Wat betekent het wanneer twee jongens (ongeveer 19) elkaar een knuffel/omhelzing geven als ze elkaar zien?

Bij mij op de universiteit zijn er twee jongens die elkaar een knuffel/omhelzing geven als ze elkaar zien. En doen dit alleen als ze alleen zijn. Natuurlijk heb ik het weleens gezien, dus ze doen het waarschijnlijk als ze denken dat ze alleen zijn.

Hebben deze jongens dan een relatie met elkaar? Of zijn ze bang voor 'homo's' uitgemaakt te worden, omdat ze het alleen doen als ze denken dat ze alleen zijn?
En als ze een relatie hebben, waarom geven ze elkaar dan niet een zoen? Als ik mijn vriend zie, geef ik hem ook een knuffel en een zoen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Kimath
12 jaar geleden
Misschien zijn het gewoon 2 goede vrienden. En zelfs al zou het een relatie zijn, wat maakt het uit? Wat heeft het voor nut om hier achter te komen? Laat ze gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn vriendengroep is het heel normaal om te knuffelen, ook de mannen onderling. Misschien zijn ze bang dat mensen er rare dingen van denken en doen ze het daarom alleen als er niemand bij eens. Blijkbaar hebben ze gelijk, of niet?? Vraag het hun anders eens. Zij zijn de enigen die echt antwoord op je vraag kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat voor knuffel het is denk ik. Als het echt zo'n hug is waarbij ze mekaar op de rug slaan en: ''Hey gozerrrrrrrrrr'' roepen, denk ik niet dat ze homo zijn:P Een hele lieve knuffel echter kan daar wel op duiden.

Antwoorden (16)

Het kunnen zeer goede vrienden zijn, daarom hoeft er niet meteen worden aangenomen dat het homo's zijn. Waarom zouden twee jongens elkaar niet mogen begroeten zo zonder dat het iets moet betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan vriendschap betekenen, het kan ook betekenen dat ze -misschien heimelijk- een relatie hebben.

Waarom ze dit alleen doen als ze zich onbespied wanen beantwoord je eigenlijk al zelf door alleen al deze vraag te stellen. Het kan vervelend zijn om het oordeel van een ander op je te voelen vallen. En helaas vind er nog steeds discriminatie op basis van seksuele geaardheid plaats.

Als jij je vriend een knuffel geeft dan is er niemand die er vragen stelt. Helaas is het voor hen anders.
Trouwens een man en vrouw die geen relatie hebben en elkaar knuffelen worden vaak ook met argusogen gadegeslagen, zij het vaak in mindere mate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vrienden kunnen elkaar best een omhelzing geven als ze elkaar zien.
Ik vind echter een omhelzing wel iets anders dan een knuffel, in je vraag zet je knuffel/omhelzing.

Maar uitgaande van een omhelzing, ik zie dat goede vrienden wel vaker doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mits één van hun je eigen vriend is, gaat het verder je niets aan en hoef je het ook niet af te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mits? Je bedoelt tenzij denk ik? ;-) Mits betekent 'op voorwaarde dat'. Juist tenzíj 1 van de 2 de vriend van de vraagsteller is, gaat het haar niks aan! ;-) Wel een dikke plus want het maakt niks uit wat de reden is en het gaat al helemaal niemand wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk, ik heb net bij een ander antwoord dezelfde schrijffout gemaakt...( als een woord eenmaal in je hoofd zit... )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je bent niet de enige hoor! Heel erg veel mensen halen 'mits' en 'tenzij' door elkaar. Kan gebeuren ;-)
In sommige culturen is het heel normaal dat twee mannen elkaar omhelzen of elkaar op de wang kussen. Zie dat in België al vaak en in Frankrijk is het eigenlijk al standaard.

Kan zijn dat ze zich realiseren dat het in Nederland minder gebruikelijk is en dat ze het daarom liever doen op momenten dat ze zich onbespied wanen.

Zou natuurlijk ook kunnen dat ze wel een liefdesrelatie met elkaar hebben.

Maakt eigenlijk toch ook niet uit, waarom ze het doen?
12 jaar geleden
Hoeft niets te betekenen,in veel omliggende landen omhelst men elkaar ook en dan nog een kus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar die jongens weg komen maar in sommige culturen is het gewoon als mannen elkaar om helzen en een zoen geven. Wij in Nederland geven dan vaak een hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optie 1.1
Ze zijn hechte vrienden en ipv een box of handen schudden tonen zij hun vriendschappelijke relatie met een omhelzing .
Dit doen doen zij stiekem omdat:
1.1.1: mensen dan raar opkijken.
1.1.2: niet bewust zijn dat ze in jouw het 'stiekem' doen
1.1.3: mensen zoals jij meteen vooroordelen krijgen.
Optie 2.1
Zij zijn ongelofelijk verliefd op elkaar en,
2.1.1: zijn bang voor dat uitgescholden worden voor homo
2.1.2: bang voor de cultuur, traditie en gewoontes in hun eigen thuissituatie.

Uitgebreid genoeg? Want ik kan meer verzinnen hoor, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen ook gewoon goede vrienden zijn. Onthoud; Schijn bedriegt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn culturen waar mannen veel closer met elkaar omgaan dan dat ze dat met vrouwen doen. In Bulgarije bijvoorbeeld lopen de jonge mannen 's avonds bij de pantoffelparade (iedereen gaat dan wandelen) gearmd met elkaar. Wij zouden dat raar vinden en meteen denken dat ze homo zijn. 's Lands wijs, 's lands eer. Als ik uit zo'n cultuur kwam en had gemerkt dat het hier "not done" is en je meteen een bak kritiek krijgt zou ik het ook niet zo openlijk doen, dus misschien hebben zij hetzelfde besluit genomen.
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat ze een homoseksuele relatie hebben, maar hiervoor nog niet zijn uitgekomen. Maar het zou natuurlijk ook gewoon om een innige vriendschap kunnen gaan. Sommige jongens geven elkaar een klap op de schouder als ze elkaar zien, anderen geven elkaar een box, en wéér anderen geven elkaar een snelle knuffel. Als meisjes elkaar in het openbaar kunnen omhelzen, waarom jongens dan niet? Ik zou niet meteen een vooroordeel klaar hebben en pas oordelen als je weet hoe de vork in de steel zit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pure vriendschap, waar later eventueel wel wat anders kan uit ontstaan, als je begrijpt wat ik hiermee bedoel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik je tekst lees denk ik dat het hele goede vriendschap is. Wie weet heeft de 1 de ander wel ooit gered? Dat er door 1 of andere reden gewoon een hele hechte band is ontstaan. Want het lijkt mij, dat als ze echt een relatie hebben, ze ook wel zoenen als ze "denken" alleen te zijn! Misschien zijn ze ook wel stiekem verliefd aan het worden... (aan de ene kant zou je dit je beste vriend kunnen vertellen, aan de andere kant... Misschien zijn ze bang elkaar dan kwijt te raken omdat de ander dit niet ziet zitten en dus de band heel erg veranderd). En ik denk ook wel dat ze ergens een soort schaamte/angst hebben voor de reacties van andere!
Dit is wat ik denk dat er tussen hun speelt aan de hand van jou verhaal.

Maar het kan ook zijn dat ze idd een relatie hebben.. Misschien voor beide wel de eerste relatie met een man en dat ze daarom voorzichtig zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent helemaal niets. Het is tegenwoordig heel normaal dat mannen elkaar een knuffel/omhelzing geven als ze elkaar ontmoeten. Ook kussen onder mannen (gewoon vrienden) zie ik vaak. Niets achter zoeken.
En als het homo's zouden zijn, dan hebben ze misschien een relatie, die ze niet meteen aan de grote klok willen hangen. So what?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn homo's, in Nederland groeten mensen elkaar met een hand en anders zouden ze elkaar altijd een knuffel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd: in sommige culturen is dat heel normaal. In Arabische landen omhelzen bijna alle mannen elkaar. Dat is eerder regel dan uitzondering. Ook geven zij elkaar 3 kussen op de wang.

Zij zoenen zowel familieleden (broers, neven, ooms etc) als vrienden, buren. Kortom, alle mannen.

Ik weet de nationaliteit van deze mannen niet, misschien zijn zij van Arabische afkomst. En is het voor hen heel normaal.