Ik ben maximaal verzekerd bij het iak, wordt relatietherapie dan vergoed?

bij voorkeur geen waarde-oordeel, maar een feitelijk antwoord.
Ik heb al research gedaan en niets kunnen vinden.

Toegevoegd na 53 seconden:
Toevoeging is dat we niet getrouwd/geregistreerd zijn o.i.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je moet kijken of een psycholoog oid vergoed wordt - wat voor therapie die geeft zal misschien minder uitmaken. Bel anders de verzekeraar even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik doen. Hartelijk dank voor uw reactie!
Echter heb ik wel nare ervaringen met psychologen (2002-april 2011) en zou ik het echt SAMEN met haar moeten doen.
Dit heeft te maken met hoe ik om moet gaan met haar ziek-zijn, mijn mentale problemen en het feit dat ik OOK op een ander verliefd ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot zo ver het voorkomen van een waarde oordeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je reactie flauw en onnodig. Hierbij een melding.

Het beste antwoord

Afgaande op hun vergoedingenoverzicht, wordt het gewoon vergoed mits op verwijzing van een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Relatietherapie valt onder eerstelijns psychologische zorg. U als klant moet wel verwezen worden door een arts. Daarnaast dient de zorgverlener (de relatietherapeut) gecontracteerd te zijn bij de risicodrager.
Daarbij worden de eerste 8 sessies vergoed door de basisverzekering en geldt er een wettelijke eigen bijdrage van 10 euro per sessie die u als klant zelf moet betalen. Afhankelijk van het Aanvullende zorgpakket worden er tot maximaal 8 zittingen per jaar extra vergoed met een maximum van 60 euro p/zitting.

Wilt u het zelf nog eens nalezen? Bekijk dan de polisvoorwaarden op www.iak.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, Door bovenstaande reactie heb ik gelezen dat dit niet onder 1e lijns psychologische zorg valt, maar onder specialistische GGZ en dat het gratis is, mits verwijzing van huisarts (en gelukkig heb ik een hele makkelijke). Toch bedankt voor uw antwoord