iedereen vind mijn vriendin beter wat nu?

iedereen vind mijn vriendin knapper leuker aardiger enz. en ik kom bij iedereen dus pas op de 2e plaats dit vind ik behoorlijk stom en ik ben ook heel jaloers op haar na de zomervakantie ga ik naar de middelbare school en zij gaat als enige van de klas daar ook heen nu heb ik zo het gevoel dat weer iedereen haar geweldig gaat vinden en mij dus niet
wat moet ik nu doen ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij dat je op de 2e plaats komt en niet achteraan , op de laatste plaats.
Annswers
12 jaar geleden
Hoe heb je dat onderzocht dan? En wie is iedereen?

Antwoorden (19)

Eigenlijk heel simpel!

Verzoen je met de rest van de klas, en laat haar maar haarzelf zijn!

Het is nu eenmaal niet leuk om de 2de in de rij te zijn als je graag 1ste wilt zijn!
Dat is nu het ergste van puber zijn.

Alles komt goed, hou de eer aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwachten, geen dingen gaan denken die misschien toch niet uitkomen, daar verpest je heel je vakantie mee.
Blijf jezelf, kies je eigen vriendinnen, en bedenk dat iemand die bij de ene groep in de smaak valt, dat in een andere groep misschien niet doet.
12 jaar geleden
Zoals jij er over praat, vind ik niet dat je kunt spreken van een vriendin. dat is een ander probleem. Zet je erover heen, er zullen altijd mensen zijn in je leven die mooier slimmer of wat dan ook zijn. Daar kun je helemaal niks aan doen maar als je je zo blijft opstellen zul je misschien op den duur helemaal buiten de boot vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees nou gewoon blij dat ze jóuw vriendin is! Kan je niet blij zijn voor haar? Zelf zou ik dat helemaal niet willen dat iedereen tegen mij op zou kijken, laat dat maar mooi bij een ander gebeuren. Maar als jij daar niet tegen kunt is het misschien beter om iemand anders als vriendin te zoeken, want vriendinnen behoren niet jaloers op elkaar te zijn...
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik denk dat je nu vooral heel onzeker bent. Mensen die haar leuker vinden dat zijn dan niet jouw vrienden. Iedereen heeft iets leuks aan zichzelf. Jij ook. Bedenk je dat je niet jaloers hoeft te zijn. Als je de jaloezie laat gaan en lekker mee gaat doen zul je zien dat ze jou ook leuk vinden!
Je ziet 't misschien zelf niet.

En als ze je niet leuk vinden, zijn ze 't niet waard er moeite in te stoppen.
Zij is jouw vriendin toch? Weet ze dat jij je zo voelt? Misschien als je t haar verteld dan helpt ze je om je er meer bij te betrekken, dat kan je ook goed doen.

Wees gewoon jezelf, dan komt alles goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo onzeker lieve gast. Geloof wat meer in jezelf. Is er iets wat je heel goed kan? Probeer iets te vinden wat je plezier doet en probeer daar zoveel mogelijk aan te denken. Laat je vriendin maar doen waar ze mee bezig is en probeer wat meer aan jezelf te denken.
Succes ermee en dikke knuffel van mij.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit jij altijd onmiddellijk iedereen te knuffelen die je niet kent ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar verkeerd aan dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks van aantrekken hoor Marga, als we nou allemaal een beetje liever tegen elkaar waren zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik nou ook. Dankjewel Lotte
Waarom moet je jaloers zijn?
Het belangrijkste is dat jij jezelf blijft, ga niet proberen om haar te worden want er zijn ook wel dingen die niet leuk aan haar zijn.

Als je net als haar wilt zijn om zo een gedeelde eerste plaats te krijgen ben je jezelf niet (nep) , dus blijf gewoon alsjeblieft jezelf , je komt zo op een nieuwe school en daar zal je vast wel andere leuke meiden tegenkomen .

Daarbij zij gaat ook naar een nieuwe school waar niemand haar verder kent , dus loop niet vooruit op wat komen kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er van uit dat jouw vriendin jou niet bewust "naar beneden duwt" met haar gedrag, maar dat het haar uitstraling is. Wellicht is ze ook mooier dan jij.
Je hebt nu eenmaal mooie en mindere mooie mensen, en mooie mensen hebben in onze maatschappij een streepje voor. Helaas werk dat zo.
Het is niet leuk om altijd maar de tweede viool te spelen.
Als je je bij deze vriendin daarom niet prettig voelt, zou ik, nu je toch naar een nieuwe school gaat, nieuwe vriendinnen zoeken en deze langzamerhand loslaten.
Probeer vooral om niet uit te stalen wat ik hier lees: "ik ben niet zo leuk en knap". Zorg dat je er leuk en verzorgd uitziet en blijf vooral jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees gewoon jezelf. Vooral je zelf zijn en je niet voordoen als iets wat je niet bent. Mensen gaan je dan van zelf wel een leuk mens vinden want iedereen heeft leuke eigenschappen dus jij ook.

Daarbij weet je nog niet hoe het op de middelbare school gaat worden. Voor mij persoonlijk was de stap van basisschool naar middelbare school veel leuker als ik had gedacht. Was ook wel bang hoor het is een nieuw begin en spannende tijd. Toch valt het meestal wel mee.

Kijk maar aan hoe alles gaat. Niet vergeten je zelf te zijn. Er zullen genoeg mensen (in de wereld) zijn voor wie jij een van de leukste mensen bent (of gewoon de allerleukste).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vreemd om jaloers te zijn op je vriendin.

zij is wie ze is en jij ook. als je tegen haar op wil blijven concurreren maak je het jezelf heel erg zwaar.

laat het idee dus varen, kom je vast een stuk spontaner, aardiger, etc over ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je maar niet zo druk om je vriendin,wees gewoon jezelf,en dan komt alles wel weer goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk ben je jaloers op je vriendin en wilde je liever dat het andersom was. Je kunt twee dingen doen. Je kunt vriendinnen worden met iemand anders die minder leuk over komt dan jij, of je kunt het je vriendin gunnen dat mensen haar leuk vinden. Dat laatste is natuurlijk verstandiger, maar wel moeilijk. Ik denk echter dat het erg goed is voor de ontwikkeling van je eigen persoonlijkheid om genoegen te nemen met een tweede plaats en blij te kunnen zijn met de aandacht die je vriendin krijgt. Als je dat kunt, heb je heel veel gewonnen en heb je meer kans op een gelukkiger, tevredenen leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet die bril af!
je vergelijkt jezelf met anderen! met je beste vriendin nota bene! kijk even naar de dingen die jij goed kan! niet naar wat zij beter kan! je bent goed in wat je doet, je bent mooi om wie je bent, jij bent het beste in wat jij doet. en niet wat je vriendin doet. Als zij wat beter kan, accepteer dat, maar jij kunt of bent ook in sommige opzichten beter. jij hebt een ander karkater. dat er dan mensen zijn die haar leuker vinden, daar moet je je bij neerleggen.
er zijn genoeg mensen die jou ook leuk vinden!

Zij bijvoorbeeld! als zij zichelf te goed voor jou had gevoeld dan was ze nu niet je vriendin geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd het beste om je zelf te blijven!! kijk maar naar de onderstaande bronnen maar ik weet niet of ze je helpen. succes verder!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik op de middelbare school zat, had ik ook een beste vriendin die knapper was dan ik. Soms hing ik er ook maar een beetje bij, vooral in mannelijk gezelschap. Eerst vond ik dat heel vervelend. Later kwam ik er achter dat het innerlijk net zo erg telt als het uiterlijk. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik een grote dosis humor bezit. Dat heeft mij in die tijd heel erg geholpen om mij mijn eigen plekje in de groep te geven, en niet meer in de schaduw van mijn beste vriendin te staan.
Kijk wat je eigen kwaliteiten zijn. Ben je behulpzaam? Help mensen! Kan je goed luisteren? Luister naar mensen! Kan je goed leren? Probeer mensen te helpen die de lesstof niet goed begrijpen!
Zorg dat mensen je kwaliteiten kennen. Blijf niet op de achtergrond staan en wees vooral niet jaloers op je vriendin. Jij bent ook bijzonder, uniek en leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet heel goed hoe jij je voelt! kijk naar jezelf en je vriendin. jij hebt vast ook dingen die mooier zijn als je vriendin maar dat zie je niet! omdat je vriendin altijd leuker word gevonden als jij heb jij vast het gevoel dat ze jou niet zien staan. het kan zijn dat joun vriendin leuker aardiger en knapper is. maar dat betekent toch niet dat jij niet knap en aardig bent? heb het er anders eens met je vriendin over en als ze het niet begrijpt of ze gaat er stom over doen betekent het dat ze blijkbaar geen goede vriendin is. en zal je toch moeten kijken of die leukere aardigere knappere vriendin wel werkelijk joun vriendin is. straks kom je op een nieuwe school en maak je beiden nieuwe vrienden en dan zul je zien dat jij ook een leuke meid bent alleen dan op joun manier! wees blij dat jij bent zo als je bent. want als iedereen het zelfde was was het ook niks aan geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gwn jezelf blijft en haar haar zelf laat blijven komt alles goed! maak gwn lol. Maakt het zoveel uit dat je op de 2e plaats staat? beter als 3, 4, 5 enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga met zoveel mogelijk nieuwe kinderen om dan krijg je meerdere goede vriendinnen maar het gebeurd niet super vaak dat zo iemand nog steeds populair is als er weinig mensen uit de vorige klas in de nieuwe zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de basisschool heb je meestal maar 1 goede vriendin, op de middelbare school heb je altijd meer vrienden.. dat is dus positief voor jou maar kan je ook weer negatief bestempelen; er zullen altijd mensen zijn die knapper of beter ergens in zijn. Daar moet je maar mee leren om te gaan.
Ook denk ik niet dat je vriendin OVERAL beter in is, er zullen vast andere dingen zijn waar jij beter in bent. Anders moet je die maar eens gaan opzoeken, ipv altijd naar je vriendin kijken ;)