Hoe kan ik mijn vriendin helpen die net een afwijzing heeft gekregen in de liefde?

Mijn vriendin heeft net een afwijzing gekregen in de liefde nu is mijn vraag wat kan ik het beste tegen haar zeggen zoals: er zijn nog genoeg leuke jongens, je verdient een betere. Wat zijn nog meer goede zinnen die haar een beetje opvrolijken? Zodat ik haar een beetje kan helpen met het verwerken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Liefdesverdriet,
ach het is altijd moeilijk om zoiets mee te maken.
Geef haar maar de ruimte om verdrietig te zijn, je hoeft haar niet nadrukkelijk op te vrolijken maar luisteren en lief voor haar zijn helpt al veel.
Voor mijzelf is het goed, als ik verdrietig ben, om met een vriendin naar een tuincentrum te gaan of zo, omdat ik van planten hou. Misschien breng ik je op een idee hoewel het voor je vriendin vast geen tuincentrum wordt ;-) Het leidt even af van de pijn. En dat kan even fijn zijn, ook al komt het weer terug. Maar misschien wil ze wel helemaal niets, en dat is ook goed. Het kost gewoon tijd. Gewoon er zijn voor haar is het beste, en probeer niet teveel mee te gaan in haar verdriet, daar help je jullie geen van beide mee.
Als jij er zelf erg verdrietig van wordt om je vriendin zo te zien bedenk dan dat het uiteindelijk echt minder wordt, en vrijwel altijd over gaat. Binnenkort kan ze ook weer lachen, echt waar. En ook al heeft zij niets aan die gedachte, voor jou kan dat een beetje helpen.
Wel al heel lief van je dat je deze vraag stelt.
Je bent een echte vriendin.
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geloof me, troosten zonder woorden zegt veel: een hand op de schouder, bijvoorbeeld. Dat was bij mij altijd fijn (in de moeilijke tijd die ik heb gehad). Ga vooral geen verhalen vertellen van 'dat heb ik ook gehad', of 'bij mij was het net zo erg / nog erger'. Die verhalen kunnen je als je verdrietig bent erg irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan iemand een motivatie voor de min bedenken?
Kristal
12 jaar geleden
echt geen idee...
+1
Niet teveel zeggen, haar laten praten als ze wil. En aan "er zijn nog genoeg jongens" heeft ze helemaal geen boodschap. Eigenlijk wil ze nu alleen die ene die ze niet kan hebben, hoeveel knappe leuke jongens er ook rondlopen
Het moet zijn tijd krijgen
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies +1
het is beste om haar te laten lachen opvrolijken helpt kijk een leuke film ga naar de bios of ga shoppen hielp ook bij mij succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite kun je haar niet echt helpen..maar ik begrijp je goede bedoelingen en je wil om iets aan haar verdriet te doen.

Liefdesverdriet moet feitelijk een beetje 'slijten'..er moet een dun laagje eelt op haar ziel komen..en dat kost gewoon wat tijd..

Het enige dat jij daadwerkelijk voor haar kunt doen is..er voortdurend voor haar te zijn.

Je hoeft niet veel te zeggen..Als je haar je begrip en liefde laat voelen...denk ik dat je al heel veel betekent.

En natuurlijk zal ze, af en toe een warme knuffel, ook heel fijn vinden.

Eigenlijk kan ik alles samenvatten met: Wees een echte vriendin voor haar en..lijd met haar mee..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het "enige" wat je voor haar kunt doen is er voor haar zijn. En dat is meteen het allerbelangrijkste. Ben er voor haar als ze daar behoefte aan heeft, ga met haar fietsen, wandelen als ze dat wil en laat haar praten en verdrietig zijn. Verval niet in de algemeenheden die je zelf opnoemde van: er zijn genoeg leuke jongens enz.
Geloof me: het slijt, maar heeft even z'n tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een keer met haar op stap of iets leuks doen en ga dan jongens spotten en lekker over de jongens die je ziet roddelen zo laat je haar zien dat er meer jongens in de wereld zijn of doe gewone gezellige dingen zodat ze er even niet aan hoeft te denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook zegt haar wond geneest maar tijdelijk. Je moet er voor zorgen dat ze er niet aan denkt. Geef haar complimentjes zo dat ze zich fijn voelt naast jou en ga leuke dingen doen. Laat haar voelen en niet denken dat het goed komt.