Vinden jullie verjaardagen nou, echt ,leuk?

Als je het mij vraagt ,ik niet ,maar misschien ligt dat aan mij.Ik geef persoonlijk liever een etentje dan kun je tenminste nog wat tijd aan de anderen besteden voor een goed gesprek ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Een etentje is natuurlijk ook superleuk, maar als je een etentje bedoelt, dat je spontaan een keer afspreekt (een keer in de vakantie) dan zal dit moeilijker gaan dan een verjaardag, want dat etentje kun je nog gaan verplaatsen, maar een verjaardag blijft een verjaardag en het is een groter gebaar als je op de dag zelf komt.

Maar ik snap wat je bedoelt: Als je mensen uitnodigt op een verjaardag dan spreek je ze niet lang en uitgebreid, want je hebt meer gasten te verwelkomen en te verzorgen.

Ook voelt 'het naar een verjaardag gaan' verplicht en kun je soms met tegenzin gaan, maar als iemand een etentje organiseert klinkt dat al gezelliger en wordt je misschien opener qua gesprek. (dat klinkt erg overdreven, maar ik denk dat het wel zo is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ik vind een verjaardag heel gezellig lekker dollen, lekkere hapjes en drankjes en het liefst nog een leuk spel doen even lekker genieten van elkaar. Wij wisselen meestal van stoel....op gestaan is plaats vergaan ;P zo spreek je een ieder even
Een etentje vind ik zelf ook erg gezellig maar dan met wat minder mensen hier wordt het iets moeilijker met stoelendans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, allemaal mensen die te lui zijn om contact met je te zoeken gaan ineens met met verjaardagen kaartjes sturen en zo gemaakt aardig doen. Hetzelfde geslijm met kerst en zo. Daarom vier ik al vanaf me 15e ofzo me verjaardag niet. Ik koop daarom ook geen kado's etc andersom verwacht ik dat ook niet van iemand anders. Ik doe niet mee met dat geslijm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn verjaardag valt negen van de tien keer in de bouwvakvakantie, dus dan ben ik meestal op vakantie met m'n verjaardag lekker rustig. Mn vader heeft ook hekel aan verjaardagen dus zit denk ik in de familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook niks mee, ik heb ook al wat jaren overgeslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik doe het liefst ook niets aan mijn verjaardag,maar je komt er niet altijd onderuit,op de een of andere manier heb ik wat tegen mijn eigen verjaardag,voel me de hele dag niet echt prettig met al die aandacht,of het komt dat je ouder wordt?ik weet het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik niets met verjaardagen, sowieso niet met 'verplichte nummers'. Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp ook het Nederlandse principe niet van een verjaardag. Als jarige ben je druk met de voorbereidingen, loop je als een ober de hele avond rond om iedereen te voorzien een hapje en een drankje, weinig tijd om gezellig te kletsen met mensen die speciaal voor jou zijn gekomen en als iedereen weg is blijf je achter met troep en afwas.

Ik ben meer van de spontane ideeën om iets te ondernemen met familie of vrienden, en dan niet zozeer gekoppeld aan perse een verjaardag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een feest of helemaal niets! Heb een hekel aan taart en koffie etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vier mijn verjaardag altijd in de kroeg, Heel gezellig, tijd om met iedereen te kletsen, geen rommel.
Dus ja ik vind het erg leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vaak vind ik een verjaardag een opgeklopte en overdreven, verplicht ritueel.
De gastheer/vrouw slooft zich een hele avond uit , lopen de benen onder hun kont vandaan, om maar zo veel mogelijk lekkere dingen aan te slepen.
Zelf hebben ze er niet veel aan, hebben geen tijd om met iemand te praten en zijn na afloop gesloopt.
Wat rest is de rommel en de vaat.
Dus nee, ik vind het vaak niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is toch je gezin voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maartah, wat bedoel je precies?
Gaat het over de rommel en de vaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed: dit zouden mijn woorden kunnen zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita, heb net de jouwe gelezen!
Wordt er stil van.
Ik heb zelf een hekel aan verjaardagen. In onze familie hebben we afgesproken dat we alleen de verjaardagen van de kinderen nog vieren, voor hun is het immers een feest waar ze al lang naar uitkijken. Met de volwassenen hebben we afgesproken dat we één of twee keer per jaar iets gaan doen met z'n allen, i.p.v. het vieren van onze verjaardagen. Het bedrag wat we normaal zouden uitgeven aan een kadootje, gebruiken we nu voor andere dingen. We hebben twee weken geleden met alle broers en zussen + m'n ouders, bij m'n ouders in de tuin allemaal tentjes opgezet, daar gecampeerd en een flink kampvuur gemaakt onder het genot van lekkere wijntjes en een BBQ. Lekker ongedwongen, kinderen bij elkaar in de tent (dikke lol natuurlijk), supergezellig! In de winter gaan we met z'n allen langlaufen hebben we afgesproken. Vorig jaar hebben we gewandeld en gepicnickt in Zuid Limburg. Op deze manier vind ik het superleuk, het blijft 'n fijne herinnering en voor mijn ouders, die al behoorlijk op leeftijd zijn en er veel waarde aan hechten om de hele club bij elkaar te hebben, is het echt genieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 super!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super oplossing!
+1
Ik haat het! Vooral mijn eigen verjaardag, gruwelijk.
Ik heb daarom al jaren geleden besloten dat mijn verjaardag MIJN feestje is, en dat ik ervoor kies om dat feestje NIET te vieren.

Andermans verjaardagen zit ik ook niet op te wachten: Met koffie in de kring, of verplicht gezellig keuvelend met de schoonmoeder van de buurman van je collega...brrrr.
Nee hoor, geef mij maar een avond thuis of in de kroeg met een paar goede vrienden. Zonder aanleiding, en het liefst onaangekondigd, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie heeft ooit verzonnen dat je verjaardagen moet vieren? ik vier geen verjaardagen, niet van mezelf en niet van een ander. ik ga liever op gewoon zomaar een dag iets leuks met de anderen doen, of lekker eten of borrelen of whatever. en ik geef liever zomaar spontaan eens een cadeautje, gewoon omdat ik hem/haar lief vind ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk!
Ik heb niets met verjaardagen waarbij iedereen in een stoel hangt, bier drinkt en nootjes eet.
Liever ga ik met een paar mensen iets doen, een wandeling maken, naar een museum of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind er helemaal niks aan. Hou niet van verplichtingen en zal dus ook vrijwel altijd een excuus zoeken om niet te gaan. Als ik iemand wil zien of bezoeken, doe ik dat wanneer mij (en hun) dat uitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verjaardagen: wellicht voor veel mensen verplichte aanwezigheid met verplichte gesprekken en weinig spontaniteit.
Het vieren van je verjaardag ken ik uit vele culturen en vaak heb ik hele leuke feesten meegemaakt omdat de gasten de moeite namen er iets leuks van te maken.
Natuurlijk is zo'n verjaardag waarbij je als een gek rond rent om de gasten te bedienen niet leuk.
Maar elk jaar vier ik het weer en van harte, alweer een jaar erbij, heel veel mensen is dat niet gelukt...die gingen dood en hadden misschien maar al te graag hun verjaardag nog gevierd.
De dag vantevoren bak een ik heleboel taarten, maak een heleboel lekkere hapjes en zet alles op de avond zelf neer voor de gasten op een grote lange tafel,
Het enige wat ik aan het begin van de avond doe is het inschenken van de koffie en voor rest pakt iedereen zelf waar hij zin in heeft.
Elk jaar komt iedereen in grote getale, we lachen, we dansen, we zingen zelfs, elke keer weer heerlijk!!
Ik vind ze helaas bij anderen ook niet altijd leuk, maar mijn eigen verjaardag, daar geniet ik elk jaar weer van en ik weet van de bezoekers dat ze dat evenzo doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad zo kan het dus ook. Een goeie voorbereiding ... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb diezelfde ervaring. Tuurlijk is het vaak heel wat gedoe, maar als je het een beetje voorbereid is het best te doen.
Ik vind het vieren van mijn verjaardag ook niet zo leuk. Veel te veel gedoe. Geen tijd voor je familie en vrienden omdat je iedereen moet begroeten.
Maar wat ik wel heel leuk vind met verjaardagen is de jarige verrassen. Met een gezellig etentje of wat dan ook. In ieder geval waar ik de jarige echt blij van word.
Zelf heb ik dit jaar voor het eerst mijn verjaardag niet gevierd. Omdat ik in Indonesië op vakantie was. En het was de leukste verjaardag ooit.
Maar ik heb dan ook wel 2 ontzettend leuke verassingen gekregen. Eerst kreeg ik van het hotel waar ik "maar" 2 nachtjes logeerde een enorme verjaardagstaart. Later heeft de hele groep waar ik mee op reis was. Spontaan een verjaardagslied voor mij gezongen.
Was echt een super-verjaardag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe er wel aan mee, en vaak is het ook wel gezellig. maar soms voelt het wel als verplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind een verjaardag een leuke manier om al je vrienden en familie samen te zien en met elkaar in contact te brengen.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om met iemand op een ander moment af te spreken, maar waarom zou dat niet je verjaardag zijn?
En hoe (en of....) je je verjaardag viert blijft altijd nog je eigen keuze.
Mijn keuze is dus: wel vieren!!! (en dan gaat het niet om de cadeautjes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEEEEEE, vind er helemaal niets aan, maar kom er helaas niet altijd onderuit, ik ben in Aug jarig dus zijn er altijd veel mensen op vakantie, en ik tegenwoordig ook, maar dan willen ze wel een week eerder of later komen.... ach ja achteraf is het toch altijd wel gezellig. Maar als ik het kan vermijden, dan doe ik dat.