Hoe ga je het beste om met (te) dicht op elkaar leven?

Wij leven in een appartementje dat veel te klein is voor de hoeveelheid personen.
We vragen ons af of er een goede strategie is voor TE dicht op elkaar leven als het even niet anders gaat.

Wat moet je wel en vooral niet doen?

(we staan ingeschreven voor een groter huis, maar dat duurt nog wel even.)

Elk advies wat zo dicht op elkaar leven gemakkelijker maakt, is welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer niet te lang te blijven zitten met irrittaties, spreek ze uit.
Probeer een hoekje in de (slaap)kamer te maken, al is het maar 1 stoel waar iemand even kan gaan zitten als hij/zij even echt niet met iemand anders wil praten (een soort terugtrekstoel dus)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek allemaal dingen die je op een ander moment doet, bijv een sport of eventjes weg, misschien kan je meer naar vrienden toe? Of neem tijd voor jezelf op je eigen kamer wees niet te vaak op een dag allemaal in de zelfde kamer
Ookal is dat soms heel gezellig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ja, dat is inderdaad wel lastig. Nou maar hopen dat je snel in het grotere huis mag! Succes
Probeer uit eten te gaan of bij andere mensen te eten zodat je even niet op elkaars lip zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mooi weer vul je een picknickmand, neem een grote deken mee en een heerlijk boek. Stap op de fiets en laat je hoofd leegwaaien. Maak eerst een mooie fietstocht. Zoek een mooie plek met bomen en ga daaronder heerlijk zitten genieten van al het lekkers en ga lekker lezen. Dit deden wij regelmatig toen wij nog krap behuisd waren. Buiten zijn is sowieso heerlijk bevrijdend. Als het te fietsen is naar het strand zijn de duinen ook een aanrader!