Mocht je trouwplannen hebben en op dit moment veel ruzie hebben......die ruzies blijven. Dus niet trouwen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat hebben ze niet. En dat komt omdat ze voor het huwelijk net zoveel ruzie hebben als na het huwelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruzie en trouwen hebben niets met elkaar te maken. Of je nu samenwoont of getrouwd bent, maakt niets uit. Het kan wel zijn dat als je niet samengewoond hebt en dan gaat trouwen, dat je dan vaker ruzie hebt dan voorheen. Dit komt omdat je eerst alleen maar de zogenaamde 'kwaliteitsuren, de uren waarin je vooral leuke dingen doet, bij elkaar was. Als je echt bij elkaar woont, heb je soms last van bepaalde gewoonten van elkaar, je hebt met bijv. een ochtendhumeur van je partner te maken, je ziet elkaar ook als je moe uit je werk komt. Kortom je moet eerst een aantal gewoonten van je partner accepteren en voor andere 'botsingen' zul je ook een oplossing moeten zoeken. Meestal een kwestie van goede afspraken maken.

Trouwen en ruzie horen niet per definitie bij elkaar, maar aan bepaalde wrijvingen als je met iemand heel intensief gaat samenwonen, ontkomen de meeste mensen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast eerder geplaatste opmerkingen zal het zo zijn dat je als je getrouwd bent vaker trachten bij elkaar te blijven in geval van rusie. Dus dan is de kans dat je meer ruzie hebt groter: Een ruzie betekend niet het einde van de relatie & het zoeken van een nieuwe partner, maar het opbouwen van een klein beetje extra frustratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruzie en relatievormen staan in zo verre los van elkaar, dat je aan de hoeveelheid ruzie de status van de relatie niet kunt afmeten. Sommige stellen kibbelen veel(en vaak ?) anderen nooit, of lossen hun problemen op andere manieren op.
Ik ken al meer dan dertig jaar samenwonende stellen die gewoon bijna nooit ruzie hebben, en getrouwde stelletjes die mekaar om de haverklap in de haren vliegen. Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om het weer goed te maken ofzo.

Enig onderscheid zou misschien nog kunnen zitten in de vrijblijvendheid die mensen aan een ongetrouwde relatie verbinden ; als je met een ruzie gewoon je koffers pakt en je hielen ligt, maak je daarna geen ruzie meer, althans niet in die relatie. In een huwelijk ben je wellicht geneigd meer uit te praten en water bij de wijn te doen, omdat het toch een wat definitievere keuze is. Voor mij trouwens maakt of je getrouwd bent of niet niet uit ; pas als er kinderen zijn heb je een verantwoordelijkheid binnen je relatie die je noodzaakt ruzies uit te praten.

Meestal hebben ruzies een oorzaak die kan variëren van een meningsverschil tot een misverstand. (Slechts een enkele keer gaat het om vertrouwensbreuken of bedrog, en dat praat natuurlijk een stuk lastiger uit.De ruzie zelf is dan ook het probleem niet). Zolang je als partners (wel of niet getrouwd ) redelijk met elkaar kunt blijven communiceren, je geschillen uitpraat, elkaars mening respecteert en misverstanden oplost, groei je in je relatie alleen maar naar elkaar toe, en hoeven ze niet veel kwaad te kunnen. Mits je beiden met ruzies normaal om kunt gaan en af en toe wat water in de wijn kunt doen natuurlijk, wat essentieel is voor een langdurige relatie. Maar helemaal precies weet ik het niet, want ik ben inmiddels 17 jaar bij de zelfde man, en ik denk dat we wellicht drie of vier keer woorden hebben gehad die verder gingen beide kort je visie op een bepaalde zaak geven en langer dan tien minuten duurden. Wij zijn meer praters wat dat betreft. Dus ik ben niet echt een ervaringsdeskundige in deze - gelukkig.