Is een neef van een neef ook familie van mij?

zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zijn we allemaal familie van elkaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd...

Het beste antwoord

Het zou je broer kunnen zijn, en dan is hij familie van je. Maar dat zul je wel niet bedoelen.
Als hij jouw neef is van bv. vaderskant, en die andere is een neef van hem van moederskant, dan zijn jullie geen bloedverwanten en dus geen familie. Jullie hebben alleen wat gezamenlijke familie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee een neef van neef is geen familie van jou. Anders was het ook wel jou neef. Ik was al hele uitleggen aan het typen, maar daar werd het niet echt duidelijker van!

Toegevoegd na 2 minuten:
1 van de ouders van jou neef zijn neef is broer of zus van jou aangetrouwde oom of tante. Er is dus geen familie verband tussen jullie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord het is dat ik op de app zit anders een +tje ;)
We zijn toch allemaal familie van elkaar omdat we allemaal afstammen van Adam en Eva?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen bewezen feit.
Dat is niet te zeggen.

Het inzichtelijks is een tekening, een stamboom dus. Dan zie je, dat jouw opa&oma twee kinderen hebben, waarvan de ene een ouder is van jou, en de ander de ouder van je neef.
Die andere ouder is jouw oom of tante. En zijn/haar partner is familie 'van de koude kant'; de vader en moeder van hem/haar, is géén directe familie van jou.

Ga je dus in de tekening op de plaats van je neef staan, dan kun je eenzelfde 'wandeling' maken. Je komt dan of bij jouzelf uit, of bij een neef van jou, of bij een ongerelateerd persoon, via 'de koude kant'.