Ik woon 200km.van mijn familie mijn foute vriend woont daar ook.moet ik nu niet meer naar de familie komen?om van die vriend af te komen?

Ik wil het uitmaken met foute vriend,maar dan wordt hij gewelddadig.maar ik wil mijn familie niet in de steek laten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

doe anders aangifte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van wat? Er is (nog) niks gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je niet
Want ze noemt hem niks voor niks FOUTE vriend
ik zou dit melden bij de politie omdat als je je relatie uitmaakt en hij gewelddadig wordt hij daar zeker voor aangehouden en gearresteerd kan worden

Ik heb zo een vermoeden dat je nu al aangifte kan doen want je maakt het niet zomaar uit en die hint begrijpt hij dan ook wel als hij wordt opgepakt

daarna zou ik naar je familie gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het al tot een geweldsuitbarsting gekomen, of zijn het alleen nog dreigementen?
In het eerste geval kan je al aangifte doen, in het tweede geval lijkt mij dat het geweld nog niet zeker is, en zou je het best breken met je relatie en terug naar je familie. Bij de eerste tekenen van geweld direkt aangifte doen.
Sterkte!!!!!
12 jaar geleden
De antwoorden dat je het moet aangeven bij de politie vindt ik ook er goed.

Daarbij kan je het een tijdje laten betijen. Hou via telefoon en e-mail etc contact met je familie en als de rust is gekeerd kan je weer lekker naar ze toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je aangiften moet doen..
Misschien doethij dan anders tegen je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je vriend in het verleden al gewelddadig geweest?
Zo ja, dan zou ik daarvan melding maken bij de politie. Ik zou in eerste instantie GEEN aangifte doen om escalatie te vermijden (maar dat is mijn persoonlijke mening).

Ik zou naar de politie gaan en mijn verhaal doen. Dat jij het wilt uitmaken maar dat je bang bent voor zijn gewelddadige reactie voor zowel jou als je familie.

Ze gaan hem dan niet arresteren. Je hebt immers geen aangifte gedaan.

Daarna zou ik het uitmaken (op wat voor manier dan ook) met je vriend. Het liefst op een neutrale plek waar veel mensen in de buurt zijn. Zoals een groot restaurant, een bowlingbaan etc etc. Waar de kans op een scene zo klein mogelijk is.

Mocht hij dan gewelddadig worden dan zijn er altijd mensen in de buurt om in te grijpen.

Als je vriend vervolgens jou en je familie gaat bedreigen c.q. lastigvallen dan is 1 telefoontje naar de politie al voldoende. Zij zijn op de hoogte van de situatie. Het staat in hun computer vermeld.

Laat je familie niet in de steek. Zij zijn degene die het meeste van je houden.

Daarnaast angst is een slechte raadgever. Denk na met je verstand. Niet met je emotie.

Succes