ***het is voor mij heel moeilijk te begrijpen waarom je geen contact meer wilt met mij, zou je het me alsjeblieft uit kunnen leggen?***
Maar ga dus niet pushen, laat het na die brief los. Misschien geeft hij antwoord, misschien niet. Misschien dat er na langere tijd weer eens een gesprekje mogelijk is maar dat kan alleen de tijd uitwijzen.
Je zal het verder los moeten laten want je kan nu eenmaal niemand dwingen om bij je te blijven, en al helemaal niet om van je te houden.
En ja, dat kan reuze zeer doen als je hem wel lief hebt,
sterkte meis.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel lieve Kristal. Je hebt gelijk. Ik zal het maar even laten rusten. En het bij mezelf houden (is ook mijn "lijfspreuk" ;-) ! Dat heb ik dus al heel lang gedaan, maar als hij steeds het 1 zegt en het ander doet/laat zien, dan wordt dat voor mij echt ondraaglijk... Ik heb hem daar nu op aangesproken, dat is misschien wel genoeg van mijn kant uit. Meer kan ik idd niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Kristal. Een brief schrijven, dat was ook mijn eerste gedachte, maar jij hebt het al geadviseerd. :))
Dikke plus.
Kristal
12 jaar geleden
Ach Slimshady, als hij inderdaad het één doet en het ander zegt... hoe kan je dan op hem bouwen. Ja, ik weet het, je kan dan evengoed wel van hem houden ook al doet hij wat hij doet, maar gun je zelf de kans een geliefde te ontmoeten die jou heel duidelijk wél wil, en graag!! Als dat dan wederzijds is, ach... daar word je dan echt een veel blijer mens van :-)
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Bessy, ja zo'n brief is misschien wel ouderwetse manier van communiceren tegenwoordig maar soms zo bruikbaar om je heel persoonlijk heel duidelijk te maken naar een ander toe he ;-)
Als het voor hem over en sluiten was zul je dat moeten accepteren. Veel mannen willen niet over gevoelens praten en voor veel vrouwen is dat een breekpunt. Laat hem met rust en ga hem niet stalken met bellen, sms, facebook en meer van die ongein. Als hij je wil komt hij vanzelf terug. Maar misschien was het dus over en sluiten. Houd jezelf dat voor ogen en ga verder met je leven inplaats van moedeloos te gaan zitten wachten.