is het strafbaar als een jongen van 17 bij een meisje van 15 meisje blijft slapen onder een relatie? en wat zijn de gevaren hiervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een haast hebben jullie weer. je kunt nog vijftig jaar bij elkaar slapen. hebben tieners geen andere hobby's meer tegenwoordig?
Kimath
12 jaar geleden
Zolang het bij slapen blijft is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de ogen van mensen is dit misschien niet strafbaar.
Maar in de ogen van God is dit hoererij.
Seks voor het huwelijk is inbreuk maken op de rechten van een ander omdat iedereen het recht heeft om met een maagdelijk persoon te trouwen. De gevaren zijn dan nog dat je een kind kan verwekken ,maar er nog niet aan toe bent om het een warm nest te geven. Een ander gevaar ,met deze veel te vroeg begonnen relatie is dat bij een breuk tussen jullie je elkaar zware emotionele littekens bezorgd die je jaren zult meedragen.
Kimath
12 jaar geleden
@aimeeTJE: 15 vind ik zelf niet een te jonge leeftijd voor een relatie. Dat is volgens mij wel gemiddeld.
Of ze wel of geen seks hebben staat niet in deze vraag, het gaat over bij elkaar blijven slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zware emotionele littekens? Wauw aimeeTJE, kun je misschien nog iets dramatischer doen? Vertel eens hoe al die mensen die een normále jeugd compleet met verkering gehad hebben daar zonder die zware emotionele littekens doorheen zijn gekomen? Want je bent toch niet echt zo naïef dat je denkt dat tienerverkering een uitzondering is die alleen voorkomt bij ontspoorde pubers die voor galg en rad opgroeien? En wat betreft dat 'recht' van iedereen om met een maagd te trouwen: hou toch op. Je weet zelf ook dat de meeste mensen niets geven om een dergelijk 'recht'. En degenen die er wel aan hechten staat het helemaal vrij om een maagd uit te zoeken in plaats van de tijd van mensen met een gezonde seksuele houding te verspillen met dat soort eisen. Als maagd het huwelijk in gaan heeft niets met jouw god te maken. Dat idee is simpelweg gegroeid uit erfrechtkwesties en het gebrek aan betrouwbare anticonceptie. Net zoals zoveel religieuze regels eigenlijk regels zijn die toen ze ooit werden opgeschreven gewoon een verstandig idee voor de maatschappij leken. Het stickertje 'approved by god' werd er alleen opgeplakt om het gemakkelijker te kunnen handhaven.

Antwoorden (3)

Beiden zijn minderjarig en dus op die grond (seks met een minderjarige) strafbaar, maar er zal gene haan naar kraaien zolang het allemaal zonder dwang en met wederzijdse instemming gebeurt. De gevaren hiervan zijn, uiteraard, geslachtsziektes en ongewenste zwangerschap, maar daar ben je zelf bij.

Mocht het meisje echter op enig moment besluiten aangifte te doen tegen de jongen, dan is het natuurlijk foute boel, maar de minderjarigheid zal daarbij dan nauwelijks een rol spelen.

Helemaal volgens de letter van de wet echter is iemand onder de 16 die vrijwillig seks heeft, ook ZELF strafbaar. Maar ik kan me werkelijk geen praktijkvoorbeeld voor de geest halen wanneer daar voor het laatst een punt van is gemaakt. Ik mag toch hopen dat de rechtelijke macht wel iets beters te doen heeft met haar tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand onder de 16 die seks heeft is alleen strafbaar als zijn/haar bedpartner ook onder de 16 is. Dat is namelijk het relevante wetsartikel in het wetboek van strafrecht: Artikel 245
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie. http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXIV/Artikel245/geldigheidsdatum_16-05-2011 Seks met een minderjarige tussen de 16 en 18 is sowieso in Nederland niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zouden ze er dan achter moeten komen dat iemand onder de 16 met iemand onder de 16 seks heeft gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook in hoge mate theoretisch, Cyella. Anders dan bij seks met kinderen onder de 12 (dat wordt *altijd* vervolgd als het bekend wordt) wordt seks met iemand tussen de 12 en 16 alleen vervolgd als er aangifte wordt gedaan door het 'slachtoffer' of diens wettelijke vertegenwoordigers (bijvoorbeeld de ouders).
De gevaren van het blijven slapen bij een meisje zijn dat je het meisje zwanger maakt als je geen condoom gebruikt en zij niet aan de pil is. En verder is dat meisje pas 15 dus is dat sex met een minderjarige en strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je samen een gelukkige relatie hebt en je hebt goeie schoonouders waar je goed mee kan opschieten , dan is er geen gevaar , is het zo dat je schoonouders je niet zo leuk vinden dan kan je maar beter rustig aan doen en je schoonouders aan het idee laten wennen dat je er bent en niet van plan bent om zo snel mogelijk weg te gaan