Is het raar om op kraambezoek te gaan met alleen een kadootje voor de moeder en het zusje en niet voor de baby zelf?

Het boekje voor de moeder komt de baby te zijner tijd wel ten goede, want het is een boekje met leuke adresjes om met je kinderen een weekendje weg te gaan.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kidsproof-weekendje-weg/1001004006744730/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020080833bn7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

ik zou altijd wat kopen voor de baby maar ik denk dat het ook veel gedaan wordt om alleen aan de moeder enz te geven. maar ik koop altijd ook wat voor de baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al is het een bijt ring of een leuke knuffel ofzo
Ik vind het niet raar, goed dat je een cadeautje voor t zusje hebt. veel mensen kopen iets voor de baby( 9 van de 10 keer kleertjes) en jou cadeautje is erg origineel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het niet raar - veel mensen kopen 'iets voor de baby', maar die baby zelf zal dat worst zijn denk ik ;-)
Dus geef je cadeau gerust, ik denk dat het erg gewaardeerd wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien niet, maar ik zou altijd wel een sok of een pakje voor de baby kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet raar, zeker bij een tweede kindje hebben de ouders weinig babyspullen nodig.
Ik weet niet of het in Nederland ook bestaat, maar in België leggen de toekomstige ouders vaak een lijst in een babywinkel, waar je dan iets kan kiezen en kopen wat de ouders nog niet hebben. De winkel wordt vermeld op het geboortekaartje. Dat is soms wel handig.
In dat geval koop ik zeker een cadeautje voor de baby, want ik denk dat dat dan verwacht wordt. Ook voor een eventueel zusje of broertje heb ik steeds een kleinigheid bij, want die worden bij veel mensen vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf vind het op zich niet raar, maar het is wel heel ongebruikelijk. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand niets voor de baby meeneemt.

Toch vind ik het echt super dat je ook aan het zusje denkt. Het is meestal heel hectisch voor een kindje als er een baby wordt geboren en niet leuk als er niemand aan hem denkt. Tof dus dat je er aan hebt gedacht :) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf neem altijd een cadeautje mee voor de baby en eventuele broertjes en zusjes. Voor de moeder meestal niet. De broertjes en zusjes voelen zich vaak wat genegeerd als er een nieuwe baby is dus neem ik altijd een kleinigheidje mee. Juist goed dat jij dat ook doet. Maar dit cadeau wat je voor de moeder hebt gekocht is toch ook gewoon voor de baby als die wat ouder is? Prima toch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu toe nam ik op kraambezoek altijd wat mee voor de baby (ook al is het het derde kind), en iets voor een ouder broertje of zusje. En soms bloemen voor de kraamvrouw.
Maar jouw idee vind ik veel leuker!
Ik denk dat ik voortaan ook zoiets doe!
Hier heeft het hele gezin wat aan!
Dank voor de tip!