ik ben knettergek op mijn kleinkinderen

zelf heb ik 2 kinderen waar ik veel van hou maar mijn kleinkinderen zijn alles voor mij iedere keer als ik ze zie
( iedere dag ) hou ik steed meer van ze hoe kan dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwsgierig heeft de vraag heel mooi beantwoord.
Blijf knettergek op je kleinkinderen en geniet er zoveel mogelijk van!

Het beste antwoord

Omdat het mooie van kleinkinderen is, dat je niet de eind-verantwoordelijke bent in de opvoeding. Natuurlijk heb je wel een opvoedende funktie als ze elkaar in de zandbak met schepjes te lijf gaan, en af en toe zal je een minder geslaagde uitlating aan het adres van hun ouders bijsturen, maar je kunt gewoon hoofdzakelijk genieten van je kleinkinderen. Ook al, omdat de vele "drukke" dingen van het hebben van kinderen (de eeuwige wasjes, strijken, de ritten van en naar alle clubjes en soms naar school ed.,kortom de hele huishouding...) door de ouders/ jouw kinderen worden gedaan. Heel kort door de bocht gezegd : je hebt wel de lusten, maar niet de lasten....
Overigens zijn grootouders héél belangrijk voor kinderen : ze zijn wijzer, geduldiger, hebben meer tijd, meer overzicht, meer levenservaring (maw. ze laten zich niet meer gek maken), en je voelt de liefde van je ouders voor hun eigen ouders, en de liefde van de ouders voor hun eigen kinderen(jouw ouders), en natuurlijk voor jezelf als kleinkind. Het is een warme koepel van veiligheid waar je jezelf als kleinkind in kan koesteren. Het is een alles-aksepterende liefde, die je kunt hebben voor je kleinkinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Mooi en wijs antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi en waar antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hele lieve, wijze grootouders gehad ;-))

Andere antwoorden (1)

heerlijk toch

en ik denk dat als je zelf ouder wordt je jezelf meer tijd gunt om van ze te genieten