Kan een time-out ook goed uitpakken in een relatie? Zo ja, suggesties om er zo min mogelijk aan te denken en hem te missen?

Ik heb een relatie van 2 jaar en nu een time-out van 2 maanden, omdat we al meer dan een half jaar alleen maar steeds dezelfde discussie hebben over afhankelijk zijn, bevestiging vragen, te onzeker zijn etc. Ik ben nu hiermee aan het werk en hij ook (in goed samen overleg hebben we dit namelijk besloten). Ban alleen op dit moment bang dat ik door geen contact hem verder van me vandaan ga jagen of dat hij zich teveel laat beïnvloeden door vrienden en/of familie. Wil hem graag dagelijks verrassen, want heb zijn huissleutel nog steeds (maar dan push ik hem ook alleen maar volgens mij). Heeft iemand handvaten of suggesties. Ik ben nu drie weken op weg en mis hem echt, lijkt wel een jaar!! Alvast bedankt allemaal!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Allereerst, heel goed om een time-out te doen. Als je al een half jaar alleen maar ruzie hebt in een relatie is het goed om eens stil te staan of je het zo verder wel wil. Of je wel dezelfde verwachtingspatronen in het leven heb.

En het kan op verschillende manieren uitpakken:
- hij mist je, en wil graag weer terug
- hij realiseert dat hij toch wat anders wil dan de relatie met jou
- jij mist hem en wil graag terug
- jij realiseert je dat alleen maar ruzie ook niet alles is, of dat je ook zonder hem kunt en wat anders wil.

Ook kan je nog tot een conclusie komen dat er dingen ánders moeten in een relatie, wil het een succes worden.

Ik begrijp dat jij hem nu vooral mist, maar belangrijk is dat je gaat kijken wat er nog meer in het leven is. Zoek afleiding, misschien kan je een korte cursus gaan doen, een vakantie met een vriendin boeken, even bij familie ver weg gaan logeren, extra opdracht op je werk gaan doen, je volledig storten op school, een nieuwe hobby beginnen.

Tegelijk kan je eens gaan evalueren waarom je nu zo'n ruzie had het laatste halfjaar. Wat was de oorzaak, waar verschilden jullie nu van mening. Misschien kom je tot de conclusie dat hij toch niet de man is die je zoekt.

Hoe dan ook, succes! Ga geen contact zoeken in deze 2 maanden, juist omdat hij je te onzeker vond. Maar laat zien dat jij je mannetje ook zonder hem wel staat!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt wel als een erg geforceerd iets. Alsof dit exact 2 maanden moet zijn.
Mn advies; blijf spontaan, doe wat je vanuit gevoel doet.
Als je vanuit je hart hem ontmoet dan kan t niet anders dan ook zo ontvangen worden.
Ontken je behoeftes niet, en doe wat je gevoel je ingeeft.
Ik weet niet wie van jullie 2 het meest in die onzekerheid zit maar als ik t zo lees weten jullie beide daar niet zoveel raad mee.
Als je daar met openheid over kunt praten zonder gelijk teveel vanuit die angst te reageren , waarom zou je dan 2 maanden zonder elkaar moeten..?
Wat doe je jezelf, hem , elkaar aan... ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een time out kan zeker goed uitwerken. Zeker als je steeds dezelfde problemen tegenkomt met elkaar. Wat heel belangrijk is nu, is om je op jezelf te focussen; wát voel ik, mis ik hem, zou ik eigenlijk liever een ander type partner willen, of juist helemaal niet. Wil ik eigenlijk wel een partner?
Allemaal dingen die je nu duidelijk kan krijgen. Daarbij is het goed om je echt afzijdig te houden van hem. Je wilt hem niet verrassen omdat je hem écht wilt verrassen maar om hem aan je te binden, om hem te laten weten dat je er nog bent, omdat je bang bent hem kwijt te raken. Die behoefte verpak je dan in een verrassing, en dat is te begrijpen hoor maar je geeft jezelf en hem dan niet echt de gelegenheid te voelen wat jullie in wezen voor elkaar betekenen. Afstand nemen van elkaar kan daar grote helderheid in verschaffen.
Door afstand kunnen ook ingesleten patronen doorbroken worden waarin jullie verzeild raakten en die je uit gewoonte blijft doen ook al vind je het niet zo leuk.
Schrijf op wat je bij jezelf merkt, wat je zou willen, of willen veranderen. Stel alle vragen aan jezelf die je jezelf niet wil stellen als je een relatie hebt. Twee maanden is een mooie tijd om helderheid te verkrijgen, en als hij zich in die maanden laat ompraten door familie en/of vrienden wordt het tijd voor jou om een partner te vinden die minder beinvloedbaar is in zijn liefde voor jou maar die gewoon echt voor je gaat.
Loop hem nu even niet achterna, geef hem ook de kans om te ervaren of hij je echt, wezenlijk, mist.
Geef jezelf ook die kans. Geef jullie beiden de kans om eerlijk te zijn naar elkaar toe
Hou je echt van hem, of ben je gewoon bang om weer alleen te zijn. Wat heel begrijpelijk zou zijn want bijna iedereen komt dat tegen aan het einde van een relatie.
Dat er iets moet veranderen mag duidelijk zijn, als je weer bij elkaar komt en er worden geen veranderingen doorgevoerd kom je in dezelfde situatie terecht als voor de time out.
Dus kijk daar goed naar, en benut de time out goed, daar kan je je hele leven wat aan hebben.
Ik wens je een zinvolle time out toe, voor jullie allebei, wat er ook besloten wordt :-)
Kristal