Het kindje mag jou noemen zoals jij dat wilt.
Het kan tante zeggen, of je met je voornaam aanspreken of jou mevrouw noemen.

Maar dat bedoel je niet.

Het kind is een achter-oomzegger / achter-tantezegger.

Zie nr. 23 in het schema.

http://www.vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relaties.htm

Toegevoegd na 52 seconden:
Als jij een man bent,
mag dat kind ook oom zeggen, natuurlijk.
Of Piet, of net zoals je heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jullie zijn achternichtjes van elkaar....

Toegevoegd na 1 minuut:
Of achterneef natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zijn elkaars achternicht als het kindje een meisje is.
Als het kindje een jongetje is ben jij zijn achternicht en hij jouw achterneefje.
Kristal
12 jaar geleden
"Hoe moet het kindje jou noemen?"
Dat is geheel aan jullie. Hoe zou jij het liefst genoemd willen worden door dat kindje? Tante of oom? Je kunt er ook voor kiezen om met je voornaam aangesproken te worden. Dat wordt tegenwoordig veel gedaan. Het is maar net waar je je prettig bij voelt. Ook de band die je met deze tak van de familie hebt speelt een rol.
Jullie "familierelatie" is, zoals boven al gemeld: het is een achternichtje of -neefje van jou.