Hoe kom ik over mijn geliefde heen?

Ik ben een jongen van 22 jaar en mijn (ex-)vriendin heeft na 2 (in mijn ogen gezien) mooie jaren onze relatie beeindigd. Gelukkig blijf ik hier zo nuchter mogelijk onder en ik wil zo snel mogelijk alles weer in goede banen laten verlopen en verder met mijn leven. Ik durf wel te vertellen dat ik heb gejankt als een baby van wie z'n lolly word afgepakt, maargoed dat is niet vreemd bij liefdesverdriet denk ik.

Ik kan alleen niet begrijpen waarom ze het heeft uitgemaakt, ze zegt dat ik altijd mezelf moet blijven, maar zij heeft behoefte aan praten en alles van iemand weten, en dat is het hem nu juist, dat ligt niet in mijn aard. Ik ben rustig, heel kalm, ik denk liever na over nuttige dingen dan dat ik zinloze uitspraken doe. Maar dit is voor haar blijkbaar niet goed genoeg.

Genoeg over mij, heeft iemand tips om over dit verdriet heen te komen? Want het doet m'n hart veel pijn en heb het nog niet eerder meegemaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een ladder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Catcher, niet grappig...

Antwoorden (13)

Ik heb het zelf al meerder keren meegemaakt en het is een proces waar je gewoon doorheen moet. Je kunt het jezelf natuurlijk makkelijker maken door meer dingen te doen die je leuk vind en niet teveel stil te blijven staan bij het feit dat het over is. Mijn broer heeft een maand geleden hetzelfde meegemaakt, na een relatie van 4 jaar, en ik heb al zijn fases gevolgd, hij ging meer bij vrienden langs dan daarvoor en deed ook meer, ging uit, was meer buiten enz. En gister zag hij haar met haar nieuwe vriend en het deed em niets meer.

beste tip is dus: hou jezelf bezig, =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een relatie wordt beeindigd maak je een soort rouwproces door. Enkel de tijd kan je gevoelens daarover vervlakken. Eerst zal je er hele dagen en elk moment aan denken, maar mettertijd zullen er dagen komen dat je er bijna niet meer aan denkt.
Zoek afleiding, maak afspraken met vrienden en/of oude studiegenoten. Ga op familiebezoek, bekijk een leuke film en probeer niet te veel te piekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T is wijs om gewoon een keer met haar af te spreken en te vragen hoe of wat. Want het klinkt alsof je niet echt weet waarom ze de relatie heeft geeindigd. En anders heeeel veeel chocolade eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms is het gwoon even goed om te huilen, je laat je gevoel gwoon eruit zodat als je niet meer huilt je je op je gemak voelt dan ga je denken "ow ik voel me een stuk beter" ik heb het zo'n week geleden ook meegemaakt. we lagen alle 2 op bed in elkaars armen en ik had niet het idee dat ze zich ongemakkelijk voelde. maar toch nog geen dag later maakte ze het een soort van uit en moest ze nog heel hard erover nadenken of ze nog wel met me om wou gaan.
het gevoel dat je machteloos bent komt van dat je het niet begrijpt. dit moet je laten rusten. je kan er wel naar blijven vragen maar ze zal uiteindelijk het zelf wel moeten vertellen.
het doet natuurlijk heel veel pijn ik heb hier meer ervaring mee dan ik wil maar dit hoort nou eenmaal bij het leven het gaat gwoon om acceptatie. als je accepteert wat er allemaal gebeurt in je leven, gaat alles een stuk makkelijker. je leven is kostbaar maak het er het beste van want je kan alleen maar van gisteren leren niet van leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms krijg je geen antwoord op het waarom, misschien omdat die ander het ook niet precies weet.
Maar voor jezelf wordt het daardoor nog ondragelijker.
Er is niets wat echt helpt, behalve proberen een stap tegelijk te nemen: letterlijk en figuurlijk. Doe rustig aan en ga andere dingen doen, veel bewegen, gewoon in de vorm van wandelen in de natuur, een (lach)film kijken, praten met vrienden, maar laat het verdriet er ook zijn. Langzaam stapje voor stapje door dit rouwproces heen. Niets forceren, maar je zult merken dat er een moment komt dat je er even niet aan gedacht hebt, dat je even met iets anders bezig was, of dat je even niet hoefde te huilen, maar toch kon lachen. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend!
Hoe moeilijk het ook is, moet je met haar praten.
Hoezo heeft ze het uitgemaakt?
Je kan ook veel sporten, dat helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd heelt vele wonden.

Misschien is je vriendin gewoon niet meer verliefd op je. Dan kan je door allerlei manieren haar proberen terug te winnen. En stel dat het je lukt.

Loop je met het onzekere gevoel rond dat ze misschien toch niet echt 100% voor jou kiest.

Dus door die vreselijk vervelende zure appel heenbijten.

Weer met oude vrienden het uitgaanscircuit onveilig maken. Eventueel eens de hulp inschakelen van datingsites.

Je zult voor een onplezierige periode komen te staan. Vakantie enzo. Is toch leuker met z'n tweeën. Of haar met n ander zien rondlopen.

Allemaal vervelend, maar ook een uitdaging om weer iets nieuws te beginnen. Opnieuw verliefd, spannende verkeringstijd. Opnieuw een 1e kus etc.

Gewoon nu even naar voren kijken en over n jaar herhunner jij je alleen de leuke dingen nog.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga veel met vrienden op stap dat help u gedachten te verzetten blijf niet binnen zitten in je eentje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt heel makkelijk hoe ik dit neerzet maar in de praktijk is het moeilijk

ga door met je leven en denk maar zo geen hand vol maar een land vol , voor jou is er echt nog wel iemand hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je weet dus waarom ze het uit heeft gemaakt, maar jij zegt dat 'dit' niet goed genoeg was, en niet zit te wachten op zinloze uitspraken en liever nuttig bezig bent???

als je nu je uitspraak eens bekijkt, zal het je wellicht helder worden. op 1 gebeid verschillen jullie enorm van elkaar. voor jou kan het dus wel goed hebben gevoeld die 2 jaar, dit was niet wederzijds.

jij moet jezelf blijven, en je vriendin ook. jij hebt haar niet kunnen bieden waar ze behoefte aan had, en als je dat snappen kan zal het makkelijker worden om de draad weer op te pakken.

dingen ondernemen, praten erover etc.
de tijd moet de rest helen, helaas. er zijn geen tips waarmee de pijn en verdriet achter je kan laten op kort termijn.

succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets zo vervelend als liefdesverdriet.
Ik kan niet zeggen wat er bij jou helpen zal, maar ik kan wel vertellen wat bij mij wat geholpen heeft:

[1] De tijd heelt het verdriet.
[2] In de tijd dat het net uit was met mijn ex-vriendin ben ik even een periode helemaal los gegaan. Niet echt een gezonde methode, maar een,- of tweemaal je verdriet/frustratie/boosheid wegdrinken duurt wonderen. Bovendien ben ik ook niet zo goed in praten over mijn gevoelens en kan ik dat beter in een ontspannen setting (zoals in de kroeg).
[3] Ik heb mijn relatie met mijn ex erg geïdealiseerd en dat deed ik de eerste twee weken nog steeds. Op den duur zag ik alles niet meer zo door een roze bril ('liefde maakt blind') en zag ik ook haar negatieve kanten en besefte ik me dat het beter was dat het uit was.
[4] Afstand doen is wat mij ook heel erg heeft geholpen. Ik heb mijn ex na wat tevergeefse pogingen (het was nog te vroeg) een tijd niet gezien. Als je er nog geen vrede mee hebt, werkt het misschien averechts om nog contact met haar te hebben. Geef wat dit betreft je zelf ook nog wat tijd.

Ik wil je veel succes en sterkte wensen hiermee!!

Toegevoegd na 44 seconden:
Tenslotte nog een kleine toevoeging: blijf lekker jezelf. Dat jij niet zo'n prater bent als zij is hartstikke ok!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij heeft behoefte aan praten en jij bent geen prater. Vroeg of laat barst dan de bom. Ik heb aan beide kanten gestaan en het is beiden niet leuk om mee te maken. Het dilemma wanneer een relatie het echt niet is, en wanneer zit er nog genoeg liefde om het aan te houden. Ik ben ook wel aan de kant geschoven en dit is ook niet prettig. Het is een kwestie van tijd om daar overheen te komen. Wat mij ook wel hielp is lid worden van relatieplanet, lexa en ematching. Zo ontmoet je weer nieuwe mensen en ga je nieuwe gesprekken aan. Je hoeft niet gelijk als casanova aan de gang te gaan maar het is wel even veilig windowshoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jou probleem en tevens idem dito de mijne is niet uniek. Hoe waarom en waardoor zijn wellicht niet relevant. Ook ik vraag me af hoe kom ik over haar heen. Een ander vinden? Haar haten? Bevriend blijven? Het bepraten? Het is een achtbaan waar we allen doorheen moeten. Tijd heelt alle wonden. En er is maar een zekerheid in het leven. Niks is zeker. Sterkte en succes.