Mijn ouders zijn streng christelijk. Ik weet zij zijn tegen homo's en lesbische. Wat moet ik dus nu zo'n ouders om te gaan? Omdat ik ben lesbische.

Om even te snappen wat voor achtergrond van het geloof:
Oud gereformeerd en de mensen noemen weleens zwarte kousen kerk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (13)

Moeilijk!
Maar misschien heb je hier wat aan;-)

http://www.holyfemales.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een goede site. Het mooie is , ikzelf ga nooit naar de kerk. Maar de verhalen dat ik net eventjes las. Het komt heleboel dingen dat mijn ouders zou waarschijnlijk niet verbaasd kijken dat ik lesbische ben. Maar ik moet ook uitkijken: De families zijn beetje apart, ik weet niet hoe het moet zeggen in nettere woorden. Zij hebben elkaar vaker ruzie. In gekste momenten. Als ik zoiets zeg, zal niet raar kijken dat ik een hele preek krijg van mijn vader. Want hij preekt in de kerk op zondag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ie de preek in de kerk dan niet verlengen? scheel jou weer toch? :))
Potverdorie dat word lastig. Ik zou zeggen gewoon vertellen en de reactie afwachten. Als het om eigen kinderen gaat zijn ouders een stuk begrijpelijker. Misschien niet direkt maar dan komt het na korte tijd wel. Het is voor hun ook schrikken. Als ze eerst vervelend reageren last ze dan eerst een paar dagen / weken wennen aan het idee dat je lesbisch bent. Komt goed. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik ga ervan uit dat je het al je ouders verteld heb? Ik zou er niet de hele tijd over praten. En als je met een vriendinnetje thuiskom niet klef doen en ook geen handen vasthouden, want dat is volgens mij beledigend. Als je ergens mee zit moet je het natuurlijk altijd aan je ouders vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders zijn met je sexuele voorkeur is iets dat IN je zit. Je bent er mee geboren. Dus je ouders hebben dit plusje in je genen verpakt!

Juist je ouders met hun strenge geloof moeten weten dat wat God geschapen heeft, zij daar niet over mogen oordelen. Elke zondag in de kerk.
Maar o wee als het de eigen kinderen betreft. Ik denk dat je ouders het niet zullen accepteren, dat je er niet over mag praten en dat je net moet doen of het niet zo is. En anders maar ver weg gaan. Jammer!!!

Kijk of je ergens iemand hebt die je vertrouwt en met wie je kunt praten. Een docent op school, een ruimdenkende moeder van een vriendin. En anders zo snel mogelijk uit huis op kamers. Weg uit die benauwende en stugge omgeving.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb iemand die ruimdenkend is, het is een lief mens. Zij gaf mij een advies via goede vraag.nl om een vraag de stellen aan de verschillende mensen. Zij zei je weet het maar nooit of er een ideeën in je hoofd komt of goed advies. Wat je schreef ik ben wel plan om andere kant van stad te wonen en ik heb een kans in december een huis kan krijgen. Het lijkt of je dit herkent in zo'n situatie, je woorden: weg uit die benauwde en stugge omgeving... Thanks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken een paar gezinnen met dit geloof en werkelijk, ik zou er in stikken! Hou vol tot december en GO! Je eigen leven met hopenijk een hele lieve en leuke vriendin. Meid, je leeft maar één keer hoor en doe dat dan lekker op JOUW manier! Alle succes!
Hallo,

Wat een lastige situatie zeg! Allereerst wil ik zeggen dat ik zelf wel op vrouwen val, maar dat mijn ouders er totaal geen problemen mee hebben en ook niet christelijk zijn.

Een tip van mij is om jezelf niet te verloochenen. Je bent EN je blijft wie je bent en je zal dus altijd lesbisch blijven; of je ouders het nou accepteren of niet.

Het is aan jou om het wel of niet aan je ouders te vertellen, maar hou er rekening mee dat je er vroeg of laat niet onderuit kan komen (bijvoorbeeld als je een vriendin hebt).

Wellicht vinden je ouders het alles behalve leuk, maar ik kan mij voorstellen dat ze er op den duur wel meer vrede mee hebben. Liefde van ouders voor hun kinderen is over het algemeen onvoorwaardelijk.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.. Dat is hele mooie reactie van je. En wanneer vertel je pas op het juiste moment? Ik woon nu thuis bij me ouders, is die momenten beter om aan hen vertellen of juist wanneer in in december uit het huis ga?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ik niet zo een twee drie zeggen. Jij kent je ouders natuurlijk het beste. Hoe denk je zelf dat ze er op zouden reageren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook zo
Hoewel ik weet dat er (veel?) mensen zullen zijn die vinden dat je je moet kunnen 'outen', vraag ik me af wat je daar precies mee wil bereiken. Normaliter zou je zeggen: 'Dat je geaccepteerd wordt zoals je bent!' Ok, klopt, maar ik denk dat het in dit geval weinig oplevert. Denk ik.

Mijn inziens kan je het beter laten zoals het nu is. Je ouders zullen vanzelf merken dat je niet gaat trouwen en dat je opeens met een heel goede vriendin woont ;) Dan mogen ze zelf hun conclusie trekken. Misschien vragen ze ook niets, maar hebben ze wel hun vermoedens.

Ik weet niet hoe gelovig je zelf bent, maar in de Bijbel staat dat Jezus (vrede zij met hem) tot zij die de overspelige vrouw wilde stenigen: 'Gij die zonder zonde zijt, gij werpe de eerste steen!' De mensen lieten hun stenen vallen en gingen weg. Bedenk dat hier dus niet met het vingertje werd gewezen: 'He, jij, jij deed dit en dat!', terwijl iedereen snapte hoe het zat. Als ik op mijn gevoel moet afgaan, lijkt me dat ook het beste. Niet provoceren, gewoon laten gebeuren en als anderen dan je ouders vragen of je lesbisch bent, kun je rustig antwoorden: 'Nounounou, omdat ik toevallig niet getrouwd ben en samen woon met een goede vriendin, ben ik lesbisch? oordeelt niet opdat gij ook niet geoordeeld wordt!' Dan laat je alles in het midden.

Het moet je natuurlijk wel bevallen om het niet te openbaren. Toch ken ik mensen die zo leven en waar niemand in een gelovige gemeenschap moeilijk over doet, omdat zij geen 'aanstoot' (in de ogen van een gelovige gemeenschap) veroorzaken.

Ik kan me ook voorstellen dat je je graag wil 'outen' en dat je je ouders wilt vertellen over je nieuwe liefde. Dat vind ik wat lastiger om te adviseren. Ik denk dat zij het als een provocatie opvatten en daar ben ik niet zo van, tenminste, niet in dit geval. Mocht je dat wel willen (het outen), dan denk ik dat er andere adviezen geschikter zijn ;)

Je bent zoals je bent en je hoeft je naar niemand te verantwoorden, zolang je maar niemand onnodig kwetst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen..dat je je leven door niets moet laten belemmeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vertellen en jezelf zijn, ze zullen toch een keer door de zure appel moeten heen bijten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je ouders hebben geen enkel recht om van je te verwachten iets te zijn wat je niet bent. Je kunt hoogstens besluiten hen er niet al te vaak mee te confronteren.
12 jaar geleden
Je kan naar de deze site gaan http://www.chjc.nl/
Het is een vereniging van christelijke homo's lesbiennes en biseksueel. Als je wilt kan je een keer meedoen met een activiteit om mensen te ontmoeten en ervaringen op te doen. Of lees verhalen op comingout.nl

Als je het wilt vertellen laat je hun de tijd gunnen. Het kan heel wisselend zijn wanneer ze dat geaccepteerd hebben. Maar vroeg of laat moet je ze het wel een keer vertellen.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies voor je vriendin,ook al zijn je ouders het er niet mee eens! Als jij een relatie met een man zou aangaan om je ouders tevreden te stellen dan loopt deze relatie vroeg of laat toch mis..
Geef je ouders wel de tijd om te wennen aan het idee dat jij van een vrouw houd.
Als de Heer tegen homo's was geweest had hij ze niet geschapen !
12 jaar geleden
Ik weet niet of je je ouders al op de hoogte gebracht hebt omtrent je geaardheid..maar als dat niet het geval mocht zijn..doe dat dan op zeer korte termijn.

En of zij er nu vòòr of tegen zijn..telt eigenlijk helemaal niet.

Ze kunnen er, bij wijze van spreken, op op tegen zijn dat de aarde een bolvorm heeft..Maar dat feit kunnen ze evenmin veranderen, toch?

Gun hen wat tijd om aan het idee te wennen dat ze er op den duur nòg een dochter bij krijgen..

Als ze echt geloof hechten aan hun christelijke leer, moeten ze ook vertrouwen hebben in wat hun God hen geschonken heeft..jou dus.

Laat je in elk geval niet zover brengen dat je jezelf of je geaardheid gaat verloochenen..want daarvan zul je zeker spijt krijgen..

Ik wens jou tenslotte alle sterkte toe..en je ouders..heel veel liefde en begrip..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar als je ouder bent dan 18 kunnen ze eigenlijk niet meer zoveel over je zeggen. maar als je daaronder zit kan het natuurlijk lastig uitpakken.
maar als ik in god geloof en het tegen hun zeg dat god mij geschapen heeft zoals hij dat wil dan kunnen zei eigenlijk niks. want als dat wel doen gaan ze tegen hun geloof in.
dan geloven ze niet in god, maar als ze zeggen dat het je eigen keuze is dat je lesbisch bent dat kan dan kloppen maar ze kunnen de keuze niet voor jouw maken, ze kunnen je alleen proberen over te halen.

succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies, volg je eigen gevoel en gedachten gang en laat je leven niet lijden door iemand anders zijn geloof. Geloof is maar geloof, voor de 1 waarheid, voor de ander onzin. Jij bent in dit leven. Maak je eigen keuzes. Mensen zullen er niet altijd mee eens zijn, maar hey zo denk jij ook vast over anderen als ze iets doen wat niet in je straatje past.

Heb je het idee dat je ouders dat niet accepteren, buiten de deur kun je heel veel zonder dat je ouders dat weten. Je kan het altijd nog vertellen als je op jezelf woont als dat veiliger voelt. Ouders zijn idd vaak begripvoller naar hun eigen kinderen, maar ook dat kan anders uitpakken. Denk er goed over na voordat je het wil vertellen.

Het zou jammer zijn als je je eigen leven overhoop haalt door het te vertellen, terwijl de ander er niet mee eens is. Gevoel word dan ineens een stuk complexer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ik volg op mijn gevoel. Maar ik moet wel beseffen als zij er achterkomen dan moet je wel.wat.. Of niet?