ik ben nu al bijna 8 maanden samen met mijn vriend, maar mijn ouders acc. hem niet, wat moet ik doen ik moet nu elke x liegen om te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Kimath
12 jaar geleden
Wat is de reden dat ze hem niet accepteren? Hoe oud zijn jullie beiden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 16 en hij is bijna 19, hij heeft in het verleden aan de drugs gezeten maar nu s dat helemaal over en dat geloven ze niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, 16 en nu misschien al zwanger en een vriendje dat nog maar 19 is en al een verleden met drugs heeft... hmmm, nee, ik begrijp je ouders wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verleden is vroeger, je zou hem nu is moeten zien hij heeft alles hij woont nog thuis hij heeft een vaste baan wat wil je nogmeer, zit nog op school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je begrijpt toch ook wel dat je ouders het gewoon liever niet hebben? Zij hebben misschien al eens zoiets meegemaakt en weten dat het lastig is. Helemaal als je nog maar 19 bent en al een verleden hebt wat dit betreft... plus, je denkt misschien zwanger te zijn van hem terwijl je 16 bent. Nogmaals, volgens mij hebben je ouders gewoon gelijk.

Antwoorden (8)

Het is misschien handig om met je vriend en je ouders erover te praten met zijn allen en zo samen tot een goede oplossing komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is het juist ze geven hem ook geen kans en hij mag hier niet komen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het misschien slim om jou ouders naar de zijne te laten bellen hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar doen ze echt niet aan mee, dat is het me ouders zijn heel eigenwijs en ze zeggen wat wij zeggen dat gebeurt en niet anders, ze hebben ookal gedreigd van als we er nog 1 x achter komen dan mag je het huis uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hebben je ouders dan tegen hem als ik vragen mag? Is hij soms een loverboy, dealt of steelt hij of wat doet hij niet goed in de ogen van je ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft in het verleden drugs gebruikt maar daar is die helemaal vanaf en dat geloven ze niet... maar ze geven hem ook geen kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, ik lees net in een van de reacties dat hij aan de drugs is geweest. Daar zouden je ouders toch eigenlijk gewoon met hem over van gedachten moeten wisselen, lijkt me. Lastig hoor! Misschien kan hij ze een brief schrijven waarin hij een en ander toelicht en uitlegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die lezen ze toch niet... zo eigewijs zijn ze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor een reactie verwacht je dan wel hier. Als je op alles antwoord dat je ouders eigenwijs zijn. Wellicht zit het probleem wel bij jezelf.
Nou liegen is natuurlijk nooit een goede optie. Het enigste wat jij zou kunnen doen is aan je ouders vragen waarom of ze hem eigenlijk niet zien zitten ,en zeggen dat je respecteerd dat hun een mening over je vriend hebben . Maar je zou ze ook kunnen vragen om jou een kans te geven met je vriend zodat je zelf uit kunt vinden of het terecht is dat je ouders hem niet accepteren of dat ze inderdaad terecht je vriend niet accepteren. Vroeg of laat moet je daar toch echt zelf achter komen. En klikt het dan heb je bewezen dat je ouders zich voor niets zorgen maken en gaat het toch mis in je relatie dan is dat een wijze leer voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat met je ouders erover. Jij vindt hem leuk! Als jij de moeder van je moeder was zou jij dat dan doen? Laat iemand zijn wie diegene wil zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je al 8 maanden samen bent, betekent dat dat hij genoeg om je geeft en dus hebben je ouders dit te accepteren.

lieg je al 8 maanden tegen je ouders? Daar zou ik eerst eens mee stoppen. zo kom je nooit verder.

en kijk uit met zwanger worden: gebruik de pil zoals ie bedoeld is, neem hem iedere dag op dezelfde tijd, en voorkom dat je op je 16e al zwanger wordt. bij twijfel altijd condoom gebruiken. maar dit terzijde

mijn zoon heeft in zijn pubertijd ook van alles gedaan: drugs, politie etc. Maar hij is ouder en wijzer geworden. Het kan dus wel. De meeste jongeren die een keertje experimenteren raken niet verslaafd.
jij kent je vriend het beste.Is hij eerlijk en open naar jou toe? doet hij een opleiding of heeft hij een baan?

als je het moeilijk vind om er over te beginnen tegen je ouders kan je een briefje op het hoofdkussen van je moeder leggen. dat je graag wilt praten maar niet durft.

Maar nog maanden zo doorgaan schiet niet op.
Stel dat je over 5 jaar wilt trouwen, en je ouders komen er dan achter dat je al 6 jaar met elkaar omgaat. beetje raar dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pas 16 bent is het voor je ouders ook nog moeilijk om jou als een grote meid, met verkering te zien.
Het beste is open kaart spelen, gewoon zeggen dat je niet wil liegen, en dat als ze hem niet willen accepteren je tegen je zin stiekem met hem wil gaan.

Jouw ouders zouden er verstandiger aan doen, ook al zien ze hem niet zitten, hem toch min of meer te verdragen en hem thuis te ontvangen.
Ik zou persoonlijk liever de niet geaccepteerde vriend van mijn dochter thuis hebben dan dat zij stiekem met hem omgaat.
Stiekem maakt alleen maar aantrekkelijker :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hay,

Je ouders zijn er om zich zorgen over je te maken en het nooit met je eens te zijn. Je vriendje heeft een drugs verleden gehad en dat hakt het vertrouwen er behoorlijk in. Je vriend zal zich moeten bewijzen tegenover je ouders.

Mijn vriend werd eerst ook niet gewaardeerd door mijn ouders en familie, maar hij heeft met mij samen gewoon volgehouden en zichzelf bewezen. Nou was mijn vriend niet aan de drugs, maar het gaat om het idee.

Laat me je een heel duidelijk advies geven. NIET TEGEN JE OUDERS LIEGEN, dat maakt dingen alleen maar erger.
"Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel."
Je moet niet liegen. Je ouders hoeven het niet met je keuze eens te zijn en ze hoeven het ook niet leuk te vinden, maar liegen lost niets op.

Je bent 16 jaar oud, dat weten je ouders ook wel. Je moet tegen ze zeggen dat je 16 bent en dat je graag je eigen fouten wilt maken.

Je bent 16 en je zal er op een volwassen manier mee om te gaan en liegen is dat niet. Dat doen kinderen van 4.

Wees duidelijk bij je ouders en hou op met liegen.

Heel veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
quote Daizy:** Je ouders zijn er om zich zorgen over je te maken en het nooit met je eens te zijn.** Ouders maken zich zorgen over je omdat ze het beste voor je willen, hoewel zij daar ook fouten in kunnen maken. Ze zijn er niet voor om het nooit met je eens te zijn. Dan kan je immers nooit iets goed doen, en dat lijkt mij bij de meeste ouders niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel het niet letterlijk, maar figuurlijk. Het moet met een korrel zout genomen worden. Ik zou niet weten of ouders het letterlijk nooit met je eens zijn en alles afkeuren. Dat is ook niet wat ik bedoelde. Er zal altijd iets zijn wat niet goed is in hun ogen, maar liegen helpt niet. Eerlijkheid wel. Sommige dingen moeten eerst bewezen worden.
Hoi Lissaby,

Hij is PAS negentien en heeft in een ver verleden aan de drugs gezeten (ik ga er vanuit dat dit om harddrugs gaat). Kan mij voorstellen dat je ouders je zorgen maken, maar kan mij evengoed voorstellen dat jij er gek van wordt dat je ouders hem niet accepteren.

Ik heb wat tips voor je op een rijtje gezet:
1) Lieg niet tegen je ouders. Junks staan er helaas om bekend dat ze liegen en je ouders zullen het je vriend verwijten dat jij 'zijn gedrag' overneemt.

2) Probeer je vriend regelmatig mee naar jouw huis mee te nemen als je ouders er bij zijn. Zo kunnen ze hem ook beter laten kennen en misschien langzamerhand wat meer vertrouwen in hem krijgen (en in jullie als koppel).

3) Vraag waar je ouders bang voor zijn. Zijn ze bang dat hij toch stiekem drugs gebruikt/dat weer gat gebruiken en dat hij jou ook tot drugs gebruik zal aanzetten. Probeer op een volwassen manier een gesprek met je ouders te voeren en luister ECHT naar hun angsten/bezwaren.

4) Laat zien dat je je aan afspraken houdt en dat je dingen serieus neemt. Ik ken je verder niet, maar voorbeelden zijn; doe je best voor school, kom niet te laat thuis, hou je aan gemaakte afspraken en draag je steentje bij in het huishouden. Als jij je volwassen gedraagt (geen idee of je dat nu al doet), zal je ook sneller zo behandelt worden.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik deze vraag en jouw eerdere vragen achter elkaar lees, dan lijkt het of je in jouw leven vooral onverstandige dingen aan het doen bent.
Als je ouders je vriend niet accepteren, dan hoop ik dat jij begrijpt waar ze op tegen zijn. Anders kan je het nog eens vragen, want ze zijn er vast op tegen omdat jij hun kind bent en zij het beste voor je willen.
Maar het is vooral dom om de dingen te doen, die je in deze en vorige vragen geschreven hebt.