Ex uit mn gedachten verdrongen en nu erg onzeker, komt dat daardoor?

Sinds dat het uit is gegaan met mijn ex heb ik het erg moeilijk gehad, tot afgelopen zaterdag. Op het werk heb ik een leuk meisje ontmoet, waar ik goed mee op kan schieten (denk ik). Vriendschappelijk dan he, ben niet uit op een relatie.

Constant twijfel ik eraan of ze wel echt wil dat ik met haar praat en met haar omga. Afgelopen maandag hadden we afgesproken dat ik donderdagavond met een andere collega naar haar toe zou komen. Dit hadden we, door een dubbele planning, van mij verzet naar vrijdagmiddag.

Vannacht kreeg ik een smsje dat het niet doorging, omdat ze zaterdag op vakantie gaat en vrijdagavond moet werken. Nu ben ik gewoon heel onzeker of ze überhaupt wel wil dat ik bij haar langs kom met die collega. Toen ik haar vanmiddag sprak, zei ze dat ze sowieso nog taart ging maken na haar vakantie. Dat zouden we namelijk gaan doen: taart eten.

Een paar minuten later kreeg ik een smsje waarin een lichte onzekerheid over haar gewicht naar voren kwam. Zij komt ook net uit een relatie en is veel afgevallen, nu zeggen mensen dat ze anorexia heeft. Heb hier gelijk op gereageerd dat ze dat niet heeft en niet bang hoeft te zijn.

Ze vertrouwt me dit toe en zegt dat ze sowieso nog taart gaat bakken en ook nog dat ze ruzie had met dr ouders, maar toch blijf ik onzeker. Voor mijn gevoel heb ik mn ex weggestopt in mn gedachten. Kan dit bij de onzekerheid meespelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb daarnet je 2 andere vragen gelezen waarin je ook je onzekerheid uit over het benaderen van een collega.
Het lijkt wel een vervolgverhaal!

Je zegt dat je niet uit bent op een relatie. En dat vind ik heel verstandig van je. Een week of wat geleden liep je nog een beetje aan de touwtjes van je ex. Daar moet je eerst helemaal afstand van hebben genomen, ook in je hart. Pas dan kun je verder in een evt. nieuwe relatie.

Een vriendschappelijke relatie met een college is een goed begin. Hoe zit het met de genoemde collega? Is dat een man of een vrouw? Dat kan verschil maken. Als dat een vrouw is, is het voor de beoogde collega gemakkelijker dan wanneer het ook een man is. Dan zit zij namelijk met 2 mannen en is ze daar onzeker over!
En dan heeft het niets met jou te maken!
Is hij of zij er bij betrokken als een soort buffer?

Waarom ben je eigenlijk onzeker? Jij wilt toch geen relatie? Dan is er niets om onzeker over te zijn. Of vind je haar stiekem toch wel erg leuk?
Vraag na haar vakantie vrolijk wanneer jullie taart kunnen komen eten.
Ik geloof niet dat jouw verbroken relatie meespeelt bij onzekerheid. Dat staat geheel los van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In deze reactie zal ik antwoorden geven op de vragen die je stelt, zodat het voor jou (en de rest die dit leest) helder is. Hoe zit het met de genoemde collega? Is dat een man of een vrouw?
De collega waar ik goed mee op kan schieten is een vrouw en de andere is een man. Zij kent hem al een stuk langer dan dat ze mij kent. Is hij of zij er bij betrokken als een soort buffer?
Hier twijfel ik over, aangezien hij ook nog nooit bij haar thuis geweest is. Wel kan het zijn dat ze misschien bang is dat de gesprekken stilvallen. Maar als hij er niet bij is (op het werk), kunnen we ook gewoon goed praten. Waarom ben je eigenlijk onzeker? Jij wilt toch geen relatie? Dan is er niets om onzeker over te zijn. Of vind je haar stiekem toch wel erg leuk?
Ik ben inderdaad niet uit op een relatie, maar op een vriendschap. Het is inderdaad wel een erg leuke meid, maar dan gewoon als vrienden. Ze heeft een leuk karakter en heeft ook humor. Waarom ik dan alsnog onzeker ben, komt waarschijnlijk omdat ik verder nauwelijks vrienden heb en ik gewoon graag een vriendschap wil. Hopelijk is alles nu helder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het is nu helder. Ik lees een beetje dat je onzeker bent over de rol van die collega. Is hij zelf op haar uit?
Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt en dat het gaat lukken om een leuke vriendschapsrelatie op te bouwen met jouw (beide??) collega('s)'.
Dring je niet te veel op. Dat kan averechts werken. En houd het, zeker in het begin, een beetje luchtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat hij zelf op haar uit is. Want ik had tegen hem gezegd dat hij wel mocht gaan als ik niet kon, maar dat wilde hij niet. Hij werd dan voor de leeuwen gegooid.

Andere antwoorden (3)

Na het beeindigen van een relatie is het helemaal niet vreemd, dat je in een periode van onzekerheid en twijfel terecht komt. Je wereld is immers enigszins op zijn kop gezet.

Probeer nu niet te veel te willen en niet te veel verwachtingen bij jezelf te scheppen. Dan komt het op termijn allemaal goed.

Genoeg gezellig contact houden met deze collega en je ziet vanzelf of er een mooie vriendschap of meer uit voortkomt. Leg echter geen druk bij jezelf of bij haar.
12 jaar geleden
Onzekerheid nadat een vorige relatie verkeerd is gelopen, is heel normaal. Gewon Gods water over Gods akker laten lopen ; je ziet wel waar het schip strandt.
Zoals ze in het Engels zo mooi kunnen uitdrukken : I's better to have loved and lost, then to never have loved at all. (zoiets als : beter liefgehad en verloren dan nooit te hebben liefgehad.)

Met dit meisje echter - voor zover ik daar op het eerste oog iets van kan zeggen - durf ik echter niet uit te sluiten dat je eventueel met een relatie ook een pak problemen op je hals zou kunnen halen. Maar dat is vooral de conclusie van ánderen, dus neem vooral de kans om je eigen conclusie te kunnen trekken. Onzekerheid over haar gewicht kan zeker voor haar juist zelf een drempel zijn echt werk te maken van een relatie. (Als ze dat stuk taart naar binnen werkt, zal het met die anorexia wel loslopen, en staat je weinig anders te doen dan duidelijk te maken hoe mooi je haar vindt-zoals-ze-is. En dat je ook wel een keertje echt eten van d'r wil proeven ofzo ;-)

Je ex zelf heeft niets met je twijfels te maken. Je ervaring met die relatie in zijn totaliteit - en vooral het opbreken daarvan- wel. Dat soort dingen hoort nu eenmaal bij het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het meisje waar ik zo onzeker over ben, ben ik niet uit op een relatie. Jawel, maar dan vriendschappelijk. Het is dus niet zo dat ik een liefdesrelatie met haar wil. Ik weet dat ze geen anorexia heeft en heb haar ook verteld dat ze er zo goed uitziet. Ze vertelt me vrij veel, dingen waarvan je denkt dat ze dat niet iedereen zou vertellen (zoals ruzie met dr ouders enzo). Maar toch blijf ik onzeker. Zelfs nu ze gezegd heeft dat ze die taart nog ging maken na haar vakantie.
Na een relatie (afhankelijk van hoe dat verlopen is en hoelang die heeft geduurd) moet je op een gegeven moment een punt erachter kunnen zetten en verder gaan met je leven, zonder je ex. Ik denk dat dit de overgang is. 't Is logisch dat je je onzeker voelt maar hier moet je gewoon doorheen. Volg je hart en over een tijdje zul je merken dat 't makkelijker gaat en je jezelf niet meer zo onzeker voelt.

Succes!