Wat te doen bij een ongelofelijk vervelen en kinderachtig 13 jarig tweelingbroertje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is hij zo vervelend wegens slaapgebrek, gezien de tijd dat deze vraag gesteld is. Eerder naar bed, dat geld voor jullie allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd Kimath, een tekort aan slaap kan je tolerantiegrens behoorlijk drukken. Tel daar nog gebrek aan toezicht bij op (een dertienjarige die in zijn uppie midden in de nacht op internet zit) en je hebt 2 vervelende tweelingbroertjes.

Antwoorden (7)

opvoeden..

Toegevoegd na 39 seconden:
het is mij alleen niet duidelijk of je de ouder bent of dat je het over je broer hebt...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mijn tweelingbroertje, ik ben half uur ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is al laat :P
zondag
12 jaar geleden
Ga nu eindelijk eens slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biodocent zat ook al te slapen: in de vraag staat toch duidelijk: tweelingbroertje.....
Zijn gedrag gewoon verdragen. Of vermijden. Mits hij zich niet misdraagt natuurlijk.
Luisteren naar je argumenten zal hij waarschijnlijk toch niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negatief gedrag negeren en belonen voor goed gedrag. Al is het nog zo onbenullig, hij voelt zich beter als hij geprijsd wordt voor iets dat hij goed heeft gedaan als dat hij wordt gestraft voor vervelend zijn. Het negatieve of vervelende gedrag neemt dan vanzelf af. (in veel gevallen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien handig om even wat duidelijker te zijn, ben jij de andere tweelingbroer of evt. tweelingzus. Of ben jij de ouder van de jongen. Zo ja, probeer het te negeren en belangrijk is om niet te laten blijken dat je het vervelend vind..!

Met vriendelijke groet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun jij, als het braafste broertje, niet heel veel aan doen. Geef het goede voorbeeld, ga allebei wat vroeger slapen. Dat scheelt al een heleboel.
Opvoeden is meer voor je ouders.
Als heel hij heel erg vervelend en klierig is naar jou toe, ga dan bij hem weg, ga op je kamer iets doen (ik hoop dat jullie elk een eigen kamer hebben).

Maar eigenlijk denk ik dat jullie samen wakker waren vannacht en samen ballorig deze vraag gesteld hebben......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 vragen dus

bij verveling zoek je entertainment, wat te doen, je gaat eruit, je onderneemt wat maar je gaat niet op je broertje letten omdát je je verveelt. deze verantwoording kan je zelf nemen tenzij je huisarrest hebt.

je broertje
zo min mogelijk op letten. niet tegen elkaar iets doen maar mét elkaar wat doen.
wellicht dat je broertje zich ook verveelt???? kweenie hoor, het kán. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou misschien zit die tweeling broer wel iets tegen dat hij zo doet maar misschien moet je met hem praten want anders kan je nooit echt goed met hem omgaan dus ik zou met hem praten of hem wat tegen zit. Als dat het niet is dan zou je misschien moeten zeggen dat hij zo doet en dat hij misschien daarmee ophoud dus ik hoop dat je met dit antwoord iets kan.