hoe geraak ik van mijn overjaloersheid af??

ik ben altijd veel te jaloers! terwijl ik toch weet dat mijn vriendin met niet zal bedriegen,
hoe geraak ik hier van af???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende redenen waardoor iemand jaloers kan zijn. Je hebt het gevoel dat je niet aan een bepaalde standaard voldoet. Het kan ook zijn dat je je onzeker voelt over de situatie.
Als je jaloers bent moet je communiceren met je partner. Stel vragen zodat je gerust gesteld wordt. Maar overdrijf er ook niet mee, want dan wordt het weer beklemmend voor haar. Besef ook dat iedereen steeds zijn eigen leven heeft, dat niet altijd in het teken van dat van jou moet staan. Als je niet een beetje vrijheid kan behouden in een relatie, werkt dat op de duur verstikkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

sowieso door vertrouwen is deels jaloersheid al weg ook al blijft het er toch zijn. Maar ik kan je zeggen ik heb er ook last van bij mijn vriend, het gene wat ik doe is gewoon het em vertellen dat je jaloers bent en nouja dat was echt wel kutxD maare nouja hij heeft me wel een soort van gerustgesteld ook al ben ik nog steed wel jaloers. maar het is meer het helpt wel wat weetje I mean beter dan 100% jaloers en zolang je vriendin niet vreemd gaat of iets is er niks aan de hand en zowel dan weetje dat je niet voor niks jaloers was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat jaloezie ontstaat door enige onzekerheid die je hebt.

Misschien moet je meer bevestiging zoeken bij je vriendin, zodat je zeker weet dat ze je niet zal bedriegen.

Praat er met haar over en wees eerlijk tegen haar.

Hopelijk geeft ze jou meer bevestiging.
Hierdoor wordt jij (langzamerhand) minder jaloers.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit uit een boek en misschien helpt het.
Stel je deze vragen:

1) Vraag jezelf af wat het precies is, wat ben je bang te kort te komen?

2) Vraag jezelf af of je het echt nodig hebt?
3) Waarvoor heb je het nodig?
4) Vraag je af of je het jezelf kan geven?
5) Zet er nu iets tegen over ( Dus iets wat jij hebt en dege op wie je jaloers bent niet?

Ik hoop dat deze tips werken voor jou. Mij hebben ze in ieder geval geholpen.