ik ex had natuurlijk veel leuke en goede dingen.
Maar het is niet voor niets, je ex onthoud dat goed.
Vaak denk je aan de leuke dingen, maar het is niet voor niets spaak gelopen.Ik denk dat daar ook aan moet denken.sterke er mee

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, ik bedoel je ex had natuurlijk veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je vorige vraag vroeg je hoe je kon stoppen met het denken aan je ex. Toen gaf iemand als antwoord om je verleden af te sluiten. Blijkbaar heb je dat nog niet gedaan.

Toen het uitging met mijn ex was ik erg verdrietig. Ik had er nog gevoelens voor, maar wist dat het beter was. Enkele dingen wat mij erg heeft geholpen bij het afsluiten:

- Het contact met mijn ex tijdelijk verbreken en daarna minimaal houden.
- Geen brieven en foto's van ons weggooien, maar deze zorgvuldig in mappen opbergen. Natuurlijk de eerste tijd niet naar kijken. Je verleden moet je afsluiten, niet verwijderen/verbranden/weggooien!
- Mij heeft het erg geholpen om over mijn verdriet te praten met mijn moeder en mijn vrienden. Als het je erg op het hart zit, raad ik jou dat ook aan.
- Afleiding (sport, uitgaan, bioscoopje pakken) heeft ook geholpen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice +1 (hoorde er nog bij dus)
Zoek zoveel mogelijk afleiding. Dan heb je minder tijd om aan je ex te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ex heeft een periode een héél belangrijke plaats in je leven ingenomen, het is dan ook normaal dat je het verleden niet zomaar kan vergeten. Praten helpt daarom. Spreek erover met mensen die je kan vertrouwen (familie, vrienden, collega's..)

Wat ook kan helpen is het starten van een nieuw project in je leven. Heb je zomervakantie? Ga dan eens op reis, begin in september aan een nieuwe opleiding, zoek een nieuwe job of ga aan de slag als jobstudent(e). Er is zoveel waarmee je je gedachten kan verzetten. Probeer hem/haar zeker niet angstvallig te mijden uit je gedachten, want doordoor maak je het gevoel alleen maar sterker.

Je zal merken dat je verleden gestaag een ver verleden zal worden .. Maar, wees geduldig :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt zeker veel leuke dingen met je ex meegemaakt, maar ook de slechte. Veel mensen zeggen ja je moet je hierop focussen en slecht over m denken, maar dat helpt niet. Ik heb dit zelf ook meegemaakt, en het helpt het beste als je gewoon doorgaat. De liefde moet slijten. Gewoon doorgaan en als je aan m denkt gewoon niks eraan doen. Dit is normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet aan wat niet wil, maar aan wat je wel wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verleden afsluiten met je ex is lastig.
Je zal moeten beseffen dat het jouw keuze en jouw verantwoordelijk is om die gedachten te stoppen. Al lijkt het nu alsof dat nooit gaat lukken, probeer je af te leiden als de gedachten aan haar weer komen. Maak je hoofd op tijd en stond leeg door een flinke wandeling of fietstocht.
Het besef dat het mogelijk is om jezelf te controleren en in te houden zal je sterker maken.
De kans is groot dat jij haar in je hoofd mooier, beter en romantischer hebt gemaakt dan ze in werkelijkheid is. Doe moeite om ook aan de minder goede momenten te denken. En prijs je dan gelukkig met je huidige vriendin :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips...

- Zoek afleiding.
- Ga dingen plannen, bijv. Stappen met je vriendinnen!
- Gooi alle herinneringen weg van jullie samen en van hem.
Wil je dat niet. Stop het dan in een doos en zet hem op zolder!
- Geef een feest! Leukk met alle vriendinnen!
- Zoek een nieuwe vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De relatie met je andere vraag is duidelijk.
Als jij de relatie hebt beeindigd, dan had je daar goede redenen voor, en was het waarschijnlijk niet zo moeilijk om het af te sluiten.
Of je moet er spijt van hebben en haar graag terug willen.
Dat zou ik die mogelijkheid onderzoeken als ik jou was.

Maar als ZIJ er een punt achter heeft gezet is dat veel lastiger. Je denkt dan vaak terug aan die leuke tijd en de mooie momenten die jullie samen hebben beleefd. Er is dan wellicht ook ongeloof, zo van waarom: konden we niet samen verder?
Kleine troost: dat hebben heel veel mensen meegemaakt.

Zoals al gezegd; zoek afleiding, ga leuke dingen doen.
Stap niet te snel in een nieuwe relatie, want dat kan een vlucht zijn, en niet eerlijk tegenover je nieuwe vriendin.
Uiteindelijk zal het vroeg of laat, slijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is je bewust worden van wat er is gebeurd! waarom heb je het uitgemaakt?? wat had dat als reden? waarom vind je het zo moeilijk? die laatste vraag is heel belangrijk! je moet weten waarom je het moeilijk vindt, om dat op te kunnen lossen. maar alleen jij kan dat doen. ga het verleden niet wegstoppen, maar haal het (hoe moeilijk het ook is) weer terug op en zet het op een rijtje. dat zal je helpen!

en praat erover, met vrienden of zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ik slecht nieuws voor je heb. je kan het niet afsluiten enkel accepteren.
je ex hoort namelijk bij het verleden, net als je schooljaren bijvoorbeeld.

wegstoppen heeft geen zin, uitwissen uit je geheugen gaat ook niet lukken, en je dag zo vol plannen dat je niet meer aan hem hoeft te denken werkt evenmin.

ik zie dat je hele waardevolle tips hebt gekregen om hier mee om te gaan.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toppie! Want dat miste er nog. + Ehm, is er iemand verstoppertje aan het spelen achter de veldsla in je plaatje? :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx :) het is 2x de bovenkant van een bol. de ene bol is van een buksus, en de andere bol is van mijn levensgevaarlijke struikrover :))
Zorg ervoor dat je genoeg leuke dingen te doen hebt, zorg voor afleiding, werken,hobby,leren.
En daar kan je bijvoorbeeld nieuwe mensen leren kennen waardoor je een nieuw leven creëert hierdoor gaat het balletje rollen. hierdoor vergeet je ex echt wel.

Dus blijf flink bezig!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een tijd gehad dat ik nergens anders aan kon denken. Het gaat vanzelf over na een lange tijd. Of als je een andere leuke jongen gezien hebt.