Als je allemaal ruzie thuis hebt met je ouders wat is dan een plek waar je voor een paar weekjes heen kan en hoe werkt dat?

Was ik gewoon benieuwd naar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Er zijn opvangtehuizen waar je bijvoorbeeld via Bureau Jeugdzorg terecht kunt. Dan krijg je eerst een gesprek waarbij ze proberen in te schatten hoe de situatie is: is het misschien op te lossen door een gesprek met z'n allen, onder begeleiding? Of moet er echt een soort 'time out' komen en is het verstandiger als de jongere inderdaad een tijdje weg is van huis?
Als dat laatste het geval is, zullen ze ene plek moeten zoeken, dat lukt niet altijd gelijk, maar dan wordt er een noodoplossing gezocht, soms kom je dan in een ander tehuis terecht, een dat niet echt voor opvang bedoeld is maar dat dan wel dient om een paar dagen te kunnen verblijven tot er plaats is op een plek waar je beter thuishoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf absoluut uit de buurt van bureau jeugdzorg. De ellende die hier bij komt kijken is niet te overzien. Als zij zich er eenmaal mee bemoeien, kom je er ook niet meer vanaf. Zij denken alles beter te weten voor jou, en voor je ouders, en als je eenmaal om hun hulp vraag, zullen zij de komende jaren volhouden dat zij het beter weten, en zullen jullie allen moeten doen wat zij zeggen! NEEM DIT AUB SERIEUS, bureau jeugdzorg is een goed advies van men die er nooit mee te maken hebben gehad. Voorbeeldje, misbruik buiten fam. Kind van toen 15!!! thuis weggehaald, meisje meerdere malen aangegeven dat misbruik niets met thuis te maken had, en na een rechtzaak van 2 jaar!!! mocht ze eindelijk weer naar huis, dat terwijl ouders er niets aan konden doen! Nog een voorbeeldje? Zelf naar JZ stappen en opvoedondersteuning vragen, op vrijwillige basis.. Jaren aan vast zitten terwijl je kwam voor wat advies.. Wat ik jou aanraad, is praten met het maatschappelijk werk! Er zijn zoveel wegen die jij kan inslaan, maatschappelijk opvang.. begeleid wonen, maar ook goed voor jullie gezin! Misschien dat jullie met praten een heel eind komen.. Maar ga NIET praten met jeugdzorg, bel anders met sensoor! 24/7 aandacht en advies! Toegevoegd na 4 minuten:
Een citaat van BJZ zelf: Vrijwillig is niet vrijblijvend!!!! Oftewel, leuk en goed van je dat je hulp zoekt voor je situatie, maar wij MOGEN vd WET werken ZONDER feiten en mogen rapporteren wat wij willen, zonder dan ook maar iets te verifieren! Je komt binnen, verteld over de ruzies.. Jouw ouders zijn hele slechte mensen, en door de ruzies ben jij zo verknipt dat je naar een psych. MOET, en doe je het niet........ Ik weet de ernst van jouw situatie niet.. Misschien zou dit juist goed zijn voor je om thuis weg te gaan, maar kijk aub uit met wat je op je rug haald... Heel veel succes en liefde toegewenst!! Mijn antwoord is best heftig omdat velen BJZ aanraden, omdat zij er ook zouden moeten zijn om ons te helpen.. Maar zo is het jaren al niet meer!
Heb je geen aardige tante waar je naar toe kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
time out nemen en logeren bij een vriendin of een familie lid bijvoorbeeld je oma of een nichtje waar je goed mee over weg kan. jeugdzorg is pas als het allemaal echt niet meer gaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een leuk alternatief, maar die moet ie dan wel hebben
Ligt er aan als je uit huis wil zou je je in kunnen schrijven voor kamer training. Maar als je de wens hebt om de thuis situatie te veranderen kan je bijvoorbeeld een orthopedagogisch behandel instelling vragen om jij en je ouders daarbij te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf zou zeggen dat het niet de beste oplossing is. Een ruzie hoort uitgepraat te worden. Ieder kind heeft wel eens onenigheid thuis met de ouders of het nu 16 of 8 is. Geen een kind vind het leuk als het minder voor elkaar krijgt bij de ouders als hun vriend(in)en, of dat ze een avondje niet wegmogen alleen en hun vriend(in)en wel.
In zo'n geval is het de taak van de ouders dit op te lossen en hier horen geen opa's en oma's of ooms en tantes bij betrokken te worden en de jeugdzorg al helemaal niet.

Het ligt er dus aan waar de ruzie over gaat. Als er ruzie is tussen ouders onderling waar vechtpartijen plaatsvinden tussen de ouders en waar kinderen in betrokken worden zou ik een tijdelijk onderdak wel weer aanraden maar eerst bij familie alvorens meteen bureau's in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een time out is soms best wel goed, voor alle partijen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms....ligt eraan wat eraan scheelt zeg ik al. Is het en ruzietje omdat een meisje van 16 nog niet bij haar vriendje mag slapen van haar ouders hoeft dat geen reden te zijn ergens anders te blijven een paar weekjes.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog geen 18 bent, zou ik de kindertelefoon bellen. Daar kun je tegenwoordig ook anoniem chatten! Ik ben zelf vrijwilliger geweest en heb zo heel wat kinderen mogen adviseren
Succes!