Waarom krijgt de ene vrouw alles gedaan en de andere niet?

Mijn ex partner wilde nooit trouwen vanaf het begin af aan al niet. Moet eerlijk toegeven dat onze relatie toen regelmatig ups en downs had, mede door het feit dat hij altijd zo star was in bepaalde dingen, bovendien had hij 2 kinderen waar ik meestal me eigen mee bezig kon houden ( hij deed dat niet). Kortom ik heb veel gedaan voor hem niet altijd met even veel zin. (hij is geen verkeerde hoor en het zal niet bewust zijn gegaan) Maar uiteindelijk is onze relatie op de klippen gelopen en heeft voor een andere vrouw gekozen, inmiddels ziet hij zijn kinderen niet meer die nu 10 jaar ouder zijn en ...binnen 1,5 jaar gaan ze trouwen, is het huis verbouwd en staat tot mijn verbazing het huis alweer te koop want ze willen een ander huis.
Nu heb ik ook een andere vriend en die geeft aan nooit te willen verhuizen, nooit te willen trouwen etc. is erg gehecht aan deze omgeving en kan moeilijk wennen aan een andere omgeving. Nu vraag ik mij sterk af of het aan mij ligt. Soms denk ik dat heb ik weer.
Even voor de duidelijkheid, ik hoef niet perse te trouwen, en mijn nieuwe vriend is erg lief, het gaat mij meer om het feit dat de mannen in mijn leven altijd al op voorhand op een briefje meegeven wat ze wel en niet willen en vooral het laatste, met als gevolg een afgewezen gevoel.
Mensen uit mijn omgeving zeggen dat de nieuwe vriendin van mijn ex eisen stelt.
Ik weet dat liefde niks te maken heeft met mooie huizen etc. maar soms ben ik wel een beetje jaloers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Iets aanhoren en ondergaan is wat anders dan zelf het gesprek aangaan en zeggen wat jij wilt. Dan horen wat hij wil. En zo komen tot een compromis, zodat jullie beiden iets naar je zin krijgen en iets moeten toegeven. Dat lijkt me normaal.

Je ex heeft nu blijkbaar een vrouw die haar wensen aangeeft en mogelijkheden benut. Jij ondergaat het. Ook nu voeg je je weer naar je partner. Dat is dan altijd de wil en de zin van de ander en daar word je niet gelukkig van. Je hoeft niet onzichtbaar te zijn hoor!

Kijk wat je wilt met je leven, waar je wilt wonen, wat je toekomstplannen zijn, wat je persoonlijke ontwikkeling gaat worden. En sta daarvoor. Assertiviteit is voor jezelf opkomen. Je stem laten horen. Niet zwijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk val jij op een type man die dominant is of in ieder geval het voor het zeggen heeft. Misschien heeft je ex en je nieuwe partner door dat jij inschikkelijker bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je geen of te weinig voorwaarden? als je alles goed vindt, zullen mensen minder moeite hoeven te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt mijns inziens de"ware" nog niet ontmoet.Je wilt bovendien te graag.Je moet echt eerst met jezelf aan de gang zodat je wat meer zelfvertrouwen gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief en vriendelijk zijn is een goede eigenschap. Maar op tijd en stond moet je ook voor jezelf opkomen. Maak ook je wensen kenbaar zoals je vriend dat doet. Je hoeft niet over je heen te laten lopen. In een relatie zijn beide partners evenwaardig, (vind ik toch) dus moeten de wensen en verwachtingen van beide partners besproken worden. Beiden zullen dan toegevingen moeten doen, zodat je tot een compromis kan komen waar jullie ALLEBEI gelukkig mee kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefde heeft inderdaad niets met nieuwe dingen te maken, ook niet met beloftes voor eeuwigheid de voor 50% uiteindelijk toch weer gebroken worden. Ik heb sterk de indruk (in tegenstelling tot jezelf en andere antwoorden hier) dat jij zelf te hoge verwachtingen hebt van een gelukkige relatie, teveel naar andere relaties kijkt waar het gras volgens jou altijd groener is en daardoor ben jij snel teleurgesteld. Al was je met je eerste vriend getrouwd, al hadden jullie een huis gekocht had je misschien weer kinderen van hem gewild omdat zijn vorige vriendin (vrouw) het ook van hem had enz enz enz.
Datzelfde komt in je nieuwe relatie weer voor....jij kijkt naar de relatie met je vorige vriend (wat helemaal niet de bedoeling is want je hoort je op je nieuwe vriend te focussen), en nu verneem je weer dat hij nu wel trouwt en wel een nieuw huis koopt en wordt je jaloers, maar waarom? Het gaat er toch om dat je gelukkig bent met deze vriend en hij met jou? Het geluk wordt toch niet groter, je verliefdheid wordt toch niet heviger door het aantrekken van een trouwjurk en en boterbriefje tekenen en het inrichten van een nieuw huis? Je maakt jezelf alleen maar gek hierdoor, je moet kijken naar wat je met deze vriend allemaal hebt en hebt bereikt en wat uiteindelijk belangrijker voor je is....een lieve man of ee nieuw huis en een bruiloft en kinderen en dergelijke.
Misschien schrikt het mannen wel af dat jij teveel wilt wat een ander ook heeft en hun het idee hebben te falen bij jou omdat jij gewoon niet snel tevreden bent met wat je nu hebt.
Desondanks hoop ik toch dat het geluk je snel toelacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je geholpen door je onderhandelingsvaardigheden te vergroten. Daar zijn leuke boeken of, of nog beter een cursus.
Ook zit ik de denken aan een assertiviteitscursus. Die is wat algemener.

In ieder geval ben jij het centrum van jouw leven. Het is niet verkeerd dit goed te beseffen.