Wat is het dat ik al 3 jaar lang mannen op me af krijg en het blijken altijd 'foute' mannen? Ik stel heel duidelijk grenzen en toch proberen ze het!

Enorm frustrerend is het om keer op keer te ervaren dat mannen denken/proberen mij het bed in te krijgen. Ik ben erg direct in de communicatie en ik geef ook aan dat ze dat niet hoeven te verwachten. Dan besteden ze dagen, weken, maanden en soms jaren aandacht aan me...tot het moment er is en dan zijn ze verdwenen. Jagerinstinct begrijp ik. Maar ik wil eigenlijk me eens schuldig maken aan zelfreflectie en blijf maar denken hoe ik het anders moet gaan doen en waar wellicht in mijn doen en laten iets moet veranderen. Mijn uiterlijk is een uiterlijk dat niet verkeerd is. Ben ook niet onzeker daarover maar begin erg onzeker te worden over mijn innerlijk. Zakelijk gaat het me altijd goed voor de wind om waarschijnlijk dezelfde eigenschappen als dat ik privé pech op pech heb. Nu heb ik al de gedachte gehad dat ik mijn uiterlijk te veel inzet onbewust en dat dat eigenlijk tegen me werkt. Maar wie kan hier ook eens objectief naar kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Als ik je foto zie lieve Maris, dan zie ik een mooie vrouw die uitstraalt dat ze dat heel goed weet. Je ziet nog wel eens dat mooie vrouwen deze wetenschap gebruiken om inderdaad heel rechtstreeks te zijn naar mannen toe, mannen blijven hen immers toch wel aantrekkelijk vinden. Je hoeft niet bang te zijn dat je geen aandacht krijgt als je wat onaardiger overkomt.
Tegelijkertijd wordt je ook onaardiger omdat je als mooie vrouw vaak het idee hebt dat je jezelf moet beschermen tegen ongewenste aandacht (intimiteiten) door maar alvást erg duidelijk te zijn. Omdat je bang bent dat mannen anders denken dat je iets van ze wil, terwijl je dat allemaal niet wil.
Toch zie ik ook in je uitdrukking op de foto: kijk mij eens een aantrekkelijke sensuele vrouw zijn?
Dus dat is verwarrend, voor mannen maar ook voor jezelf.
Je straalt uit dat je bewust bent van je aantrekkelijkheid (je trekt dus aan) en tegelijkertijd zeg je met je woorden dat ze niets moeten verwachten (en stoot dus af). Je zendt dus dubbele boodschappen uit.
Een leuke prettige man zal daar niet gauw iets mee kunnen, is in verwarring en vindt die hardheid vaak niet aantrekkelijk, ook al zit er zo'n mooi omhulsel omheen.
Een jagersman vindt dat wel aantrekkelijk, vooral om te zien of hij "het" nog heeft en hoe lang het duurt voor hij door je barriere heen is gebroken en je in bed heeft.
Het zal je een hoop gaan opleveren wanneer je niet meer zo bang bent om ongewenste aandacht te krijgen. Mocht dat gebeuren kan je altijd nog zeer duidelijk zijn dat je daar niet van gediend bent. Maar dan doe je dat tegen degene die je lastigvalt en niet al bij voorbaat tegen mannen in het algemeen.
Het zal je een hoop opleveren als je niet meer zo van je uiterlijk bewust bent. Gewoon je 's morgens zo aankleden en opmaken als je wilt, er goed uit zien, en er dan voor de rest geen aandacht meer aan besteden. Het belangrijkste is een vriendelijk mens te zijn. Dan zend je ook geen dubbele boodschappen meer uit en durven prettige vriendelijke mannen je te benaderen omdat je dan ook overkomt als benaderbaar.
Voor jezelf is het ook veel fijner, je kan je wapens als bescherming afleggen en er gewoon gebruik van maken als het nodig is, zoals elke vrouw.
Dus, laat je fijne kant zien, verdiep je in anderen, en dan zullen ánderen wel zeggen dat je een fijn mens bent en ook nog eens prettig om naar te kijken.
En dat is volgens mij wat je eigenlijk wilt ;-)
Succes meis.
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Mijn ervaring is dat het lastig is mooie vrouwen écht te leren kennen. Het lijkt wel of het uiterlijk in de weg staat...als ik daar doorheen prik, rennen ze weg :-). Misschien doe jij dat ook, en dan blijven de foute, oppervlakkige, foute mannen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat jij zelf het antwoord al geeft: ' Nu heb ik al de gedachte gehad dat ik mijn uiterlijk te veel inzet onbewust en dat dat eigenlijk tegen me werkt. '

Dit is wel een beetje tegenstrijdig, want het zoals het nu lijkt, lijk je er wel bewust van...
De aandacht die je krijgt door te flirten is voor jou denk ik tot op een bepaald niveau prettig, maar mannen denken daardoor wel dat je misschien meer wilt dan alleen flirten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats zijn mannen over het algemeen "honden" en ik sluit mezelf daarbij niet uit.
Vervolgens zou jouw eigen observatie best wel eens kunnen kloppen. Dat je eigen focus op "buitenkant" die mannen aantrekt die je niet wil. En een ander slag mannen geen connectie oppikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je houdt van duidelijke taal dus dat krijg je van mij dan ook.

Tussen de regeltjes lees ik door dat jij graag ventileert wat je bent, wat je doet en hoe goed je er wel niet uitziet.
Het komt mij een beetje narcistisch over. Lees jouw eigen vraag eens terug en lees nu hoe vaak je jezelf op de borst klopt. Totaal niet relevant.

Als je dit doet, concludeer ik daar ook uit dat jij graag ook zo gezien en beoordeelt wil worden. Verbaal ben je dan misschien wel duidelijk, maar wees eerlijk, je kan er ook van genieten dan mannen achter jou aan blijven lopen.

Dat bevestigt namelijk jouw zelfbeeld. Daar reageer je non-verbaal weer op, en dat maakt dat de mannen die daar niet doorheen kijken niet afhaken.

Ik ben een man die daar dus op afknapt. En veel mannen met mij. Dus mij en deze zul je nooit achter jou aan krijgen. Als jij bovenstaande tegen mij had verteld in een gesprekje, had je mij bij de eerste paar zinnen al verloren en was ik hem gesmeerd zodra ik de kans kreeg.

En dat beantwoordt ook meteen jouw vraag, door jouw eigen presentatie trek je een bepaald soort mannen aan.

Pas jouw zelfbeeld aan, presenteer je bescheidener en je zult zien dat er een ander soort mannen op jouw pad komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan enne, welkom op Goeievraag. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. ik hoop ook oprecht dat je er wat aan hebt, want waarschijnlijk heb je het zelf niet door, maar te veel pronken met uiterlijk en wie je bent en wat je kan, je wil niet weten hoeveel mensen (mannen) je daarmee afstoot. En dat is echt geen jaloezie maar mensen voelen zich daar doorgaans niet prettig bij en zullen je afschilderen als zelfingenomen en, ook al ben je het niet, narcistisch.
Terwijl de echte Mariswevers nooit de kans krijgt haar ware "ik" te laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat ik maar éém plusje kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan doe ik er nog één +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik ook nog 1! Jeetje wat ben ik het met je eens!
Zolang je je uiterlijk inzet om mannen te imponeren, zullen ze je ook als lustobject zien,dus zo behandelen. Gebruik je uiterlijk om je doel te bereiken en je uiterlijk wordt hun doel om te bereiken. En het is nou eenmaal een feit dat als het om de jacht gaat, de spanning er af is als de prooi gevangen is, Imponeer ze dus met je andere kwaliteiten en je zal boeiend genoeg zijn om bij je te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank !
Op wat voor mannen val je? Er zijn genoeg mannen die niet zo zijn zoals je in je vraag beschrijft maar daar kijk jij waarschijnlijk niet eens naar om. Dit hoeven niet perse lelijke mannen te zijn maar omdat je bv op macho mannen valt zie je deze "normale man" niet staan en krijg je steeds min of meer dezelfde ervaring. Ik ken zat jongens die er leuk uitzien en zichzelf goed verzorgen en in zijn voor een leuk gesprek en heel intelligent zijn maar de maatschappij is onderhand zo verziekt dat meisjes meestal alleen op t soort macho mannen vallen. Terwijl ze zich blijven afvragen waarom ze gebruikt worden en dat geen een jongen meer serieus is. Die keuze maken jullie toch zelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door jou houding en misschien door jou kleding .
Als een man jou van afstand ziet lopen dan wek je mischien de indruk dat er voor de man iets meer te halen valt .
En het is ook van belang in wat voor omgeving jij je bevind .
Zoek eens een andere omgeving op en kijk dan of de mannen nog dezelfde reacties vertonen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na jouw verhaal + reacties gelezen te hebben denk ik dat er al veel mogelijkheden genoemd zijn. Zelf wil ik er nog aan toevoegen, dat jij met je harde woorden en mooie uiterlijk misschien wel iets uitstraalt van "hard to get". Uit mijn ervaring merk ik dat dat vaak de foute jongens aantrekt omdat die wel van het spelletje houden. Leuke jongens daarentegen durven het niet eens te proberen omdat ze jouw uitstraling opvatten als een directe afwijzing. Zo voel ik het althans als ik zulke meiden zie lopen. Ik hoop dat mijn antwoord nog iets toevoegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind deze reactie heel waardevol. Ik wil toevoegen dat de mannen die het spel "hard to get" ook werkelijk willen en kunnen spelen zelf gewoon ook enorme players zijn. Ze weten waar ze toe in staat zijn ( ook door uiterlijk en dergelijke ) , Daarnaast kicken ze op het "spelletje" . Dus als ze iemand eenmaal hebben gaan ze opnieuw op zoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi dat je er wat aan hebt, ik hoop voor je dat het werkt, Succes!