Ik ben de cadeaubonnen die ik van mijn broer heb gekregen kwijt. Wat moet ik doen???

Ik heb ze voor mijn verjaardag gekregen, en ik vind het zo lullig en genant! ik zou het heel jammer vinden als hij mijn cadeau kwijt was, en ik kan me heel goed verplaatsen in hoe hij zich nu voelt. Wat moet ik doen???

Toegevoegd na 1 uur:
ik had afgesproken het met hem te besteden...
hij weet al dat ik ze niet kan vinden

Toegevoegd na 13 uur:
nog iets...

...heeft iemand opties zonder leugens? ik wil niet graag tegen mijn broer liegen...

wel bedankt voor alle reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is heel vervelend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, wat kun je doen? Je hebt het al aan je broer verteld, dus er is verder niets meer aan te doen. Lach er dan maar om met je broer en wees blij dat je dit probleem hebt en niet iets ernstigers (ik kreeg net een mail van een ernstig zieke bekende). Ga wat leuks doen met je broer en lach samen om je stommiteit en vergeet het verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat je goed, dat je niet wil liegen, heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel crea!

Het beste antwoord

Koop stiekem nieuwe, zeg dat je ze gevonden hebt, ga gezellig samen stappen/shoppen.
Mocht je ze alsnog vinden, ga je alleen, of met iemand anders nog eens... of je geeft die weer als kado aan iemand anders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja dat is een goed idee. Een plus! Dit lijkt me een heel goede oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja goed voorbeeld van een positief leugentje... heeeeeeeel mooi!!
Kristal
12 jaar geleden
Ja hoor, prima manier, er wel even aan denken om na te kijken of er een datum op de bon staat (wanneer de bon gekocht is bijvoorbeeld), als je het van tevoren in de winkel uitlegt kunnen ze vast de datum wel aanpassen.
Heb een fijne dag samen met je broer ;-))
Kristal
12 jaar geleden
+1 natuurlijk nog ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is wel een goede optie...
ik kan ook zorgen dat hij er niet bij is als ik ga afrekenen... eerste antwoord waarbij ik niet hoef te liegen. +1

Andere antwoorden (7)

Ik zou het hem niet vertellen, als je dat tenminste niet al hebt gedaan. Gauw iets leuks kopen van je eigen geld en proberen het te vergeten zodat je er toch nog plezier aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Wees blij dat het niet iets unieks is, cadeaubonnen zijn makkelijk om te vervangen :)
zoek op alle onmogelijke plekken in huis, in je nachtkastje, de vriezer, een oude pot, onder de mat, tussen je boeken, enz. Als je ze dan nog niet vind, gewoon niet zeggen dat je ze kwijt bent, de kans dat je broer erom vraagt is heel klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft "ik kan me heel goed verplaatsen in hoe hij zich nu voelt", dus blijkbaar heb je het al verteld.

Tja, dan kun je niets anders meer doen dan goed zoeken, en misschien (leugentje om bestwil) zeggen dat je ze toch nog hebt gevonden :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg het niet tegen hem, maar ga wel overal op alle plekken van het huis zoeken! veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn cadeaubonnen met het sinterklaaspapier en al in de ondergrondse container gegooid. gelukkig wist de dame van de zaak waar ze gekocht waren dat mijn vriend ze had betaald en vertrouwde ze op ons. Mocht uiteindelijk het geld wel besteden, echt heel aardig! Je kunt dus altijd naar de winkel teruggaan en de situatie uitleggen. Maar ik begrijp hoe je je voelt, lullig inderdaad! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben bang dat het bij mij hetzelfde is gegaan... ... ik heb echt zo een schuldgevoel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah, dat begrijp ik zeker! Ben je al teruggegaan naar de winkel? Das wel de meest eerlijke optie lijkt mij, daarna kun je altijd nog verder kijken wat je gaat doen! Succes hè, kan iedereen een keer gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is nogal een grote winkel, en tja... ...misschien maar gewoon proberen.
Als je niet wil liegen, dan zeg je gewoon: 'He, ik heb die cadeaubonnen volgens mij zo veilig weggelegd dat ik ze niet meer kan vinden. Als ik ze vind, gaan we ze samen besteden, zoals beloofd.'

Je kan hem dan ook vragen extra goed op te letten waar ze zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet waarom je zou liegen. Wees eerlijk tegen je broer. Zulke dingen kunnen gebeuren. Je kunt wel gaan liegen en zelf bonnen gaan kopen of zeggen dat je al wat voor de bonnen hebt uitgekozen maar jij weet de waarheid. Je zult je er niet prettig bij voelen. Als de bonnen gewoon ergens in huis liggen vind je ze uiteindelijk wel weer. Als je broer van je houd zal hij het wel begrijpen. Uiteindelijk is het maar geld en geld is vervangbaar. Als hij nou een mooi sieraad voor je had gekocht en dat was je verloren. Dan was het veel erger geweest. Ik denk dat je broer je eerlijkheid wel kan waarderen.