mijn ex vriendin stalkt me, wat kan ik daartegen doen?

mijn ex vriendin blijft me maar bellen, smsen en op msn zeggen dat ze nog van me houd enzo.
ondertussen heb ik al een nieuwe vriendin, wat het nog irritanter maakt.
hoe kan ik ervoor zorgen dat ze stopt?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
naar de politie gaan als ze niet wil stoppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben net 1 maand 14

Het beste antwoord

Een ding helpt niet en dat is negeren. Zij zit in een emotionele ontkenning en wil koste wat kost jou weer voor zich winnen. Het enige wat haar en dus ook jou helpt , is om haar niet meer te ontzien en te confronteren
met haar ongewenste gedrag.
Stop dus met vriendelijk blijven om wat ooit geweest is en vertel haar duidelijk dat je het niet meer wilt. Zeg haar dat je haar SMSjes direct weg zal drukken en ook niet meer opendoet als ze voor jouw deur staat. Laat haar duidelijk merken dat alle moeite vergeefs zal zijn en dat ze weer verder moet gaan met haar leven, net als jij dat ook doet.
Zelfs vrienden blijven zal in dit geval moeilijk zijn, omdat ze altijd hoop blijft houden doordat jij gewoon vriendelijk blijft. Zij zal zich aan deze strohalm vastklemmen want; "Zie je wel dat hij nog steeds om me geeft. Hij is ook zo lief ".
Het klinkt hard en dat is het in feite ook, maar anders kom je m.i. niet van haar af.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je idd gelijk hebt, dat ze gwn emotioneel geschokt is toen ik het heb uitgemaakt.

Andere antwoorden (4)

Spreek eens met haar af (vriendschappelijk!) en vertel haar dat je het vervelend vindt dat ze je steeds blijft opzoeken, jullie kunnen toch gewoon (goede) vrienden blijven? Het enige verschil is dat jullie niet meer met elkaar staan kleffen... Toch?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschuw je ex vriendinnetje dat je naar haar ouders stapt als ze niet stopt met je lastig te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schrijf haar een brief. Dan lopen de gemoederen minder op en is het voor haar minder "gezichtsverlies" dan face-to-face.

Leg haar uit dat jullie het leuk hadden maar dat het voorbij is en dat jij verder wilt met je leven en dat je hoopt dat zij dat ook probeert

Zet er evt wel bij dat je het niet langer accepteert dat ze je lastig blijft vallen.

sterkte, vervelende situatie

Toegevoegd na 3 minuten:
ps
jullie leeftijden zijn denk ik ook nog wel van belang. Zijn jullie allebei 15 dan kan ik me BIJNA niet voorstellen (maar er zijn natuurlijk uitzonderingen) dat ze dit lang gaat doen.

dan kun je het ook negeren (dat kun je er dan in die brief bijzetten).

Zijn jullie 25 dan is het toch kwalijker. Dan zou zij toch meer besef moeten hebben van wat wel en niet kan en houdt het mogelijk NIET op na een tijdje
12 jaar geleden
Onthoudt daar het hier gaat om aandacht krijgen... Die mag ze niet krijgen, ook niet in negatieve zin. Boos worden en dreigen helpen gaan ook niet. Iedere reactie zal voor haar een bevestiging zijn. Bespeek het ook met je nieuwe vriendin, zodat ze je kan steunen.