Je hebt pech en verteld dit aan mensen van wie je steun verwacht maar je ziet toch een zweem van een glimlach verschijnen. Leedvermaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje,herken je de situatie?

Het beste antwoord

Leedvermaak is het meest voorkomende vermaak dat er is.
Iemand loopt tegen een glazen deur die hij echt niet zag en terwijl het bloed uit zijn neus loopt moet je toch lachen.
Of hij stoot zijn hoofd, botst ergens tegen aan, laat iets stuk vallen, zijn auto is op slot en de auto sleutels liggen er nog in, of je bent je huissleutel kwijt na een avondje stappen enz. enz.
Allemaal leedvermaak, hele films gaan er over.
Maar er zijn ook mensen die zich in een bepaalde situatie zich totaal geen houding kunnen geven en beginnen dan maar wat te lachen, dat zou je verkeerd kunnen uitleggen.
Ook kunnen mensen lachen uit minachting, zo van, dat is echt iets voor jou, je bent al zo een sukkel.
Dit doet echt veel pijn en ik denk dat je zo iets bedoelt.
Leer zo je echte vrienden kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet per se. Het kan ook zijn dat ze zich ongemakkelijk voelen bij de sores van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan lach je toch niet? Tenzij het een zenuwtrekje is natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het in wezen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 denk dat ze zich inderdaad ongemakkelijk voelen..
Lijkt me in ieder geval geen medeleven! Misschien was het een hilarische situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,echt narigheid,ik heb het al vaker met bepaalde personen ervaren.
Het kan ook een bemoedigende glimlach zijn. En sommige mensen hebben de neiging te gaan glimlachen als ze zich ongemakkelijk voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien kun je het aan de persoon vragen aan wie je steun vraagt.
waarom zou iemand die jij in vertrouwen neemt, leedvermaak voelen bij jouw pech.
Ik neem aan dat je die persoon niet zomaar hebt uitgekozen om jouw sores tegen te vertellen.
Als je het idee hebt dat diegene jou niet serieus neemt of jou uitlacht dan zul je direct moeten reageren, vraag het meteen.
Dan blijf je niet met dit soort vragen zitten en weet de een volgende keer waar je aan toe bent.