Stoppen met contact met je ex-schoonmoeder?

na 5 jaar relatie over, hij wilde nog niet eens de moeite nemen sleutels zelf te geven (lastige man) en nu heb ik nog contact met zn moeder.... what to do? kappen? of laatste red middel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (5)

De persoon waar het niet meer mee gaat, daar moet u mee breken.

Het staat u echter vrij om met wie dan ook contact te houden.

Vaak zijn er ook schoonouders de dupe van als er bv kleinkinderen mee gemoeid zijn.

Hou gewoon uw kennissenkring met de mensen om wie ze zijn en niet om onjuiste redenen.

(en heeft u alle sloten vernieuwd?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen van beiden, je hoeft er niet mee te kappen als je schoonmoeder en jij dat niet willen, en het is geen laatste redmiddel.

het is een lastige man zei je, dus dat zal waarschijnlijk ook zo blijven als er tussen jou en je ex niets zal veranderen wat betreft de interactie tussen jullie.

misschien verwatert het contact met je ex-schoonmoeder op een gegeven moment, maar waarom zou je ermee moeten kappen...
na 5 jaar ben je geen vreemde van elkaar, en als je altijd goed met elkaar overweg kon is dat nu toch nog steeds zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
lijkt me ook. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, goed antwoord!
Het gaat toch om je ex. Er is wat gebeurt zodat je relatie niet door kan gaan. Maar daar heeft zijn moeder niks mee te maken denk ik. Dus gewoon contact houden..
Haha, toevallig is hier ook een film over. Een vrouw heeft ontzettende trauma gehad met haar man. En die man is zoo slecht (slecht voor de kinderen, voor zijn nieuwe vrouw) Maar toch woont zijn moeder bij haar. De moeder ziet haar dan ook niet echt als de vrouw van haar zoon.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet te stoppen met het contact met je ex-schoonmoeder. Zij kan er ook niets aan doen dat jullie relatie geëindigd is.

Als je het altijd goed hebt kunnen vinden met haar, en zij ook met jou, kan je haar nu misschien bezien als een goede vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet te stoppen. Ik raad het je niet aan of af om contact te onderhouden. Ik doe het niet. Over is over. Het is hard maar dat komt met de breuk. Schoomfamilie is en blijft familie van de ex. Zo doende zal het toch ondanks alles toch in de ex zijn haar voordeel moeten denken. Als mn zoon een relatie heeft met een meid en de relatie gaat uit. Het blijft toch mn zoon of dochter Ik vind het lief dat de jongen / het meisje contact onderhoud maar hoe doen we dat met feestdagen of anders? Ik zal geen partij trekken maar mn kinderen blijven mijn kinderen. Althans zo beredeneer ik het. Ik heb momenteel geen kinderen. Wel een ex en een exschoonmoeder. En die laatste lijdt enorm onder de breuk maar het kan niet anders. Alles wat ik exschoonmoeder vertel komt terecht bij exvriendin. En dat wil ik niet