Hoe organiseer ik een reünie?

Ik wil heel graag (nu nog alleen) een reünie gaan organiseren. Het is nu een paar jaar geleden dat we afscheid genomen hebben van de basisschool, en veel mensen spreek ik niet meer. Maar mijn vraag is: Hoe kan ik het beste een reünie organiseren? En wat heb je er voor nodig etc..

Heb al op google gezocht, maar vind niet echt wat ik zoek.. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Dankjewel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

Wat een leuk idee!

Hoe kan je dit aanpakken:
1. Benader een aantal mensen van je basisschool die je nog ziet. Al zie jij nog 1 persoon, helemaal prima. Zorg samen dat je met een groepje van 4 a 5 mensen bent, incl jijzelf. De reuniecommissie!

2. Maak een afspraak op bij elkaar te komen, met als doel:
- wanneer gaat het plaatsvinden? Hou rekening met het sturen van de uitnodiging bijv 4 weken voor de reunie. Vraag event 2,50 per persoon voor zaalhuur en chips + drinken.
- wat willen jullie doen met de reunie? Bijv disco
- waar willen jullie het houden? Bijv op de oude school.
- hoe nodigen jullie de mensen uit? Laten doorsturen van de uitnodiging is een goede optie. Vraag de mensen die komen zich aan te melden via de e-mail. Hou bij wie zich aangemeld hebben (en wie je dus nog mist).

3. Verdeel aan het eind van de bijeenkomst de taken zoals: regelen ruimte/ dj, schrijven uitnodiging, ontvangst van bevestiging wie er komen.

4. In de week van de reunie stuur je iedereen een herinnering met daarbij de mensen die missen.

5. Op de dag van de meeting heb je mensen nodig die boodschappen doen, de ruimte inrichten en het geld innen.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Via sociale netwerken kan je tegenwoordig heel veel oude vrienden vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hier ff kijken en aanmelden bv
schoolbank.nl

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/14459-vindt-oude-klasgenoten-met-schoolbanknl.html

En verder maak ff afspraak met directeur van die vroegere school die kan je waarschijnlijk helpen ermee en wellicht mag je t daar organiseren.
Oud leraren/leraressen is ook wel leuk als die erbij zijn
Wat je nodig hebt hapjes drankjes wellicht stukje muziek om bij te dansen natuurlijk
Begin bij die school van toen hun hebben immers adresgegevens enzo van vroeger.
Als ze die niet willen geven dan vragen of ze een brief(door jou opgesteld) aan ze wil sturen.
Een beetje school werkt hier echt wel aan mee.
Hoop oud klasgenoten wellicht te vinden via face-book /twitter enzo en vraag die vervolgens je te helpen bv wie weet heeft r 1 wel een drive-in of zit in de catering.
En als je op google zoekt er zijn r vele jou voorgegaan ermee die kan je natuurlijk een mail sturen om advies hoe hun t hebben aangepakt.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan via hyves of msn enz. veel zoeken maar als er iemand niet een sociaal network vraag aan al je oude klasgenoten of ze misschien wel het nummer weten enz. ik hoop dat dit je vraag is beantwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een actieplan maken. Een overzicht van wat je nodig hebt voor je reünie, zoals:
- wie moet er uitgenodigd worden ( incl leraren idd)
- waar kan het plaatsvinden
- hoe bereik ik alle mensen
- leuke uitnodiging
- kan een oud-klasgenoot me helpen?
- hapjes, drankjes, muziek, kosten
Etc

Leuk idee: succes!