Wat zou een goede argument zijn dat een jongen en meisje bevriend zijn terwijl de meisje al een vriendje heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (10)

Soulmates. Het voelen van een zielsverwantschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisje kan best een gewone vriend hebben naast haar echte vriendje, dat is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed argument zou zijn dat het meisje, behalve haar vriendje, ook nog andere vriendschappen nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meisje wil ook graag, behalve haar vriendje, andere sociale contacten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat je het leuk met elkaar hebt. Dat je lol hebt met elkaar. Dat je goed met elkaar kunt praten. Dat je goed met elkaar kunt lachen.
Dit hoeft geen relatie te betekenen. Deze vriendschap kun je ook hebben als meisjes onderling of jongens onderling maar kan ook ontstaan bij een meisje en een jongen. Het word ingewikkelder als er verliefde gevoelens bij komen kijken. Wanneer een van beiden verliefd word op de ander zal het voor het meisje moeilijker zijn om de vriendschap te onderhouden. Zij wil mogelijk haar vriend niet kwetsen. Zolang beiden geen liefdes gevoelens hebben maar echt vriendschap dan is dat alleen maar fijn dat dat kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik zelf ook last van, ik ken een meisje waar ik eerst gewoon bevriend mee was. Na een jaar kreeg ze een vriend, onze relatie (gewoon als vrienden) verdween eigenlijk helemaal. Omdat haar vriend mij als een soort bedreiging ofzo zag. Dat is de voornaamste reden waarom ik niet meer met haar om ('mocht') gaan. Wat je hier aan kan doen, uit eigen ervaring ga niet stalken etc. wat dan ook. echte vrienden zoeken elkaar vanzelf weer op ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak bestaat zo'n vriendschap al heel lang. Zij zijn al jaren hele goede vrienden zonder verliefdheid, liefde of seks, maar wel met veel verwantschap en "elkaar heel nastaan".
Als zij een geliefde krijgt dan doet deze vriend een stapje terug, maar de vriendschap blijft bestaan. Zo'n ouwe getrouwe vriend doe je je niet weg. Liefde kan over gaan, maar vriendschap blijft.
Dit geldt andersom natuurlijk ook.
In jouw vraag komt De Vriend pas later om de hoek kijken. Dat is vaak wat moeilijker want jaloezie kan een rol spelen.
Maar toch moet het kunnen omdat je met deze vriend andere dingen kan doen dan met je partner, dingen die de partner niet wil of kan. Net zoals je dat zou doen met een vriendin. En dat is heel waardevol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb twee vrienden waarvan hun partners helaas niet echt met mij samen gingen. Een heel goed argument voor onze vriendschap was 1: dat we elkaar al langer kenden en we door een partner dat niet lieten vernielen en 2: dat we op zakelijk gebied een klik hadden en in dezelfde branche werken. Vriendschappen horen bij het leven. In de kerstperiode wil je toch ook je muur vol hebben of niet soms? Dat kan alleen als je vrienden hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een man en vrouw kunnen prima een vriendschap hebben zonder een romantische/seksuele relatie.
Het kan wel jaloezie opwekken bij de partners van de man/vrouw. Het word toch minder geaccepteerd dan een vriendschap met iemand van de eigen sekse. De angst dat er wel eens "meer" aan de hand kan zijn kan de kop opsteken en uiteindelijk de vriendschap en relatie kapotmaken. Het is dan maar net wat je belangrijker vind. Je partner of je vriend/vriendin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed argument zou zijn dat zoiets heel 'gewoon' zou kunnen zijn. Ik zou ook niet met 1 iemand een relatie willen en kunnen hebben, dat is toch heel erg beperkend. Relaties kun je op veel manieren hebben, en ook wanneer je een vaste relatie hebt. Van mensen kun je leren, en de mens wil zich verbinden, waarom moet dat maar met 1 persoon.
(hiermee bedoel ik niet relaties in de zin van 'verkering', dat is wel met 1 persoon natuurlijk)